Bekräftat: The Outer Worlds väljer Epic Store före Steam

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Skall man slänga in det gamla uttjatade Batmancitatet här?

Gört!

En forumtråd kan aldrig ha för mycket Batman!

Medlem

Kan någon förklara hur exklusiva titlar är ett bra sätt att konkurrera hederligt?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av heady89:

Sikken jävla dubbelmoral, om man nu ska gnälla och visa sitt missnöje kan man ju åtminstone visa lite integritet och låta bli det helt.

Snacka om hyckleri att pirata spelet och köra igenom det och hävda att man står för något. Sabbar bara för utvecklarna som i sådant fall gjort ett bra spel i dina ögon men du är för självgod att köpa det men kan ändå inte låta bli det.

Har jag sagt att jag har någon slags agenda med att inte köpa det? Nej, det handlar BARA om att jag inte vill ha något med Epic att göra, och om de bara säljer spelet där så är det inte ett alternativ för mig att köpa det, såvida jag inte gör det på ps4 möjligtvis.

Jag tror du missuppfattade mig om du trodde att moral var en faktor i det här. Jag hade troligtvis redan förbokat detta på steam om det hade gått, men nu får jag spela det gratis istället. Win-win för min del.

Medlem

Epic launcher. Vilket skämt. Kommer aldrig att använda skiten.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Kan någon förklara hur exklusiva titlar är ett bra sätt att konkurrera hederligt?

Epic betalar Obsidian om rätten att ha temporär exklusivitet. Valve hade kunnat göra samma sak men de väljer att inte konkurrera på denna fronten.

Medlem
Skrivet av Striva:

Epic betalar Obsidian om rätten att ha temporär exklusivitet. Valve hade kunnat göra samma sak men de väljer att inte konkurrera på denna fronten.

Epic tar ju och köper till sig konkurrens på en nivå inga andra kan konkurrera med, genom att inte tillåta sina konkurrenter sälja samma produkt?

Exklusivitet tar ju bort själva poängen med konkurrens såfall.

Hur ska Steam konkurrera med en produkt de inte får sälja?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av unoR:

Utveckla gärna varför launchern är skit? För det inte har samma funktioner som Steam som funnits ute i 15 år? Vill gärna höra

Sen varför är deras business så jävla ful? Utveckla gärna det också. För ska jag vara ärlig tror jag bara du hänger på andra på nätet och hatar för att hata, som all Steam fanboys.

Eller som du, som försvarar något som är skräp. Varför?
Har du något argument till varför EPIC främjar konkurrens med sina mutor och tidsexklusiva deals?
Tror det är du som "hänger på andra på nätet".

Medlem
Skrivet av Devan:

Så galet många spel som nu blir epic exlusiva, kollar på streamen med.

afterparty
control
the sinking city
de jag kommer ihåg.

Synd, var riktigt taggad på Sinking City.

Skrivet av loerk:

Eller som du, som försvarar något som är skräp. Varför?
Har du något argument till varför EPIC främjar konkurrens med sina mutor och tidsexklusiva deals?
Tror det är du som "hänger på andra på nätet".

Epic Games tar mindre % av försäljningen än vad Steam gör generellt sätt. Med tiden om inte steam gör något så kommer developers välja Epic games.
Steam tar 30% av försäljningen, det är SJUKT greedy.
Epic tar 12% minus 5% om du använder Unreal Engine för ditt spel.
Sen finns det nog undantag där Epic belatar ut pengar direkt för exklusivitet men generellt sätt tror jag att devs väljer epic över Steam nu. De måste sänka andeln de tar för att kunna konkurrera med Epic i framtiden.

Epic Games, rent teoretiskt sätt gör att vi som kunder får mer spel av våra favorit developers.
De behöver DEFINITIVT arbeta på Epic Storen dock, den är ful, jobbig och sjukt omständigt till skillnad ifrån Steam.

