Pathway är turordningsbaserat äventyrande i Indiana Jones och Lara Crofts anda

Robot
Pathway är turordningsbaserat äventyrande i Indiana Jones och Lara Crofts anda
Moderator | Testpilot

Ser ut som något jag skulle kunna lägga mycket tid på


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MEG
Medlem

Hade inte hört talas om detta, en glad överraskning. Chucklefish är dessutom en av mina favorit spelutvecklare


signatur

Death is only the beginning

Frilansare

@MEG:
Gänget som utvecklar heter Robotality, men Chucklefish står som utgivare!

MEG
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@MEG:
Gänget som utvecklar heter Robotality, men Chucklefish står som utgivare!

ok, jag blev lite för glad där men spelat kan vara bra ändå..


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser mysigt ut måste testas

Medlem

Ser ut som ett perfekt Switch-spel?

Synd att det bara släpps till PC


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag gillar grafiken. Och så ser det kul ut när alla står och vaggar så där, gruppgympa-style.

MEG
Medlem

Tycker om grafiken, men efter att ha sett lite gameplay så verkar det enformigt, klicka på en karta, kommer till en scen där man skjuta några fiender, om man lyckas så upprepas proceduren, hoppas jag har fel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tycker om grafiken, men efter att ha sett lite gameplay så verkar det enformigt, klicka på en karta, kommer till en scen där man skjuta några fiender, om man lyckas så upprepas proceduren, hoppas jag har fel.

Jo om man förenklar det så, kan man ju få de flesta spelen att verka tråkiga. Battlefield välj server skjut några fiender. Forza horizon kör lite bil.
Förhoppningsvis handlar det ju om att man ska ta rätt strategiska beslut, köpa rätt utrustning och offra rätt karaktär i nödfall.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo om man förenklar det så, kan man ju få de flesta spelen att verka tråkiga. Battlefield välj server skjut några fiender. Forza horizon kör lite bil.
Förhoppningsvis handlar det ju om att man ska ta rätt strategiska beslut, köpa rätt utrustning och offra rätt karaktär i nödfall.

Erhm jag finner både battlefield och forza som väldigt förenklade spel.
Om man jämför med branschens mer avancerade alterativ, till och med deras tidigare släpp.

Sen återstår det att se om detta har lite djup eller inte, svårt att säga än så länge imo, men man kan ju hoppas.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Erhm jag finner både battlefield och forza som väldigt förenklade spel.
Om man jämför med branschens mer avancerade alterativ, till och med deras tidigare släpp.

Sen återstår det att se om detta har lite djup eller inte, svårt att säga än så länge imo, men man kan ju hoppas.

Ja det är två arkadiga spel och det har battlefield och forza horizon alltid varit men de är fortfarande mycket mer än det jag skrev.

Medlem

Har spelat nån timmar nu och kan säga att det är charmigt och välgjort... men själva gameplayet saknar djup. Striderna är inte dynamiska nog för att man ska kunna göra något riktigt taktiskt. Blir lite dom skjuter, du skjuter, rinse and repeat. Resten av spelet är också rätt simpelt där loot och items gör stor skillnad i striderna men är rätt tråkiga i sig. Nån damage siffra går upp... känns inte direkt inspirerat. Jämfört med något som FTL känns detta som en barnpool jämtemot ett hav.

Det är inte _dåligt_ men samtidigt långt ifrån exceptionellt. Hade hoppats på mer.

1
Skriv svar