Tjusigt Unreal Engine-teknikdemo med Alicia Vikander hyllar svensk troll-konstnär

Robot
Tjusigt Unreal Engine-teknikdemo med Alicia Vikander hyllar svensk troll-konstnär

John Bauer-influencerna är mighty strong in this one.

#alicia-wikander, #goodbye-kansas, #john-bauer, #troll


Medlem

Det är helt otroligt imponerande av Epic och GBK. Det är realtime renderat med bara ett RTX 2080ti kort.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Det är helt otroligt imponerande av Epic och GBK. Det är realtime renderat med bara ett RTX 2080ti kort.

Exakt, Ray-tracing, framtiden är ljuv!

Ännu ett svenskt mästerverk från Quixel i Unreal!

Testpilot

Grymt flådigt må jag säga!

Medlem

Goooooooosebumps!

Jag hade gärna sett fler spel i UE. Bethesda dags att vakna!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Numera får jag gåshud bara Unreal Engine nämns - saker och ting tenderar att bli ohyggligt vackra i den motorn.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Er kunskap om John Bauer är det mest imponerande här!

Frilansare
Skrivet av Whisp:

Er kunskap om John Bauer är det mest imponerande här!

En ikon!

Medlem

Tror ni var lite snabba med tangenterna, en vän prinsessa?

Medlem

@Walter S.A. Iego: jag skulle vilja säga att 250+ spel är en rätt bra början, och det e bara UE 4, räknar man in UE 1, 2 och 3 så landar vi på nästan 600 titlar...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Allt var snyggt men de kommer aldrig få till själens spegel (ögonen) som ser livlösa ut.

Medlem
Skrivet av delli:

Tror ni var lite snabba med tangenterna, en vän prinsessa?

Nä, tycker hon är rätt vän (med långt ä). Men hon är kanske inte någon vän av trollen.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av delli:

Tror ni var lite snabba med tangenterna, en vän prinsessa?

Vän som i fager och ljuv, inte vän som i kompis och polare.

Medlem

Mycket stavfel som ger ett framstressat intryck. Hon stavar sitt efternamn Vikander t ex.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Er kunskap om John Bauer är det mest imponerande här!

Kunskap som kan inhämtas genom att spendera 3 minuter på att läsa ingressen av John Bauers sida på Wikipedia. Mycket imponerande indeed.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vän som i fager och ljuv, inte vän som i kompis och polare.

Känner mig 60år äldre nu >.<

Frilansare
Skrivet av laban005:

Mycket stavfel som ger ett framstressat intryck. Hon stavar sitt efternamn Vikander t ex.

Tack för heads up! Hittade ett stavfel, förutom V i Vikander. Hittade du fler?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tack för heads up! Hittade ett stavfel, förutom V i Vikander. Hittade du fler?

Influencer istället för influenser men den går väl att diskutera eftersom det är en svengelsk mening. Fortfarande ett W kvar i hennes efternamn i texten. Sen är San Francisco felstavat.

Frilansare

@laban005:
Tackar! Sjukdom på redaktionen skapar stress och slarv. Ber om ursäkt!
Influencer får dock vara kvar, annars blir betydelsen fel. Influerare skulle kanske det svenska begreppet vara.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@laban005:
Tackar! Sjukdom på redaktionen skapar stress och slarv. Ber om ursäkt!
Influencer får dock vara kvar, annars blir betydelsen fel. Influerare skulle kanske det svenska begreppet vara.

Jag förstår, ingen fara, blev mest förvånad över den plötsliga kvalitetsdippen 😋 trevligt att man kunde hjälpa till iaf 👍

Medlem

Otroligt gåshudsframkallande. Undrar hur John Bauer hade reagerat på detta om han hade fått se det.

eld
Medlem

Visuellt rätt tight mellan unreal och unity med vad folk kan skapa där i!

1
Skriv svar