Bottom-line; Epic stödjer devsen mycket mer än Steam.
Kolla bara på twitter hur mycket alla devs hyllar Epic Store. Många som satt i skiten är längre inte i skiten. Det är en bra sak med Epic Store. Steam är bekvämare för oss. Mer än så är Steam inte bättre hur du än vill vrida och vända på det.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-12-04-epic-launching-store-with-88-percent-revenue-share-for-developers

Citat:

Q: Why is the 30/70 revenue split that seems to have been the industry standard not appropriate here?

Tim Sweeney: While running Fortnite we learned a lot about the cost of running a digital store on PC. The math is quite simple: we pay around 2.5% for payment processing for major payment methods, less than 1.5% for CDN costs (assuming all games are updated as often as Fortnite), and between 1% and 2% for variable operating and customer support costs. Fixed costs of developing and supporting the platform become negligible at a large scale. In our analysis, stores charging 30% are marking up their costs by 300% to 400%. But with developers receiving 88% of revenue and Epic receiving 12%, this store will be a profitable business for us.

Från ett business perspektiv är det Steam som är skurken, inte Epic.

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

Epic Games tar mindre % av försäljningen än vad Steam gör generellt sätt. Med tiden om inte steam gör något så kommer developers välja Epic games.
Steam tar 30% av försäljningen, det är SJUKT greedy.
Epic tar 12% minus 5% om du använder Unreal Engine för ditt spel.
Sen finns det nog undantag där Epic belatar ut pengar direkt för exklusivitet men generellt sätt tror jag att devs väljer epic över Steam nu. De måste sänka andeln de tar för att kunna konkurrera med Epic i framtiden.

Epic Games, rent teoretiskt sätt gör att vi som kunder får mer spel av våra favorit developers.
De behöver DEFINITIVT arbeta på Epic Storen dock, den är ful, jobbig och sjukt omständigt till skillnad ifrån Steam.

Bottom-line; Epic stödjer devsen mycket mer än Steam.
Kolla bara på twitter hur mycket alla devs hyllar Epic Store. Många som satt i skiten är längre inte i skiten. Det är en bra sak med Epic Store. Steam är bekvämare för oss. Mer än så är Steam inte bättre hur du än vill vrida och vända på det.

Från ett business perspektiv är det Steam som är skurken, inte Epic.

Steam tar 30% till en början, denna procentsats sänks ju mer spelet säljer.
Att EPIC mutar är inte ett undantag. De är medvetna om att spelen kommer sälja som skit på EPIC store, så därför måste de garantera alla utgivare en viss vinst. Med andra ord så behöver du inte sälja ditt spel för att tjäna pengar.
Och utvecklare har öppet gått ut med att de i princip fick en "säck med pengar" för att släppa sitt spel hos EPIC.

Sen om du hade brytt dig om att räkna hade du märkt att det inte är fullt så enkelt som att de tjänar mer pengar för att det säljs hos EPIC.
Säljs det för reducerat pris, så tjänar de precis lika "lite" pengar som de hade gjort hos steam när de når steams mål för att få en 75% av vinsten.
Det enda sättet de kan tjäna mer pengar på EPIC store är att fortsätta sälja för €60 i europa medans USA får ett reducerat pris för att attrahera naiva konsumenter som du.

Att du ens lyckas få steam till att vara skurken i det här sammanhanget visar hur dålig jävla koll du har.
EPIC försöker skapa ett riktigt monopol. Och det hör inte hemma på PC platformen, och bör bekämpas så tidigt som möjligt.

Och det är ganska självklart att EPIC store inte har några kostnader i sin online store, när de inte har några funktioner över huvud taget. Och det sparar ju klart och tydligt pengar på att ha en så usel support som de bara kan. Finns flera exempel där de vägrar ge ut refunds. Herr Sweeney kommer nog att märka att vissa funktioner kostar en hel jävla del.
Typ som att hosta flera petabytes med mods.

