The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem

@Zimpan kan man inte ha en discord eller liknande så man kan prata ihop sig, eller finns de nå bra sätt att göra de i spelet?

Tråddemonen
Testpilot

@Ezokas: Det finns kanaler på discord men jag tror de flesta faktiskt spelar på PC som använder den chatten. Vi på PS4 kan ju anordna party för röstchatt t.ex. Men kolla först om mågon är sugen på att spela, typ genom klanens feed där du kan posta meddelanden.

Medlem

Jag kikar på det senare ikväll.

Medlem

Okej, jo såg de fanns en feed. Bara segt å skriva på ps4 😅

Gnällkuk
Skrivet av Ezokas:

Okej, jo såg de fanns en feed. Bara segt å skriva på ps4 😅

Om jag inte missminner mig får det att chatta från Playstation-appen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Måste säga att det var stämningsfullt att kliva in i Dark Zone under natten (första uppdraget man får till DZ). Mycket bra gjort.

Någon mer som fått "Knäskydd" ?

Ambassadör
Xbox

Hade en otäck upplevelse igår när jag fick störningar på alla system och vart iakttagen av någon mystisk snubbe som försvann när jag sköt. Känner mig gravt paranoid nu när jag vandrar runt i staden...


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Det kallas Schizofreni

Gnällkuk

@yoggi: Fenris AB! Förstärkt Brestplate :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

@yoggi: Fenris AB! Förstärkt Brestplate :>

Känns lite IKEA över märkesnamnen här

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hade en otäck upplevelse igår när jag fick störningar på alla system och vart iakttagen av någon mystisk snubbe som försvann när jag sköt. Känner mig gravt paranoid nu när jag vandrar runt i staden...

Det är en hunter dom jagar en för souvenirer lite som predator

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Demonsluger:

Det är en hunter dom jagar en för souvenirer lite som predator

Men för h-e... Blir ju inte mindre nojjig nu! haha


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Men för h-e... Blir ju inte mindre nojjig nu! haha

Bara att jaga tillbaka och få lite coola masks på köpet

Medlem

Är John Wick en high level Division agent? Inte seriös fråga förstås, men han skjuter en och en annan "bad guy". Jobbar mest ensam men kör ibland i coop.

Ny trailer för 3:an

Medlem

Grym tråd!

Har spelat ett gäng timmar igår och idag, är level 6 eller 7 just nu. Gillar spelet skarpt än så länge. Spelade ettan vid release men la ner när jag hade nått maxlevel, hoppas denna gången att det blir lite mer än så.

Saker jag gillar hittills:

* Grafiken är läcker. Mycket detaljer och och fin design. Gillar settingen med Washington och vegetationen mer än vad jag trodde att jag skulle göra
* Kontrollerna funkar kanon och striderna är underhållande och beroendeframkallande
* Det är kul att levla och få ny gear. Man känner konstant av att man gör progress
* Bra ljud och tryck i bössorna
* Snabb och smidig matchmaking

Ett lite minus är dock en hel del väldigt lågupplösta texturer. Det händer tillräckligt ofta att exempelvis planscher, vimplar/flaggor och bussar/släp ser helt grötiga ut, det dödar inlevelsen något.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Tråddemonen
Testpilot

Har nått level 30 nu och fått min signature weapon. Kan ju säga att det märks att det finns en lång end game i spelet. Och karaktären fortsätter att byggas på även efter maxlevel. Samt att världen blir väldigt annorlunda.

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

Har nått level 30 nu och fått min signature weapon. Kan ju säga att det märks att det finns en lång end game i spelet. Och karaktären fortsätter att byggas på även efter maxlevel. Samt att världen blir väldigt annorlunda.

Har bara nått 19 änsålänge men det är ju välkänt att spel som dessa börjar när man nått maxlvl.
Är helt hooked i detta och det känns som world of warcraft fast med moderna vapen istället för
fantasy-vapen. En riktigt bra jämförelse från en som har älskat WoW från början till nu på sistone!

Ser fram emot endgame som FAN

Medlem

Jag började spela igår och har bara nått lvl 5 så här långt. Men ska söka mig till PS4 klanen så fort jag låst upp klanbiten vilket jag borde göra ikväll.

Vore kul att ha lite folk att spela ihop med men även surra lite med. Valde att köra detta på PS4 då jag dels gillade att köra ettan på PS4 och sen är jag tveksam till hur väl min nuvarande PC kan hantera Division 2. Fortnite är ju en sak men det här ju lite vassare grafikmässigt sett.

PSN är ivf Keutril ifall någon vill adda.

Medlem
Skrivet av Grimster:

Jag började spela igår och har bara nått lvl 5 så här långt. Men ska söka mig till PS4 klanen så fort jag låst upp klanbiten vilket jag borde göra ikväll.

Vore kul att ha lite folk att spela ihop med men även surra lite med. Valde att köra detta på PS4 då jag dels gillade att köra ettan på PS4 och sen är jag tveksam till hur väl min nuvarande PC kan hantera Division 2. Fortnite är ju en sak men det här ju lite vassare grafikmässigt sett.

PSN är ivf Keutril ifall någon vill adda.

Hej såg att fragzone är full är det mågon annan som har skapat en clan på ps4 så hojta gärna till behöver en trevlig clan att joina

Tråddemonen
Testpilot

@starchild84: Det är lite randoms, du kan be @Frasstheass om att kicka randoms så du får komma med.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@starchild84: Det är lite randoms, du kan be @Frasstheass om att kicka randoms så du får komma med.

Ok får göra det sen just nu använder sambon ps4 och kollar Netflix hur skickar man pm till någon på forumet lite ny här

Medlem
Skrivet av starchild84:

Ok får göra det sen just nu använder sambon ps4 och kollar Netflix hur skickar man pm till någon på forumet lite ny här

Löste med hur man gör gick till desktop version på mobilen:)

Tråddemonen
Testpilot

@starchild84: Gå in på deras profil och klicka sedan på "Privat meddelande"

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@starchild84: Gå in på deras profil och klicka sedan på "Privat meddelande"

Hittade det den när jag valde desktop mode ille inte visa på mobil version. har skickat pm men vad heter han på psn kan ju skicka ett medelande där

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Ett dokument med alla stats och high end gear så man kan kolla igen för framtida optimering. Byt sida på flikarna högst upp.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1aBCly6-O0rP4wIs80sd8M...

En variant där det går checka av de slots på rustning som man siktar på.
https://shd.technology/brandset-builder/

Medlem

@Frasstheass Finns det möjlighet att bli insläppt i klanen?

Den är full just nu men läste längre upp att det kan vara randoms. Skulle uppskatta om man fick plats.

PSN är Keutril

Medlem

Holy crap. Mötte nyss en elite med motorsåg ute i DC på natten. Happ

Medlem
Skrivet av Grimster:

@Frasstheass Finns det möjlighet att bli insläppt i klanen?

Den är full just nu men läste längre upp att det kan vara randoms. Skulle uppskatta om man fick plats.

PSN är Keutril

Ska kolla på det.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Holy crap. Mötte nyss en elite med motorsåg ute i DC på natten. Happ

Haha! Jag å polaren sprang på ett gäng med en motorsågs-elite nere i klokare! Lite hårigt.

Finns ju även liknande med slägga oxå.

Skriv svar