Ni vann Sekiro: Shadows Die Twice!

Medlem

En exponderad, men fullt fungerande AMD processor, så man kan sätta fyr på motståndarna.


signatur

I drank what?

Medlem

Om jag hade armen, så hade min första uppgradering varit ett rejält jävla skohorn utav metall. Vart än man hälsar på eller befinner sig där man måste ta av sig skorna så får man alltid svaret "Nä tyvärr vi har inget skohorn" eller " Ja här är det, varsågod", och så ger dom mig en 10cm plastbit... "VAFAN SKA JAG GÖRA MED DEN HÄR? PETA NAVELLUDD?" Tänk va skönt att bara kunna säga "go go gadjet skohorn" *ching* så har du 60 vackra centimeter kurvad metall i handen.

Testpilot

Här kommer skuggfigurtransformatorn™ en ljustransformator som skapar läskiga skuggfigurer på väggar för att både förvirra och skrämma fiender! Vifta på armen och skapa både stora och små monster!

Jag kan gärna komma till Stockholm den 22:a mars.

Medlem

När jag tänker på Japanska rollspel kan jag inte tänka på annat än på Final Fantasy's Gunblades, fantastiskt opraktiska vapen. Därför vill jag som historiestudent presentera ett vapen som dels är historiskt och dessutom värdelöst: YXPISTOLEN! Ett vapen som delvis är en pistol där möjligheten till att sikta är obefintlig och dessutom är vapnet även en yxa vars huggmöjlighet i själva verket är saknas, eftersom yxhuvudet fick anpassa sig till att möjliggöra skjutförmågan. Vi har alltså ett vapen tänkt att utföra två funktioner, men i realiteten utför noll funktioner, fantastiskt!

Jag rekommenderar att detta vapen säljs som dyrt DLC den första April.

Medlem

En turist-handbok för medeltida japan komplett med en guide till sevärdheter såsom vackra stränder, ikoniska landmärken, vredes-inducerande bossrum och populära restauranger.
Den kommer även med en fras-lista så att man slipper skämma ut sig när man ska beställa en öl eller fråga efter vägen till närmsta savepoint.

Har ingen turist-handbok för Stockholm så jag kan inte ens beställa en öl där.

Medlem

Idén är att man ska få en granatkastare men det är mer avancerat än så.

Det är flera side quest där man få information om konstiga delar som någon aldrig har sett. Det ser och känns som någon teknik från framtiden.

Under dom här side questen samlar man på sig olika delar som man monterar ihop som tillslut blir en granatkastare.

En av delarna är vaktade av en kult som ser det som ett meddelande från gud och tänker skydda det med sitt liv.

När man har alla delar så saknar den såklart ett handtag så han monterar den på handen. Det är en granatkastare som har plats med sex granater och kan endast användas sex gånger. Välj noga när man vill använda den för det finns inga fler efter det.

Man kan göra en liten historia av det här och är lite kul att blanda in lite teknik som uppenbarligen inte ska finnas där eller vid den tidsepoken.

Det här är såklart ett vapen som bara går att få tag på efter att man har klarat spelet en gång.

Medlem

Jag hade velat se en morning star. Som skjuts ut med blixtar som stunnar fiender i några sek plus att det blir bleed på den man träffar ^^

Kan inte åka till Stockholm :/

Medlem

En Walther PPK såklart, som är accessoaren till protesen man plockar upp från boss nummer 007, som en liten easteregg som avslöjar att Sekiro är James Bonds förfader. Namnet Sekiro är ju såklart ett japanskt försök att uttala Sean Connery.
Ni tror väl inte att det är en slump att spelet heter “Shadows Die Twice”?
“You Only Live Twice” är namnet på Sean Connerys bästa Bond-film, som utspelar sig i - just det - Japan! Precis som Sekiro.
Samma land, båda titlar insinuerar på att dö mer än en gång… luktar konspiration lång väg!
Foliehatt på som egen accessoar medans jag väntar på min vinst!

Tänker icke närvara på något “event” i “Stockholm”, de vill bara tysta sanningen där!

Medlem

En push cannon som man kan skjuta iväg motståndarna med när dom kommer nära !
Kan ej komma till stockholm.

Medlem

Det finns bara en grappling hook i spelet än så länge, det jag ser saknas är en griptång så att man kan ta upp den loot som droppas. Man måste minimera risken att skada ryggen med tanke på den farliga världen Sekiro befinner sig i. Det känns inte bra att vara en patetisk samurai som krälar på marken på grund av sitt ryggskott. Sen går det ju alltid att greppa tag i sin motståndare, som i bildens fall; fiendens bröstvårta!

Medlem

Hade velat fästa en Wingman från Apex och kalla det easy-mode.

Stockholm går inte.

Medlem

jag önskar att armen fäller ut en gullig kattunge som man kan leka med i timmar när spelet känns för svårt.