Medlem

ogillar att epic lanchern används istället för steam men jag diggare trailers hårt som fick mig att se allt som jag önskade borderlands hade haft grafiskt
Får väll skaffa epic launcher in the end säkert ändå så bara o göra det i år

Skrivet av loerk:

Steam tar 30% till en början, denna procentsats sänks ju mer spelet säljer.
Att EPIC mutar är inte ett undantag. De är medvetna om att spelen kommer sälja som skit på EPIC store, så därför måste de garantera alla utgivare en viss vinst. Med andra ord så behöver du inte sälja ditt spel för att tjäna pengar.
Och utvecklare har öppet gått ut med att de i princip fick en "säck med pengar" för att släppa sitt spel hos EPIC.

Sen om du hade brytt dig om att räkna hade du märkt att det inte är fullt så enkelt som att de tjänar mer pengar för att det säljs hos EPIC.
Säljs det för reducerat pris, så tjänar de precis lika "lite" pengar som de hade gjort hos steam när de når steams mål för att få en 75% av vinsten.
Det enda sättet de kan tjäna mer pengar på EPIC store är att fortsätta sälja för €60 i europa medans USA får ett reducerat pris för att attrahera naiva konsumenter som du.

Att du ens lyckas få steam till att vara skurken i det här sammanhanget visar hur dålig jävla koll du har.
EPIC försöker skapa ett riktigt monopol. Och det hör inte hemma på PC platformen, och bör bekämpas så tidigt som möjligt.

Fast nu har du ju helt fel dock. De säljer inte spelen för reducerat pris, de säljer de för samma pris bara att de tar en mindre andel än vad steam gör. Men ditt svar nu fick mig ju faktiskt att inse att det inte är någon idé att diskutera detta med dig.

Men du har fel, dra upp lite research och quotes och visa mig eftersom jag kan göra samma sak för dig Så blir det lite fakta på fakta ist, det gillar vi!

Visa mig till exempel vart de säljer spelen för reducerat pris? De kostar lika mycket på steam som på epic, men epic tar 12% av försäljningen ist för 30%. Jag kan visa allt det här, hoppas du kan göra samma sak för mig, annars kan jag tyvärr inte ta dig seriöst

Så jag säger som dig här du, att du svarade som du gjorde till mig visar att du har mycket mindre koll på det här än vad du vill framstå!

Vadå vägrar ge ut refunds? De har ju redan fixat ett refund system. Dessutom så tog det steam 15 år att bli vad det är idag. Alla hatade steam i början.

Men du tror jag hatar steam, uppenbarligen. Det gör jag verkligen inte. Jag säger bara att ifrån ett business perspektiv så är Epic Store det valet folk kommer att ta, för de kommer att få mera pengar.

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

Fast nu har du ju helt fel dock. De säljer inte spelen för reducerat pris, de säljer de för samma pris bara att de tar en mindre andel än vad steam gör. Men ditt svar nu fick mig ju faktiskt att inse att det inte är någon idé att diskutera detta med dig.

Men du har fel, dra upp lite research och quotes och visa mig eftersom jag kan göra samma sak för dig Så blir det lite fakta på fakta ist, det gillar vi!

Visa mig till exempel vart de säljer spelen för reducerat pris? De kostar lika mycket på steam som på epic, men epic tar 12% av försäljningen ist för 30%. Jag kan visa allt det här, hoppas du kan göra samma sak för mig, annars kan jag tyvärr inte ta dig seriöst

Så jag säger som dig här du, att du svarade som du gjorde till mig visar att du har mycket mindre koll på det här än vad du vill framstå!

Så du påstår alltså att Metro Exodus såldes för $59.99 och inte $49.99 i staterna?
Sänkta priser är just en av grejerna de har lockat med.
Vad annars ska de göra för att främja konsumenten?
Du besvarade ett av mina argument, i tre olika stycken.
Försök att bemöta något i helhet nästa gång.

Den enda som verkar leva i något slags fantasiland är du.

Skrivet av loerk:

Så du påstår alltså att Metro Exodus såldes för $59.99 och inte $49.99 i staterna?
Sänkta priser är just en av grejerna de har lockat med.
Vad annars ska de göra för att främja konsumenten?
Du besvarade ett av mina argument, i tre olika stycken.
Försök att bemöta något i helhet nästa gång.

