Starfield!? The Elder Scrolls VI!? Bethesda bekräftar E3-show i år

Medlem

Elder Scrolls VI!!!

Men det lär ju inte hända så jag kan nöja mig med Starfield.

Misstaget med Fallout 76 till trots, Bethesda är och förblir studion som gör mina favoritspel så jag har stora förhoppningar på en comeback efter förra året.
Spelen gjorda av dom andra studiorna under deras paraply intresserar däremot mig inte.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett Elderscrolls spel tar många många år att utveckla. Det blir garanterat inte mycket Elder Scrolls i år. Starfield samt mer polerande av bajskorven Fallout 76 skulle jag tro.

Möjligtvis ett Elderscrolls mobilspel. Utvecklat av något Kinesiskt tencent företag.

"Dont you people have mobile phones!?"

MEG
Medlem

Skyrim till mobiltelefon


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ett Elderscrolls spel tar många många år att utveckla. Det blir garanterat inte mycket Elder Scrolls i år. Starfield samt mer polerande av bajskorven Fallout 76 skulle jag tro.

Möjligtvis ett Elderscrolls mobilspel. Utvecklat av något Kinesiskt tencent företag.

"Dont you people have mobile phones!?"

Kommer redan ett mobilspel vid namn TES Blades, utvecklat av Bethesda själva


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Hmmm. Jag läste och hörde att E3's tid är förbi. Tydligen hade dem siterna och mediarna samt Youtubers totalt fel.

Medlem

Hoppas på Dark Messiah 2, aja hoppas kan man.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

PaZ
Medlem

Jag vet att många älskar att hata CE (jag bryr mig inte nämnvärt, det verkar funka för dem att göra bra spel i). Men när blev det populärt att hata Todd Howard? Är det för att man tycker att Morrowind är det bästa TES-spelet, eller har det med F76-lanseringen att göra, eller något annat?

Medlem
Skrivet av Managor:

Kommer redan ett mobilspel vid namn TES Blades, utvecklat av Bethesda själva

Då får vi hoppas att de lärt sig av vissa andra företags blundrar tidigare när det gäller timing att hypa mobilskräpet.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Jag vet att många älskar att hata CE (jag bryr mig inte nämnvärt, det verkar funka för dem att göra bra spel i). Men när blev det populärt att hata Todd Howard? Är det för att man tycker att Morrowind är det bästa TES-spelet, eller har det med F76-lanseringen att göra, eller något annat?

Medlem

En ny och effektiv grafikmotor som gör att ElderScroll VI blir lika snyggt som Witcher 3 men inte kräver hårdvaruuppgraderingar för att ens använda Basic settings.

KoP
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

ESO VI, utan tvekan. Om majoriteten av fokus ligger på Fallout 76 kommer jag att må illa...

Elder Scrolls Online VI? Det hoppas jag verkligen inte på. TES VI däremot.

Medlem

Längtar till kungarna Arkane Studios nästa spel. DisHonored 1 & 2 är mästerverk. Även Pray är riktigt vasst. Sedan ser jag verkligen fram emot Tango GameWorks nästa The Evil Within 3.

Nästa riktiga FallOut spel som koncentrerar sig på single player upplevelse är en given punkt. Kommer bli extremt irriterad om de fortsätter att gödsla på med sin "Creation Engine" vilket de redan har bekräftat om jag inte minns fel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Jag vet att många älskar att hata CE (jag bryr mig inte nämnvärt, det verkar funka för dem att göra bra spel i). Men när blev det populärt att hata Todd Howard? Är det för att man tycker att Morrowind är det bästa TES-spelet, eller har det med F76-lanseringen att göra, eller något annat?

Todd Howard var "project leader and designer" för Morrowind så varför i allsin dar skulle man ogilla honom för att man tycker om Morrowind?

Medlem
Medlem

De kommer väl säkerligen visa upp det DLC till Fo76 som de redan annonserat, men jag har ingen som helst hype inför något från Bethesda längre... De har redan visat att de är ganska kassa på att göra spel nu för tiden.

Allt detta prat om att en ny spelmotor på något magiskt vis skulle göra deras spel bättre är dock ganska komiskt, som att det skulle få dem att göra bättre designbeslut helt plötsligt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Jag tror inte det är aktuellt med något byte av spelmotor. De säljer spel ändå, varför börja om på nytt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KoP:

Elder Scrolls Online VI? Det hoppas jag verkligen inte på. TES VI däremot.

Behöver nog inte förklara att jag bara var lite snabb här

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Todd har sagt att framtida titlar kommer drivas utav Creation Engine.

Så ingen ny motor om inte backlashen fått effekt.

Creation engine är 100% modulär och uppgraderas ständigt så 'Creation engine' är inte en motor med specifika funktioner. Den förnyas med varje release efter behov.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Creation engine är 100% modulär och uppgraderas ständigt så 'Creation engine' är inte en motor med specifika funktioner. Den förnyas med varje release efter behov.

Älskar att dom behåller modulen som innehåller samma buggar genom alla versioner och låser fysik till fps!

