The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Gnällkuk

“An agent needs backup” förvirrande hur du gör? Den här tråden förklarar det!

https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/b0xz2h/calling_...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En video från Ubisoft på nästan 6 minuter som förklarar lite story och vad man gör i spelet för nya spelare.

The Division 2 - What is Division 2?

Tråddemonen
Testpilot

Funtar på att lira igenom första spelets kampanj efter att ha lirat klart allt på 2an. Det finns en del rewards som man kan få igenom 1an, tänkte göra detta i väntan på framtida DLCs till 2an sen.

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

Funtar på att lira igenom första spelets kampanj efter att ha lirat klart allt på 2an. Det finns en del rewards som man kan få igenom 1an, tänkte göra detta i väntan på framtida DLCs till 2an sen.

Rewards man får i tvåan baserat på achievements i ettan?

Tråddemonen
Testpilot

@anon_326725: Vissa, fanns ett par outfits och lite sådant som man får i tvåan om man uppnår vissa saker inom 1an.

Som denna

Ambassadör
Xbox

Har jag förstått det rätt nu att det räcker med att köpa standard edition om man inte bryr sig om kosmetiskt bös eller early access? Allt vanligt DLC kommer till alla?

Frågar åt en vän.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Haha jepp, och säg åt din vän att sluta spela på Xbox och spela på PS4 med oss andra

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Har jag förstått det rätt nu att det räcker med att köpa standard edition om man inte bryr sig om kosmetiskt bös eller early access? Allt vanligt DLC kommer till alla?

Frågar åt en vän.

Standard edition går igång om cirka 60 minuter. Man kan få massor av kosmetiska grejer inne i spelet utan att betala något. Man får till och med nycklar för lootlådor ibland. Jag har fått 2 st. och är lvl 12 nu. Lootlådorna är bara kosmetiska grejer som man annars betalar för.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Haha jepp, och säg åt din vän att sluta spela på Xbox och spela på PS4 med oss andra

Skrivet av Fulci:

Standard edition går igång om cirka 60 minuter. Man kan få massor av kosmetiska grejer inne i spelet utan att betala något. Man får till och med nycklar för lootlådor ibland. Jag har fått 2 st. och är lvl 12 nu. Lootlådorna är bara kosmetiska grejer som man annars betalar för.

Hehe, tack.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Har ni Logitech-hörlurar i G5xx eller G9xx-serien och får problem med att ljudet försvinner så går detta över om man stänger av VOIP i spelet. Typ. Jag fick även dra ner lite på grafikinställningarna för att ljudet inte ska hicka en gång i sekunden.

Har G9XX och har problem med ljudet. Det kommer och går hela tiden och emellanåt så fryser spelet totalt.
Har iaf stängt av VOIP men det räckte inte verkar det som.

Måttligt roande...

Edit:

Efter lite googlande fick jag reda på att man kunde stänga av ett program som låg och körde i bakgrunden vid namn "Logitech Surround Service" och nu flyter spelet perfekt.

Bra att veta om fler här får samma problem

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

“An agent needs backup” förvirrande hur du gör? Den här tråden förklarar det!

https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/b0xz2h/calling_...

Det enda som är dumt är att när man är klar och vill fortsätta med sitt har jag inte lyckats få det att funka på PC, antagligen pga SBS, men jag lyckades lämna gruppen, dock är jag fortfarande kvar i den spelarens högkvarter och session, vilket inte är optimalt alls beroende på olika nivåer, story osv.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gnällkuk
Skrivet av Rincewind:

Det enda som är dumt är att när man är klar och vill fortsätta med sitt har jag inte lyckats få det att funka på PC, antagligen pga SBS, men jag lyckades lämna gruppen, dock är jag fortfarande kvar i den spelarens högkvarter och session, vilket inte är optimalt alls beroende på olika nivåer, story osv.

Jag är rätt säker på att du kan lämna sessionen genom att trycka på escape eller dylikt och navigera genom menyerna. Jag testade att svara på ett anrop igår, joinade sessionen och hamnade med två andra snubbar. Vet inte om de skickade flare av misstag, men jag mejade ner fiender rätt snabbt och efter ca 45 sekunder så sparkade de ut mig från gruppen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

ARGH, jag som tänkte vänta på något erbjudande, men känner nu att det rycker i spelnerven och hjärnan skriker måste ha.
Får väl göra en insats då jag kommer hem och köpa spelet heh.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Tack Zimpan för bra tråd.

Är det enbart jag som tycker det är kasst att de inkluderar uppdrag som verkar väldigt viktiga för storyn i guld/platinumpaketen?

"- Over the course of Year 1, Pass holders will have exclusive access to 8 Classified Assignments, which will provide more story behind the events leading to your arrival in D.C."