Den enda som verkar leva i något slags fantasiland är du.

MEN VISA MIG VART DE LOCKAT MED SÄNKTA PRISER PÅ SPELEN IST FÖR ATT SNACKA SKIT, HERREGUD HUR SVÅRT ÄR DET
Sen ÄVEN om de säljer spelen för 9-10 dollar mindre så är det inte samma som att gå ifrån 30% av försäljningen till 12% -5% om de är i Unreal Engine.

Slå 100.000 sales på 59.99 styck, dra bort 30% av de, sen gör samma skit fast 100.000 49.99 sen dra bort 12% (vilket TILL OCH MED i många fall är 7%.) Men vi säger 12% för att vara generös emot dig.
Devsen får mer pengar av att ligga på Epic ändå, trots eventuellt lägre pris, om det nu är sant.

Citat:

Q: Why is the 30/70 revenue split that seems to have been the industry standard not appropriate here?

Tim Sweeney: While running Fortnite we learned a lot about the cost of running a digital store on PC. The math is quite simple: we pay around 2.5% for payment processing for major payment methods, less than 1.5% for CDN costs (assuming all games are updated as often as Fortnite), and between 1% and 2% for variable operating and customer support costs. Fixed costs of developing and supporting the platform become negligible at a large scale. In our analysis, stores charging 30% are marking up their costs by 300% to 400%. But with developers receiving 88% of revenue and Epic receiving 12%, this store will be a profitable business for us.

Det här är deras business plan.

Källa: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-12-04-epic-launch...

Och du kan fortsätta googla på skiten, ge mig länkar, ge mig citat för jag TROR INTE PÅ DIG.

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

MEN VISA MIG VART DE LOCKAT MED SÄNKTA PRISER PÅ SPELEN IST FÖR ATT SNACKA SKIT, HERREGUD HUR SVÅRT ÄR DET

Haha vad är ditt problem?
Varför ska jag förse dig med något som du kan googla fram på några sekunder?
Det här är sådant som de som faktiskt har följt diskussionen vet om.
https://www.gamespot.com/articles/metro-exodus-release-date-a...
49.99 x 0.88 = 43.99
59.99 x 0.7 = 41.99 det är med Steams 30%.
När de har sålt 800k kopior ungefär, tar steam 25%
59.99 x 0.75 = 44.99.
När de når 20% hos steam
59.99 x 0.8 = 47.99
Redan vid 25% tjänar de mer pengar hos steam med det sänkta priset som Metro fick.
Men visst, säljs spelen fortfarande för 60 euro och 60 dollar framöver, så kommer de tjäna lite mer pengar hos EPIC.

Och jag har redan svarat på den "business" plan du länkade.
Du behöver inte länka den igen.

Skrivet av loerk:

Haha vad är ditt problem?
Varför ska jag förse dig med något som du kan googla fram på några sekunder?
Det här är sådant som de som faktiskt har följt diskussionen vet om.
https://www.gamespot.com/articles/metro-exodus-release-date-a...

100 000*59.99 = 5 999 000
30% av 5 999 000 = 1799700

100 000*49.99 = 4 999 000
12%(Max) av 4 999 000 = 599880
Sätter du en 1:a framför de där 599880 så är det fortfarande lägre än Steams, och de sålde för 1 miljon mer för 10 dollar högre. Så det bevisar att Epic är bättre för vinst, mer än dubbelt till och med.

Om vi tar best case scenario, där det är 7% de plockar om de är Unreal License så ser det ut såhär istället.
7% av 4 999 000 =349930

Och det där är bara 100 000 sales, tänk dig då när det kommer till miljonerna i sales.

Vi kan ta ett exempel bara för att visa: 1 000 000 sales.

1 000 000 = 59 990 000 med 59.99 i pris.
25%(tar vi då eftersom över 800k) av 59 990 000 = 14 997 500.

1 000 000 = 49 990 000 med 49.99 i pris.
12% av 49 990 000 = 5 998 800
7% (om de använder Unreal Engine) = 3 499 300

Men fortsätt säg till mig att skillnaden mellan 30%(20% om de säljer galet bra) och 12% (7% om de använder deras engine) inte spelar roll för priset är sänkt med 10 dollar, gör du det.

