Välkomna till FZ:s Super Adventure Club

Medlem

Har också hoppat på och börjat spela! Gillar det som tusan, inget jätteproffs inom genren men spelade massor Curse of Monkey Island som liten.

Skulle behöva en liten hint dock.

Är fast i kloakerna, har fått ner en dime men lyckas inte luska ut vilket telefonnummer det är jag ska ringa. Kikat i telefonkatalogen efter namnet som står uppskrivet men inte hittat något

Tack på förhand

Frilansare
Skrivet av neptunon:

Har också hoppat på och börjat spela! Gillar det som tusan, inget jätteproffs inom genren men spelade massor Curse of Monkey Island som liten.

Skulle behöva en liten hint dock.

Är fast i kloakerna, har fått ner en dime men lyckas inte luska ut vilket telefonnummer det är jag ska ringa. Kikat i telefonkatalogen efter namnet som står uppskrivet men inte hittat något

Tack på förhand

Välkommen! Det finns säkert något som kan ge råd snabbt!

Medlem
Skrivet av neptunon:

Har också hoppat på och börjat spela! Gillar det som tusan, inget jätteproffs inom genren men spelade massor Curse of Monkey Island som liten.

Skulle behöva en liten hint dock.

Är fast i kloakerna, har fått ner en dime men lyckas inte luska ut vilket telefonnummer det är jag ska ringa. Kikat i telefonkatalogen efter namnet som står uppskrivet men inte hittat något

Tack på förhand

Har för mig att telefonboken är sorterad på förnamn vilket var lite förvirrande till en början och gjorde att jag missade nåt namn. Men har du hittat namnet du ska ringa till ? Borde gå att hitta nån ledtråd nere i kloakerna nånstans.....

Medlem
Skrivet av caracarn:

Har för mig att telefonboken är sorterad på förnamn vilket var lite förvirrande till en början och gjorde att jag missade nåt namn. Men har du hittat namnet du ska ringa till ? Borde gå att hitta nån ledtråd nere i kloakerna nånstans.....

Letade även på förnamn men hittade inte det namnet där heller.
Bara kollat efter namnet som står klottrat på väggen men kanske finns ett annat namn någonstans.

Medlem
Skrivet av neptunon:

Letade även på förnamn men hittade inte det namnet där heller.
Bara kollat efter namnet som står klottrat på väggen men kanske finns ett annat namn någonstans.

Det är det namnet man ska ringa, "in emergency call NAMN" eller nåt sånt. Jag tror namnet ändras vid olika genomspelningar men kan ha fel. Det står ju lite suddigt så du kanske läser nån bokstav fel? Alternativ 2 att leta igenom hela telefonboken efter nåt namn som verkar stämma men det är ju lite segt...

Medlem

Day of the tentacle är ett spel jag skulle vilja spela känner jag

Medlem

Ok då är jag på rätt spår iaf, tack

Medlem
Skrivet av caracarn:

Day of the tentacle är ett spel jag skulle vilja spela känner jag

Visserligen inte kört spelet som blev valt så länge men jag kan säga en sak, Day of the Tentacle är inte ett enkelt spel. Det är däremot ett väldigt bra och underhållande spel och jag kan se en hel del likheter med både Day of the Tentacle och föregångaren Maniac Mansion (skulle rekommendera att man kör det spelet innan, det går dock att spela MM i Dott=)) i Thumbleweed Park.

Medlem

Kära äventyrare!

Jag behöver hjälp:

Jag är på hotellet och behöver få tag på "Secret Spell Book".

Har kommit upp till sviten på översta våningen och öppnat dörren till det hemliga rummet.

Jag förstår inte var jag ska få tag på boken någonstans. Den ockulta bokaffärsinnehavaren tycks till exempel inte vara till hjälp.

Skulle uppskatta tips från någon vänlig klubbmedlem!

Medlem
Skrivet av Millen:

Kära äventyrare!

Jag behöver hjälp:

Jag är på hotellet och behöver få tag på "Secret Spell Book".

Har kommit upp till sviten på översta våningen och öppnat dörren till det hemliga rummet.

Jag förstår inte var jag ska få tag på boken någonstans. Den ockulta bokaffärsinnehavaren tycks till exempel inte vara till hjälp.

Skulle uppskatta tips från någon vänlig klubbmedlem!

Den allra sista meningen innanför dina spoilertaggar bör utforskas ytterligare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Millen:

Kära äventyrare!

Jag behöver hjälp:

Jag är på hotellet och behöver få tag på "Secret Spell Book".

Har kommit upp till sviten på översta våningen och öppnat dörren till det hemliga rummet.

Jag förstår inte var jag ska få tag på boken någonstans. Den ockulta bokaffärsinnehavaren tycks till exempel inte vara till hjälp.

Skulle uppskatta tips från någon vänlig klubbmedlem!

Det låter som att du är på rätt spår

Medlem

@jonis @caracarn Tack för ledtrådarna!

Det tog mig riiiktigt lång tid att koppla att jag skulle skjuta stegen på plats. Jag trodde att jag försökt det tidigare men måste ha klickat fel.

Stod verkligen med hela gänget (utom Ransom då) inne i bokaffären och testade allt möjligt. Puh, äntligen.

