Vilken prestation i ett spel är du stoltast över?

Medlem

Kul fråga!

Vet inte om jag är stolt, men det jag är mest nöjd med är att ha tagit Platinum i senaste God of war.

Kände mig som en boss när jag klarade Bloodborne också.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Demons Soul's PS3

Precis när det kom ut, fanns fruktansvärt lite guids/walktrough till spelet.
Svårt och mycket quit rage innan man till slut lyckades varva igenom det.

Medlem

Håll i hatten nu! Men Platinum på alla banor i Blast Corps till N64 (en av dem svåraste). Obs! Gäller NTSC-versionen, PAL-versionen har enklare tider för Platinum.

Medlem
Skrivet av AxxT:

Demons Soul's PS3

Precis när det kom ut, fanns fruktansvärt lite guids/walktrough till spelet.
Svårt och mycket quit rage innan man till slut lyckades varva igenom det.

Måste ha känns mycket tillfredsställande


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Inget!


signatur

autograph

shi
Medlem

Två ting. När jag satte platinum i Wipeout HD(zone Zeus och beat Rico troféerna är djävulska) och att jag efter flera månaders slit lyckades få tag på excalibur2 i ff9.

Medlem

platinum i båda bayonetta på "svåraste" är tillfredsställande.. snart klar med en dark run playthrough i darkest dungeon... men den dagen jag orkar fortsätta springa hela vägen "dit upp" igen och knäcker martyr logarius i bloodborne blir det champagne


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Skribent

I vanilla-WoW gnetade jag som orc ihop tillräckligt med reputation för att köpa en raptor mount. Det var vansinnigt ovanligt, tidskrävande och egentligen inte alls värt besväret. Men jag fick mina 15 minuter i e-rampljuset!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

100% i första Assassin's creed till PS3.
Jävlar vilket jobb att samla alla fjädrar.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Har två äldre och två lite nyare. De äldre är:

Devil May Cry 3 på very hard. Minns att spelet klassades som svårt redan på normal för sin tid. Det andra var att jag efter många om och men klarade av Gears of War (1) på Legendary solo. Jag och brorsan har nött samtliga (+ alla Halo) på Legendary i co-op, men första Gears plockade jag själv och var sjukt nöjd.

De två senaste är båda på Switch:

Den första grejen är ”the true final boss” i Octopath Traveler. Jag är egentligen ingen inbiten jrpg-räv, så när svårighetsgraden gick upp x 10 och du dessutom fick lov att nöta ner ett helt gäng med bossar för att ens få möta hen (varje försök), då jävlar blev en glad när det till slut lyckades. Varje försök tog mellan 35-45 minuter.

Den sista och senaste är helt klart Nightmare King Grim i Hollow Knight. Här snackar vi old school-reflexer och att memorera rörelsemönster. Kolla gärna in en video på den fighten. Sjukt bra och rolig (men jävligt svår).

Medlem

Jag har aldrig varit så stolt som när jag klarade av Space Quest II. Man satt och nötte i skolans datorsal utan tillgång till guides av något slag. Det var tider det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Prestation: Bli level 75 i Lineage 2
Tidsåtgång: 6-7 år

Jag började spela år 2003 i Chronicle 1-expansionen. Ifrån 2004 och framåt spelade jag mer eller mindre med en och samma karaktär. Det tog mig (och de flesta andra) ett halvt decennies tid på grund av att vi alltid spelade uppe i den värsta exp trappan, 1% exp per timma var riktigt bra exp när man var 10-15 levlar ifrån maxlevel.

Så level 70-75 är minst 600-800 timmar (kunde fixas på 3-4 månaders ”No-life grining”, men då jag jobbade heltid tog det mig omkring 8-9 månader).

Jag blev level 77 och sedan bestämde jag mig för att jag blivit KLAR med allt vad som heter MMORPG. Hela spelgenren som sådan är AVCHECKAD och KLAR.

Server: Lionna (idag mergad till Chronos)
Clan: SwedenVikings
Namn: Andine
Ras: Light Elf
Klass: Swordsinger

Medlem

dark souls, första karaktären utan hjälp, utan guides, utan youtube hela vägen genom.
det var bara mig mot spelet och inget annat.
när jag väl vandrat mig igenom det spelet för första gången så kändes det som en prestation och det ända andra spelet som fått mig att känna sån upprymdhet av att klara av det på egen hand var Final Fantasy 7.

det finns säkert andra spel som kan ge mig det där men jag spoilar för mig själv alldeles för mycket för att jag vill veta och på så vis förstör min egen spel upplevelse många gånger.

optimisering/min maxing över spelglädje skulle man kunna säga.