Devs kommer fortsätta välja Epic vare sig du vill eller inte. Tro mig, jag gillar Steam med, mycket bättre store, launcher. Men Spelföretag vill ha pengar, de skiter i om chatten i Epic Store är sämre eller om de saknar vissa funktioner för tillfället. De vill fortsätta göra mer och större spel och då spelar vinst stor roll.
Dock det du sa om refunds stämmer inte. https://www.epicgames.com/site/en-US/store-refund-policy

Från ett affärs-perspektiv ÄR Epic bättre. Du får ett lite billigare spel(tydligen?), devsen får mer pengar och behöver inte sälja lika mycket för att det ska gå jämt ut.

Och själva grejen att Steam sänker sina % LITE om ett spel säljer MASSOR är DÅLIGT. För de ger inte Indie företag en CHANS att gå i närheten av lika mycket vinst.

Det jag TÄNKER erkänna dock är att jag hade fel med priserna, de kommer nog ha lägre priser, give or take 5-10 i snitt beroende på vilken titel det är.
Men även om de gör det så som jag demonstrerat ovan så har det ingen betydelse. Det blir fortfarande mer pengar till devsen.

Inaktiv

Som tidigare påpekats i tråden; gode mycket butthurt här. Gamers har aldrig varit så berättigade som nu och om inte allt är i dennes belåtenhet uttrycks det ljudligt. Visst är det bra att vi spelare har möjligheten att påverka men man får läsa mycket gnäll också. Antingen köper du produkten där den är tillgänlig eller så gör du inte det.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Epic tar ju och köper till sig konkurrens på en nivå inga andra kan konkurrera med, genom att inte tillåta sina konkurrenter sälja samma produkt?

Exklusivitet tar ju bort själva poängen med konkurrens såfall.

Hur ska Steam konkurrera med en produkt de inte får sälja?

Epic köper rätten att under en viss tid exklusivt sälja spelet. På så vis har de konkurrerat bort Valve i.o.m. att de inte själva försökte få rätten att sälja spelet.

Konkurrensen inträffar vid inhavanded av rätten att sälja spelet:
Valve väljer att inte försöka konkurrera med Epic om rätten att sälja spelet.

Medlem

Jag känner mig som Commodus när jag läser kommentarerna.

KoP
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag blir så trött. Jag som såg fram emot detta

Det är väl bara köpa det? Svårare än så är det inte. :'D

Medlem
Skrivet av loerk:

Eller som du, som försvarar något som är skräp. Varför?
Har du något argument till varför EPIC främjar konkurrens med sina mutor och tidsexklusiva deals?
Tror det är du som "hänger på andra på nätet".

Vart försvarar jag? Jag vill gärna höra varför man klankar ner på det utan några riktiga argument.

Medlem

R.I.P Linux support, jaja spelar inte det här spelet då, har blivit för lat för att fippla med wine after steam proton kom ut.

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

MEN VISA MIG VART DE LOCKAT MED SÄNKTA PRISER PÅ SPELEN IST FÖR ATT SNACKA SKIT, HERREGUD HUR SVÅRT ÄR DET
Sen ÄVEN om de säljer spelen för 9-10 dollar mindre så är det inte samma som att gå ifrån 30% av försäljningen till 12% -5% om de är i Unreal Engine.

Slå 100.000 sales på 59.99 styck, dra bort 30% av de, sen gör samma skit fast 100.000 49.99 sen dra bort 12% (vilket TILL OCH MED i många fall är 7%.) Men vi säger 12% för att vara generös emot dig.
Devsen får mer pengar av att ligga på Epic ändå, trots eventuellt lägre pris, om det nu är sant.

Det här är deras business plan.

Källa: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-12-04-epic-launch...

Och du kan fortsätta googla på skiten, ge mig länkar, ge mig citat för jag TROR INTE PÅ DIG.