Medlem

@Millen Härligt!

Ville inte säga för mycket där hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Frilansare

Hur går det för alla? Kom ihåg att vi siktar på att vara klara sista mars! Då snackar vi igenom hela spelet, utan spoilervarningar!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Hur går det för alla? Kom ihåg att vi siktar på att vara klara sista mars! Då snackar vi igenom hela spelet, utan spoilervarningar!

Jag är och styr pappan som blev ett spöke


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag spelade klart nu i helgen så nu är jag redo att hjälpa till med ledtrådar när det behövs!

Medlem

börjar närma mig slutet nu, inga problem att vara klar innan den sista!

Medlem

Ouff! Ska försöka speeda på men misstänker att Sekiro kommer sätta käppar.

Frilansare
Skrivet av neptunon:

Ouff! Ska försöka speeda på men misstänker att Sekiro kommer sätta käppar.

You can do it, Sekiro kan vänta några dagar!

Medlem

https://store.steampowered.com/bundle/6588/Monkey_Island_Coll...
66% rabatt på monkey island collection, kan vara vettigt om man inte redan har 1-4

Skribent

Sent omsider skaffade jag Thimbleweed till Switch och började spela för några dagar sedan. Otroligt mysigt att avverka lite pussel i sängen innan det är dags att blunda. Tyvärr tror jag inte att jag hinner spela klart innan månaden är över, men jag har haft ögonen på spelet ända sedan release och är glad att tråden inspirerade mig att äntligen få tummen ur.

Backloggens befriare

Har stångat mig blodig och kört in i en återvändsgränd, som man ju så lätt gör... Men, om någon kan peka lite åt rätt håll med det som står nedan...

Får inte Delores ur Mansion mansion, har försökt ringa advokaten, men han är liksom inte där...
Och Franklin fattar jag inte vad jag ska göra mer med nu, gått igenom hotellet så många gånger, hur får jag Clara ur vägen så jag kan komma till penthouset?
Har matat in alla ledtrådar i sina respektive Trons och behöver tuben från Mansion mansion...

Och har haft migrän i 3 dagar nu, så mitt tålamod är verkligen kört i botten...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

Har stångat mig blodig och kört in i en återvändsgränd, som man ju så lätt gör... Men, om någon kan peka lite åt rätt håll med det som står nedan...

Får inte Delores ur Mansion mansion, har försökt ringa advokaten, men han är liksom inte där...
Och Franklin fattar jag inte vad jag ska göra mer med nu, gått igenom hotellet så många gånger, hur får jag Clara ur vägen så jag kan komma till penthouset?
Har matat in alla ledtrådar i sina respektive Trons och behöver tuben från Mansion mansion...

Och har haft migrän i 3 dagar nu, så mitt tålamod är verkligen kört i botten...

Hmm, nu verkar jag ha kommit vidare iaf.


signatur

Ad hoc addendum

@keffkebab:

För att lösa båda de där problemen så måste konventet i hotellet ha öppnat sina dörrar, där inne hittar man advokaten och lösningen för att få spöket Clara att släppa upp en till penthouset. Har för mig att konventet öppnar efter man lagt in alla tre rapporter i crimetron. Tuben får man om man överlämnar kvittot man hittade i chucks rum i tub affären.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Backloggens befriare

@Traveller in time:

jo, jag missade att man bara kunde knalla ut ur mansion mansion efter att man hade försökt ringa advokaten... så när jag testade det kom jag snabbt vidare till del 4! tack ändå för snabbt svar!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vet inte om jag tyckte att spelet var sådär fantastiskt
För mig var det för likt de gamla point'n'click-spelen utan att nå hela vägen fram, kändes som en olustig kopia på något sätt.

Medlem
Skrivet av superlim:

Vet inte om jag tyckte att spelet var sådär fantastiskt
För mig var det för likt de gamla point'n'click-spelen utan att nå hela vägen fram, kändes som en olustig kopia på något sätt.

Personligen älskade jag de första ~50-60% av spelet. Slutet var lite halv-B tyvärr. Överlag dock måste jag säga att spelet verkligen kittlade nostalginerven, och jag är verkligen glad över att ha lirat det.

(Vi får disktutera mer i detalj när klubbmedlemmar nått i mål!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

International
Man of Mystery
Skrivet av superlim:

Vet inte om jag tyckte att spelet var sådär fantastiskt
För mig var det för likt de gamla point'n'click-spelen utan att nå hela vägen fram, kändes som en olustig kopia på något sätt.

Jo, jag håller med, det är kul men det känns lite som man verkligen ansträngt sig för att kunna klämma in så mycket meta som det bara går istället för att fokusera på storyn

Har lite kvar nu, men det har varit så mycket jobb på sistone att jag ligger lite efter


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Backloggens befriare

För min del, var det där kanske spelhistoriens bästa slut.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

För min del, var det där kanske spelhistoriens bästa slut.

Utan att lägga någon värdering i det men det varbra mycket bättre på hard mode. Körde igenom på casual direkt efteråt för att plocka de sista achievementsen eftersom att jag fick sådan mersmak av slutet, och det var ju inte alls samma grej.


signatur

Ad hoc addendum

Skriv svar