Medlem

När man fixade Celestial Defender i WoW.
Och guilden fixade Deaths Demise, det var en rätt schysst känsla efter allt jävla slit.
Synd att spelet blev totalt skräp efter Ulduar.
Så man kan väl säga att jag var jävligt vass på WoW ett tag.

Medlem

Tagit upp ett lag från 6e divisionen till att vinna CL på fotball manager.
Klara ut Bloons TD5 till 100% på mobilen vilket tog lång tid och "extreme" banorna var inte att leka med.

I wow var jag med en kompis Guild är det fattades en healer för MC (de hade clearat BWL men hade ingen attunement). Dog kanske lite för många gånger, hade lite för dåligt gear och lite för mycket overheal men guildleadern var väldigt förlåtande (kan ha varit för att de just hade den på farm och inte progression). Eftersom de bara var ute efter specifika saker fick jag massor av cloth/leather och mail som var bättre än mitt dåvarande Gear. Det gjorde även att jag kunde peka på att jag hade gjort MC till puggar/guildruns som saknade en shaman senare.
Jag kanske inte gjorde ett superbra jobb, men första gången man ser ragnaros besegras kändes det ändå som att jag hade åstadkommit något mer än att ta sig till 60 vilket egentligen bara är tidskrävande.

Medlem

Ra3!
Där vi vann en del som clanen defcon 😊
Och hamnade på 3e plats som top fragger på season 2 om jag minns rätt.

Och AO rk2 som första Fixer dingade lvl 200 på omni sidan och första som hade ga4 på servern.
Över 4800 tim på min main...

Då hade man mer än tid och hunger för att vara på topp.

Medlem

Klarade hela volleyboll-turneringen i Mario Party 4 med en kompis för några år sedan. Definitivt den svåraste Bowser-striden någonsin.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Det jag kommer att tänka på är Beyond Good and Evil. Sista bossen kändes så jobbig men till slut dräpde jag den. Kände mig riktigt nöjd haha.

Eller i Heavenly Sword också sista bossen, det tog ett tag att få kål på honom.

Medlem

Kom att tänka på de gamla goa tiderna när man spelade Q3 och klarade alla kartor på högsta svårighetsgraden (Nightmare?).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Platinum på alla Dark souls spelen samt i Bloodborne är väl det enda jag har att skryta med. Om det ens är något att höja ögonbrynen åt. 😶

Edit: Platinum på Dead Space toppar nog dom andra när jag tänker efter. Det om något var slitigt som attan!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Gen:

@androsynth: Ojdå, det var svårt att gissa, var minst ett år sedan jag kämpade med DS3. Vet att det tog evigheter att räkna rätt på alla ringar och skit.

Kollade igen och såg att jag hade alla ringar. Det jag saknade var warmth pyromancy för att nå platinum 🙃

Medlem

Svårt att säga.

Bubble Bobble på C64 avklarat i i coop då det begav sig. Det fanns några riktigt svåra banor fram till slutet.

Nutida är svårt att säga. 90 exalted reputations (snart där, revered med Frostwolf clan som ska upp bara) i WoW kanske. Inte stoltast men fan vilken tid man lagt på det


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Vinna finalen i Day of Defeat på Dreamhack 2002, där peakade jag som spelare, har gått käpprätt åt helvete efter det.

Medlem

Jag har inte spelat klart ett enda spel.
Är helt enkelt för dålig, och har inte tålamod att fortsätta.


signatur

autograph

Releasehästryttare

Inte jag som spelar (aint nobody got time for that)

Men såg nyss denna videon där en kille klarar darksouls 2 som pacifist ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Inte jag som spelar (aint nobody got time for that)

Men såg nyss denna videon där en kille klarar darksouls 2 som pacifist ..

https://www.youtube.com/watch?v=sbEbsqfmqC0

Du vet att det finns två (kanske tre) killar som klarat Dark Souls (1), 3 och Bloodborne utan att träffas en enda gång? Bara DS2 som inte är helt besegrat på det sättet än. Inte inkl. dlc åtminstone.

Releasehästryttare

@Vamp: japp, men det är ju helt annorlunda genomspelning att inte göra nån skada själv i spel.

Medlem

Ah! Sorry, trodde du länkade till någon som spelade deprived (och körde en sl1-runda). Skyller på trötthet.

Medlem

Jag tror jag var bland de första som skaffade ett legendary vapen i GW2. Fast ångrar lite att jag satsade stenhårt för det. Fanns inget roligt att göra efter hahah.

Eller mw2 när jag fick 30/0 på ffa i 4 minuter.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

@Devan @Vamp

Apropå imponerande bedrifter i Soul's-spelen:

The_Happy_Hob on twitch just completed all "Soulsborne" games without taking a single hit

123
Skriv svar