Även Lovecraft-äventyret The Sinking City blir Epic-exklusivt

Robot
Även Lovecraft-äventyret The Sinking City blir Epic-exklusivt

Börjar du bli sugen på att installera en ny klient?

#epic-store, #exklusive, #the-sinking-city


International
Man of Mystery

Nästan lite skönt att man får ett naturligt sätt att begränsa sitt spelköpande..

Det är alldeles för lätt annars på Steam att impulsköpa nåt spel, det har jag ju undvikit hyfsat bra den senaste tiden. Tack Epic!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Gen
Medlem

Epic "Vi tvingar dem tills de ger sig..."

Medlem

"Med plutonium tvingar vi steamanvändaren på knä"


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Var ändå inte speciellt hypad av the sinking city.

Medlem

*poppar popcorn och inväntar underhållningen*


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Alla hatade på Steam när det kom "va!? ska vi tvingas använde en launcher för våra egna spel?!"
Och nu sitter samma hatare och klagar över att dom inte får använda sitt älskade Steam till allting.

Aldrig bra när ett enda bolag får styra hela marknaden, utan konkurrens så blir alla för bekväma och slutar utvecklas.

Medlem

Skulle vara intressant att se statistik över hur Epic's affärsmetoder har påverkat piratkopiering. Kan ju knappast ha bidragit till en minskning.

Medlem
Skrivet av Gen:

Epic "Vi tvingar dem tills de ger sig..."

Skrivet av Managor:

"Med plutonium tvingar vi steamanvändaren på knä"

Fast det är ju ingen som tvingar stora delar av spelindustrin att välja epic?

Testpilot

Den stora frågan jag har är : Påverkar detta prisbilden?

Hittils har jag inga som helst incitament att köpa saker på EPIC store då det mesta där är lika snordyrt som på Origin.
STEAM har steamreor och att man kan köpa via externa aktörer.
Ubistore har 20% rabattkupong som funkar ok + köpa via externa aktörer.
GOG har reor typ hela tiden.

Gen
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Fast det är ju ingen som tvingar stora delar av spelindustrin att välja epic?

Jag syftade på användarna. Ju fler spel blir exklusiva desto mer kommer folk känna sig tvingade att installera EGS för att kunna spela spel de sett fram emot.

Medlem

Shit, jag kommer spara en massa pengar det här året. Tack, Epic!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Den stora frågan jag har är : Påverkar detta prisbilden?

Hittils har jag inga som helst incitament att köpa saker på EPIC store då det mesta där är lika snordyrt som på Origin.
STEAM har steamreor och att man kan köpa via externa aktörer.
Ubistore har 20% rabattkupong som funkar ok + köpa via externa aktörer.
GOG har reor typ hela tiden.

Epic har dock gratis spel varannan vecka samt reor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MEG
Medlem

Det blir att skaffa Epic, gratisspel är också gott


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nej till epic, har dålig efter smak efter alla hack attacker.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Aldrig bra när ett enda bolag får styra hela marknaden, utan konkurrens så blir alla för bekväma och slutar utvecklas.

Hur menar du att exklusivitet bidrar till positiv konkurrens? Bäst för konkurrens skull hade väl varit att släppa det på alla plattformar och sedan hade pris samt andra fördelar fått stått för det konkurrenskraftiga.

Medlem

Har bara väntat på ett spel som det här i ca 15 år. Kan väl vänta ett år till då...
Det är skillnad mellan att utveckla dina egna titlar och köpa titlar, och gör de exklusiva på ens egna plattform.
Epic spenderar pengar på att göra spel exklusiva till epic store, som de inte är utgivare eller utvecklare av, istället för att spendera pengar på att göra deras plattform bättre och säkrare. Epic store har inbyggda spionprogram och läcker konsument uppgifter var och varannan månad, samt att Tencent äger 40% av det.

Men huvudsaken är ju att de ger ut gratis spel och har reor, för sånt har ju tydligen inte steam eller gog enligt en del läsare...
Jag blir dock förbannad på steam för att de inte reagerar, de måste ju göra någonting åt det här. Vi behöver inte ett "konsol" krig till PC.

Testpilot
Skrivet av Seraium:

Epic har dock gratis spel varannan vecka samt reor.

Intressant att de har reor också. Då känns det genast bättre

Medlem

"börjar du bli sugen på installera en ny klient?"

Nej.

Medlem

"börjar du bli sugen på installera en ny klient?"

Inga probs, har det redan installerat sen länge.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Alla hatade på Steam när det kom "va!? ska vi tvingas använde en launcher för våra egna spel?!"
Och nu sitter samma hatare och klagar över att dom inte får använda sitt älskade Steam till allting.

Aldrig bra när ett enda bolag får styra hela marknaden, utan konkurrens så blir alla för bekväma och slutar utvecklas.

Jag skulle likna det mer med diktatur än konkurrens

Medlem

Det här är ett så konstigt. Klickettiklick. Klart. Spela var glad.

Medlem

Det som jag tycker är tråkigast med Epics framgångar är att Unreal Tournament-utvecklingen har blivit lidande. Verkligen ett good guy-projekt det.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Det här är ett så konstigt. Klickettiklick. Klart. Spela var glad.

Det finns redan 7-8 launchers och vi behöver inte en till. Epic store är en medioker plattform med usel konsumentsäkerhet som innehåller spionprogram. Och det spelar ingen som helst roll om steam en gång i tiden var dåligt.
Epic tar bort konsumentens valmöjligheter genom att spenderar pengar på att göra tredje parts spel exklusiva till epic store itsället för att göra det mer användarvänligt och säkrare för användare. Det är inte konkurrenskraft, det är att jävlas med köpare.

Medlem

Bra! Ser fram emot ännu bätte villkor på Steam. Ni vet marknadsekonomi kontra kommunistisk planekonomi

Medlem
Skrivet av sebrock:

Bra! Ser fram emot ännu bätte villkor på Steam. Ni vet marknadsekonomi kontra kommunistisk planekonomi

Snällt av dig att tänka på de stackars företagen som omsätter miljarder varje år. Trots att de varit förtryckta under Steams planekonomi i flera år.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Shit, jag kommer spara en massa pengar det här året. Tack, Epic!

Och missa massa spelupplevelser.

Medlem

Fantastisk utveckling av marknaden.. ser fram emot när innehållet börjar hackas upp över diverse butiker. ”Köp Assassin’s Creed 42 på Epic Store för exklusiv tillgång till den kvinnliga huvudkaraktären”, ”Köp Doom 32 på Steam för exklusiv tillgång till det ikonisk hagelgeväret!” - Givetvis hyllat av spelarna som god konkurrens då majoriteten inte har någon aning om vad konkurrens faktiskt innebär.

Medlem

Ok, jag har utgått från att folk är fåniga som klagar på att man måste ha en till launcher men kan inte säga att jag vet något om situationen.

Så jag tar ett steg tillbaka och ber om att få bli upplyst istället. Vad grundar sig all denna kontrovers i?

Medlem
Skrivet av Govein:

Ok, jag har utgått från att folk är fåniga som klagar på att man måste ha en till launcher men kan inte säga att jag vet något om situationen.

Så jag tar ett steg tillbaka och ber om att få bli upplyst istället. Vad grundar sig all denna kontrovers i?

Butiksexklusiviteter på pc.

12
Skriv svar