Medlem
Skrivet av Ahris:

Creation engine är 100% modulär och uppgraderas ständigt så 'Creation engine' är inte en motor med specifika funktioner. Den förnyas med varje release efter behov.

Ja fy fan va den var förnyad till bla Fallout 76! E du lite sådär tappad eller? 🤔

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Älskar att dom behåller modulen som innehåller samma buggar genom alla versioner och låser fysik till fps!

Fast det är ju fixat nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Creation engine är 100% modulär och uppgraderas ständigt så 'Creation engine' är inte en motor med specifika funktioner. Den förnyas med varje release efter behov.

Yes, men prominenta moddare har dock påpekat lathet i kodning och utförning utav dessa funktioner. EDIT; Fallout 76 hade väl kodning ifrån Morrowind?

Kan man påstå att lathet ligger bakom eller?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag vet att man borde vara mest pepp på The Elder Scrolls VI. Men med tanke på att Bethesda FORTFARANDE använder samma gamla spelmotor även till TES VI som de använt sedan Morrowind (eller nåt) och senast Fallout76 så känns det inte speciellt tilltalande.

Röstade därför på Doom Eternal


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

100 % en obetydlig teaser av antingen Starfield, kanske TES VI. Sen en rad dynga om Fallout 76 för att slicka såren. De 25 stackare som röstat att FO76 är vad de vill höra mest om, tycker jag synd om rly. Sen en riktigt cool gameplay genomgång Doom, möjligen MÖJLIGEN en djupare genomgång av Starfield, men who knows. De är bra tröga att få in backlashes och dess negativa trend i skallen.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Jag vet att många älskar att hata CE (jag bryr mig inte nämnvärt, det verkar funka för dem att göra bra spel i). Men när blev det populärt att hata Todd Howard? Är det för att man tycker att Morrowind är det bästa TES-spelet, eller har det med F76-lanseringen att göra, eller något annat?

Tror speciellt det har att handla med Fallout 76 och även 4 som tog ut några av Fallouts bästa och grundläggande element (meningsfull dialog och karma t.ex.). Även Skyrim som var jävligt bra visade tecken på att gå åt mer casual hållet genom att ta ut saker som stats.

Under Todds ledning har dom progressivt vattnat ner sina spelserier samt fallit bakom när det kommer till tekniska aspekter (Oblivion var ett av dom snyggaste spelen när det släpptes, Skyrim såg "Okej" ut, Fallout 4 och 76? skit) samt deras eviga förmåga att aldrig bli bättre på buggar och dåliga på att patcha vettigt. Allt detta medans Howard har haft en väldigt framträdande roll inom företaget.

Det som fick bägaren att rinna över var väl dock 76 då spelet visade tydligt hur dåliga dom är på allt som inte är story (vilket dom inte hade) men speciellt alla lögner/överdrifter kring spelet har lett till att folk inte litar på honom och är arga på honom. Hans intentioner verkar inte längre goda utan giriga.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Creation engine är 100% modulär och uppgraderas ständigt så 'Creation engine' är inte en motor med specifika funktioner. Den förnyas med varje release efter behov.

Uppenbarligen inte i närheten tillräckligt mycket. Spelen ser marginellt bättre ut än 13 år sen och är otroligt, oförsvarligt buggiga. Creation Engine är som ett hus med en dålig grund som dom bara fortsätter att bygga ut trots att balkarna ruttnar och det är mögel i väggarna.

PaZ
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Todd Howard var "project leader and designer" för Morrowind så varför i allsin dar skulle man ogilla honom för att man tycker om Morrowind?

Hade för mig att jag läst att vissa tycker att serien gick åt h-vete när Howard fick för mycket inflytande (då förstod jag det som att han fick klart mer inflytande efter Morrowind). Men jag kan ha fel. Jag tycker iaf att han är entusiasmerande, och jag har överseende med att inte allt han nämner finns med i den färdiga produkten.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Att de sålt ES till cd project red. Vore bästa nyheten.

Hoppas jag verkligen inte. Tycker Witcher-spelen känns så stela på nåt sätt (i gameplayet/styrningen då)

Skrivet av Aletheides:

Då får vi hoppas att de lärt sig av vissa andra företags blundrar tidigare när det gäller timing att hypa mobilskräpet.

Efter dom presenterade TES Blades så teasade dom TES6 så folk blev nöjda. Blizzard borde gjort på samma sätt så hade dom inte fått så mycket skit

Medlem

Starfield nu kör vi!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Juel91:

Uppenbarligen inte i närheten tillräckligt mycket. Spelen ser marginellt bättre ut än 13 år sen och är otroligt, oförsvarligt buggiga. Creation Engine är som ett hus med en dålig grund som dom bara fortsätter att bygga ut trots att balkarna ruttnar och det är mögel i väggarna.

Skyrim ser riktigt snyggt ut med mods iaf.

Elders Scrolls och Fallout Serien har varit bra, tack vare mod communityn. När det var pc only, så skaffade nästan alla dom spelen bara för att det var så lätt att modda spelet och göra om spelet som man själv ville.

Kommer va samma sak för Fallout 76 när dom släpper privat servrar och mod support om något år.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

123
Skriv svar