Att ta minst 400:- extra för innehåll som jag kan tycka borde finnas med i varje version av spelet man köper är magstarkt. Det är en sak att släppa innehåll som kan liknas med en expansion men detta är innehåll som handlar om storyn till spelet vi köper. Inte för innehåll som kommer längre fram.
Varför håller företag på med sån här skit? Väl medveten om att de vill tjäna mer pengar...

Håller helt med... så jävla fult affärsmodell, starkt av bungie att dra från Activiison, dom förstod det skadade dom i långa loppet, hoppas DICE gör samma kloka val och drar från EA. EA; king of DLC games and lootbox scams!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Tråddemonen
Testpilot

Klanen har nu nått level 2 som innebär att en ny vendor för alla som är med i klanen finns tillgänglig i huvudbasen (det vita huset)

Gnällkuk
Skrivet av sp0de:

ARGH, jag som tänkte vänta på något erbjudande, men känner nu att det rycker i spelnerven och hjärnan skriker måste ha.
Får väl göra en insats då jag kommer hem och köpa spelet heh.

Glöm inte att använda Ubi-points du har samlat på dig för en rabattkod om du köper det via Uplay


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Glöm inte att använda Ubi-points du har samlat på dig för en rabattkod om du köper det via Uplay

Japp, det var just det som fick mej att bli vek

Ambassadör
Xbox

Vad är de här 8 exklusiva assignmentsen som ingår i season passet?


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Vad är de här 8 exklusiva assignmentsen som ingår i season passet?

"Year 1 Pass owners will get 8 exclusive Classified Assignments that provide stories from before your Division Agent arrives in D.C. Completing these assignments will provide players with backpack trophies that they can use to customize their characters."


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

@trickeh2k: Aight. Ty


signatur

Jump in.

Medlem

Någon som har en lösning för micro stuttering? Vet inte vad jag ska testa mer blir tokig. Har en gtx 970..

Ambassadör
Xbox

Vilka är FZ:s "5 saker jag önskat att jag visste när jag startade Division 2" ?


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: 1. Så länge du lvlar så ska du byta gear ofta oavsett vad de har för rarity.
2. Testa på alla skills för att utveckla din egna spelstil som du kan sedan skräddarsy utefter.
3. DarkZone är helt onödig i stort sett så länge du inte har nått lvl 30 och ska bygga på din Gearscore.
4. Testa på olika vapen och känn efter dess fördelar och nackdelar som du sedan kan lära dig att kombonera 2st utefter.
5. Samla gear, deconstructa och sälj för pengar.

Inaktiv

Någon annan vars Pulse är totalt värdelös? Den kommer fram till "0 Threats Detected" när man ser att där står ett gäng med 5 pers framför en?!

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Vilka är FZ:s "5 saker jag önskat att jag visste när jag startade Division 2" ?

1-5: Inget.

Bara spela, utforska, loota, döda. Ha roligt. Man behöver inte veta något i förväg

Medlem

Arekkz Gaming på youtube trycker nu ut massor med videor med guider o.s.v.
Hög produktionskvalité och väl förklarade, kan vara värt att kolla på om man vill veta mer eller behöver hjälp.

https://www.youtube.com/user/ArekkzG/search?query=the+divisio...
(De är dock värdelösa på att göra spellistor)


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Någon annan vars Pulse är totalt värdelös? Den kommer fram till "0 Threats Detected" när man ser att där står ett gäng med 5 pers framför en?!

Japp, Körde också på Pulse. Helt värdelös skill! Trodde det skulle vara längre range på denna.

Tråddemonen
Testpilot

Ett par knäskydd som faktiskt heter knäskydd.

Medlem
Skrivet av Harbl:

Någon som har en lösning för micro stuttering? Vet inte vad jag ska testa mer blir tokig. Har en gtx 970..

Ingen aning, har det med, har ett 1070, men verkar vara superhårt på cpun, min arbetar runt 70% hela tiden.
I5-6600K.
Upplvevt en hängning, där jag fick force restarta burken, det var efter andra filmen med tjejen i första settlementet. Hoppade över filmen andra gången jag fick se den

Sedan idag när jag skulle optimera grafikinställningarna i menyn upplevde jag en ca 1 minut hängning, inget funkade så körde control + alt + delete och skulle force restarta och helt plötsligt kom allt igång igen.....

Skulle precis testa med att dra ner någon slider från 100% till 85%, samt dra ner allt en rad, från ultra till high, eller från high till medium. När jag skulle in och kolla vad som hände så var det "Server Maintenance". FFS !
Stängde även av V-sync, trodde jag gjorde det igår, men idag var den tillbaka på "ON".

Medlem
Skrivet av Bergstr0m:

Japp, Körde också på Pulse. Helt värdelös skill! Trodde det skulle vara längre range på denna.

Jag läste en som sa att den är dålig i början, men gick att modda så den blir ok genom att öka range på pulsen.

Skriv svar