(kan ej sthlm)

Medlem

Mitt bidrag kallar jag Det Yngre Jaget, och det är det perfekta tillbehöret för oss som börjar bli lite till åren och inte längre är lika flinka med våra handkontroller som vi var i våra yngre dagar. När ålderdomen gör sig påmind och någon elak boss har spöat spelglädjen ur oss 30-plussare, då aktiverar man Det Yngre Jaget med ett enkelt knapptryck som till och med vi kan utföra såhär på ålderns långa höst. Vips så tar ens tonåriga jag kontrollen över spelet och spöar den skenheliga skiten ur bossen som man fram till dess slitit av sig allt sitt hår för. Efter det är det återigen fritt fram för oss gamlingar att fortsätta genom ett spel som förmodligen är alldeles för kul för att vi ska våga erkänna att det också är alldeles för svårt för oss.

Jag har inte möjlighet att hänga med och spela.

Medlem
Try finger, but hole...

En ”skrivbok” där jag kan lämna meddelanden på marken i stil med ”Try finger, but hole!” eller ”illusionary wall”. Kanske inte så meningsfullt när det inte är multiplayer, men kommer att sakna dessa små meddelanden. Inget Stockholm för mig...


signatur

10 PRINT CHR$ (205.5 + RND (1)); : GOTO 10

Medlem

En selfiestick, men det går enbart att ta bilder som visar din bästa sida, t ex när du dödat en boss.
Det skulle ju vara katastrof om en bild av ett helt normalt ofiltrerat liv hamnar på Instagram.

Medlem

Jag hade använt en skärva ifrån en fz mugg!

Medlem

Med oro för spelares psykiska hälsa så kommer nu From Softwares kommande spel, Sekiro: Shadows Die Twice att innehålla "Fist of Anger Management" som du kan välja att fästa på din shinobiprotes.

I det ögonblick du känner att det svartnar för ögonen och vreden tar över kan du med ett enkelt knapptryck använda "Fist of Anger Management" för att i stridens hetta kalla fram en psykolog som kommer med en rad olika alternativ. Spelet kommer stannas upp och en rogivande, lugnande musikslinga börjar genast spela. Det är dags för en stunds kontemplation. Du kan till exempel ta ett enkelt samtal för vredeshantering, eller tillsammans med närmsta fiende ta en kopp japanskt te, samt ingå en form av parterapi där ni tillsammans försöker finna en lösning på era problem. Du kan också be denna psykolog att kalla fram handkontroller, skärmar, tangentbord med mera som du utan ekonomisk förlust kan låta din vrede förlusta sig på.

Övriga val som finns att tillgå är:
Telefonnummer till närmsta riktiga kurator eller psykolog.
Ett "Cute happy friends forever mode" där spelet får en drastisk färgglad makeover och du bara kramas med alla fiender som nu ser ut som gosebjörnar, sjöhästar, rosa moln och mjuka hjärtan. Det händer även att ni gråter tillsammans.

Det sista och det mest drastiska valet heter "Erase forever". Spelet avinstalleras och blockeras för ny installation. Fysiska versioner förintas till icke existens och i båda fallen blockeras ditt bankkonto för framtida köp av From Softwares spel.

Om det skulle vara aktuellt så kan jag tyvärr inte närvara i Stockholm.

Medlem

Ett USB-uttag som gör det möjligt att ladda ner vilket vapen som helst, extremt bra, tills spelaren upptäcker att det inte fanns några USB-uttag i 1500-talets Japan.

No Stockholm for me.

Backloggens befriare

Jag slår ett slag för den gamle gode bortglömde Taz the Tasmanian Devil! Armen förvandlas helt sonika till honom och han snurrar bort allt motstånd samtidigt som han gör sitt patenterade gurglande läte.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

En frusen falukorv på varje arm. Dom är ju stenhårda, bara o kötta på.

Medlem

En öltapp med ett rejält "lager" sejdlar till att bjuda laget runt och bli allas nya favorit snubbe! Sen när de sover ruset av sig så är det fritt fram att härja runt i lägret!
Kan inte komma den 22, ska på irländsk afterwork.. =D men oddsen att man vinner är snudd på noll med en del briljanta förslag

Quake-konnässsör

Nu när tävlingen är stängd för att ta emot flera anmälningar skulle jag vilja dela med mig av tävlingen som VaayiVidya hade, liknande koncept. Några riktigt intressanta idéer med på prispallen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Tack för alla roliga bidrag! Vinnarna är nu dragna och kontaktas via PM under dagen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Kul tävling. Många roliga bidrag.

Skribent

Riktigt grymma bidrag! Stort grattis till vinnarna.

Medlem

Haha fan, glömde bort att lämna in bidraget jag hade. Aja, gg.

Medlem

Jag vill tacka min mamma och min pappa!

Testpilot

Kul att jag vann :)!

Medlem

åh, här trodde man att man hade dagen på sig "Vi vill ha in ditt bidrag senast måndag den 18 mars." Bör vara tydliga med "t.o.m." eller liknande fz

I övrigt så tycker jag bidraget med skuggfigurer på väggen var klockren

FM-guru
F.d. Sisyr

Attans, hade missat denna tävling helt.

123
Skriv svar