Du verkar anta att kundkretsen är exakt lika stor i Epic:s butik som i Steam:s... Vart är dina siffror på det ifrån?

Vilka priser spelen har och hur mycket utvecklaren får är nästan helt irrelevant jämfört med storleken på kundkretsen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som tidigare påpekats i tråden; gode mycket butthurt här. Gamers har aldrig varit så berättigade som nu och om inte allt är i dennes belåtenhet uttrycks det ljudligt. Visst är det bra att vi spelare har möjligheten att påverka men man får läsa mycket gnäll också. Antingen köper du produkten där den är tillgänlig eller så gör du inte det.

Det är väl iofs väldigt tur att alla konsumenter inte bara sitter tysta och blir överkörda. Det tjänar vi alla på, även du.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Härligt! Hoppas alla steam-fanboys säljer sina plattformar!

Klagar ni lika mycket på streamingtjänster? Nej, just det, där är det flertalet som har flera olika tjänster.

Gen
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag köper hellre i windows store än epic store.

Det roliga är att man väljer mellan pest och kolera Windows Store är riktigt värdelöst det också :'D

Skrivet av RegularOriginal:

Vadå vägrar ge ut refunds? De har ju redan fixat ett refund system. Dessutom så tog det steam 15 år att bli vad det är idag. Alla hatade steam i början.

Nej, de har inte fixat ett refund system, de har fixat en refund policy. Det finns inget automatiskt system för refunds så som Steam har, du måste manuellt kontakta dem via mail och det är vida känt att de knappt svarar på mail. Det kan alltså ta veckor eller månader att få dina pengar tillbaka. Tidigare var du dessutom tvungen att fylla i tonvis med uppgifter som IP adress, var man bor, de sista fyra på kortnumret osv men nu kräver de tydligen inte alla dessa uppgifter längre utan enbart några få.

Skrivet av anon_326443:

Härligt! Hoppas alla steam-fanboys säljer sina plattformar!

Ja för epic fanboys älskar ju att bli tvingade att använda deras plattform som på nästan alla sätt sämre än Steam.

Medlem

Nu har jag inget emot Epic launchern, även om jag hoppas att den skall bli bättre inom kort. Saknar enormt möjligheten att flytta spel mellan SSD/Mekanisk hårddisk. Deras roadmap såg dock lovande ut.
Att pirata spelet bara för att man är missnöjd med var det säljs är fasiken lågt och att bara tänka tanken är pinsamt skamligt. Skämmes, banne mig.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Det roliga är att man väljer mellan pest och kolera Windows Store är riktigt värdelöst det också :'D

Nej, de har inte fixat ett refund system, de har fixat en refund policy. Det finns inget automatiskt system för refunds så som Steam har, du måste manuellt kontakta dem via mail och det är vida känt att de knappt svarar på mail. Det kan alltså ta veckor eller månader att få dina pengar tillbaka. Tidigare var du dessutom tvungen att fylla i tonvis med uppgifter som IP adress, var man bor, de sista fyra på kortnumret osv men nu kräver de tydligen inte alla dessa uppgifter längre utan enbart några få.

Ja för epic fanboys älskar ju att bli tvingade att använda deras plattform som på nästan alla sätt sämre än Steam.

https://i.imgur.com/SynNfar.jpg

Jag använder 4 olika grejjer, steam/epic/uplay/gog galaxy, och använder dom inte till annat än att spela på, jag behöver inte allt krimskrams runtomkring.

Jag undrar om du någonsin kollat deras hopplösa forums, eller om du kollat annat fjortistrams som finns där?
Steam hade varit bättre om dom inte haft så mycket trams, då kanske dom hade kunnat koncentrera sig på att göra spel....som dom var väldigt bra på förr i tiden.

Ska man vara lite krass kan man ju nästa säga att de gärna får ett års försprånga av buggtestande; sedan kan vi köpa det när det är bra optimerat och funkar som det ska; detta antagande baserar jag på hur spel brukar släppas nuförtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men röv, jag som såg fram emot det. Nå, det blir till att leka med annat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar