Trots tunga starten är Bioware övertygade: "Anthem är här för att stanna"

Robot
Trots tunga starten är Bioware övertygade: "Anthem är här för att stanna"

Bioware tänker inte ge upp.

#anthem, #bioware


Medlem

Ärligt talat så tror jag inte att Bioware riktigt förstår. De säger att de lyssnar men jag är skeptisk till att de förstår vad problemet faktiskt är. De kanske måste begå sina misstag för att lära sig, och de kanske kan vända spelet till något positivare i framtiden, men jag är skeptisk. Jag förväntar inte mig kvalité i form av Mass Effect eller något i den stilen men som det ser ut så tycks Bioware inte riktigt ha något klart fokus. Det känns som ett oinspirerat spel som tar gamla koncept och inte bygger på de överhuvudtaget.

Jag köper väl spelet när det är i ett stadie som tilltalar mig, men det finns inte på kartan i nuläget.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det finns alldeles för många problem med Anthem för att man ska kunna fixa det utan att resultatet blir ett nytt spel...

Medlem

Varför skulle dom säga något annat?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Tråddemonen
Testpilot

Tror spelet kan vända, men det kommer ta lång tid. Likt No Man's Sky gjorde.

Medlem

Anthem, snart till extrapris på en Statoil nära dig.

Osäker på ifall dem kan vända detta om jag ska vara ärlig. Hade såna höga förväntningar på detta spel, som inte motsvarades för fem öre. Säger inte att det ärt helt kasst, bara att det inte räcker till för att jag ska prioritera detta framför andra titlar med den bristande tid jag har att spela på.

Medlem

Jag vill hellre att de lägger ned tid på Dragon Age; bygger upp en levande spelvärld värd att utforska i och skrotar liveservice-modellen.

Medlem

Fast spelarna lär väl inte stanna

Geeks Gaming
Skrivet av Zimpan:

Tror spelet kan vända, men det kommer ta lång tid. Likt No Man's Sky gjorde.

Japp, även jag håller tummarna för detta. Basen man står på är god, det är utförandet som har fallerat.

NMS är ett riktigt lysande exempel på vad som kan hända om man jobbar på hårt.
Det jag är mest orolig för är att EA yxar ännu en legendarisk studio för att man själva gjort fel

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ärligt talat så tror jag inte att Bioware riktigt förstår. De säger att de lyssnar men jag är skeptisk till att de förstår vad problemet faktiskt är. De kanske måste begå sina misstag för att lära sig, och de kanske kan vända spelet till något positivare i framtiden, men jag är skeptisk. Jag förväntar inte mig kvalité i form av Mass Effect eller något i den stilen men som det ser ut så tycks Bioware inte riktigt ha något klart fokus. Det känns som ett oinspirerat spel som tar gamla koncept och inte bygger på de överhuvudtaget.

Jag köper väl spelet när det är i ett stadie som tilltalar mig, men det finns inte på kartan i nuläget.

Dom förstår, men säger det folk vill höra för att sälja sin produkt.

Medlem

Tippar på att kostnaden mellan Anthem och No Man's Sky skiljer sig en aning, både i utveckling samt drift. Undrar därför om de kan hålla det flytandes.

Medlem

Jag röstade "Nej", men jag tror att de kan göra det till något bra. Men om de gör det och när det är klart, är det antagligen försent...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Har skit kul i Anthem. Folk har bara förstorat det mesta med felen i spelet. Folk hatar bara för att hata. Gamers idag är riktiga snöflingor. Finns inte ett enda spel som inte får hat i början nuförtiden. Alltid nån fjant som skriver nått skit på Reddit eller nån annanstans. Sen undrar man hur mycket av recensenterna som är köpta med tanke på hur alla dom gnällde men spelade som f#n och fortfarande spelar. Jag har kul iallafall och det är det som räknas.

eld
Medlem
Skrivet av Zimpan:

Tror spelet kan vända, men det kommer ta lång tid. Likt No Man's Sky gjorde.

Anthem är ju en förlust, no man sky gick med otrolig vinst.

No mans sky kunde vända för att de har otroligt mycket pengar att fortsätta utveckla med, för Anthem så kommer det handla om att slänga mer pengar på elden såvida inte spelet säljer mycket mer eller ifall microtransactions håller det flytande.

MEG
Medlem

Det är inte enbart upp till Bioware utan även till spelarna, har de glömt den lilla detaljen...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Mycket bra spel som dras med en mängd irriterande brister.
Är dock bra redan idag och kommer bara bli bättre framöver.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Medlem

Jag tror de kan lyckas med det, men frågan är om det är för sent, många kommer lämna spelet innan de hinner fixa till det.

Medlem
Skrivet av nils45:

Dom förstår, men säger det folk vill höra för att sälja sin produkt.

Fast det är ju rena motsatsen av vad de gör. De varken säger eller visar vad folk vill höra...

Medlem

Anthem är här för att stanna?? Aaah, de syftar på loadingskärmen som aldrig vill försvinna.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Har skit kul i Anthem. Folk har bara förstorat det mesta med felen i spelet. Folk hatar bara för att hata. Gamers idag är riktiga snöflingor. Finns inte ett enda spel som inte får hat i början nuförtiden. Alltid nån fjant som skriver nått skit på Reddit eller nån annanstans. Sen undrar man hur mycket av recensenterna som är köpta med tanke på hur alla dom gnällde men spelade som f#n och fortfarande spelar. Jag har kul iallafall och det är det som räknas.

Jag hade också skitkul. I sisådär tjugo timmar. Sen finns det verkligen inget av värde att göra längre och alls problem som man såg förbi medan man levlade gör sig påminda så det bara smäller om det.

Jag hade kul, men jag har det inte längre. Där är problemet, eftersom det tydligen var meningen att Anthem skulle hålla kvar spelare under en längre tid (i och med live service-leveransen).


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Har skit kul i Anthem. Folk har bara förstorat det mesta med felen i spelet. Folk hatar bara för att hata. Gamers idag är riktiga snöflingor. Finns inte ett enda spel som inte får hat i början nuförtiden. Alltid nån fjant som skriver nått skit på Reddit eller nån annanstans. Sen undrar man hur mycket av recensenterna som är köpta med tanke på hur alla dom gnällde men spelade som f#n och fortfarande spelar. Jag har kul iallafall och det är det som räknas.

Du kan ju jämföra releasen av Anthem och Division 2, ena har fått kasst betyg och det andra tokhyllas för en så pass bra launch, gissa vilket som är vilket.

Medlem

Jag klarade av storyn idag. Tog typ samma tid som Destiny. Detta är ett tredje persons Destiny och jag gillar det.. Fast det har många brister som behövs se över ^^

Medlem

Battlefront 2 fick en skakig start men jag tycker spelet bara blir bättre och bättre. Det är det spel jag spelar mest och är inte i närheten av att tröttna.
Om någon vecka kommer ett helt nytt spelläge (Titan-mode) vilket jag hoppas kommer lyfta spelet ännu mer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Sen undrar man hur mycket av recensenterna som är köpta med tanke på hur alla dom gnällde men spelade som f#n och fortfarande spelar.

Många sidor som t ex Gamespot har ju gjort paid promotions, men det är ju inte så jävla svårt att avgöra längre då det måste vara tydligt skyltat. Förstår inte riktigt din poäng med att ett företag inte skulle kunna göra reklam för en produkt bara för att en av deras anställda inte tyckte om produkten.

Medlem

Destiny 1 var skräp, Destiny 2 var bättre men hade fortfarande sina problem, problem som de verkar ha rett ut med sin senaste expansion. Det blir nog Destiny 3 som klaffar från release.

The division 1 hade sina problem, mycket ordnade upp sig framåt slutet och det verkar som om den andra upplagan har rett ut en hel del problem.

Frågan är om det finns en spelarbas som stannar kvar hos Anthem eller om det är för sent oavsett hur bra de gör, personligen tror jag att det är Anthem 2 som de får sätta hoppet till.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Förstår inte deras multiplayer boner.

Varför inte göra singleplayer RPG's som de är duktiga på?

Medlem

Tåget har gått för längesen.

Ambassadör
Xbox

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/b1bcbx/powers...

Sådant där inger ju inte något hopp direkt. Det är fundamentalt trasigt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nilos:

Förstår inte deras multiplayer boner.

Varför inte göra singleplayer RPG's som de är duktiga på?

Mer pengar om man får till ett lyckat multiplayer spel antar jag. Se på gta där har de nog dragit in rätt mycket pengar på online grejerna.

12
Skriv svar