Krönika - Varför är Battle Royale så populärt?

Medlem

För att vi är primitiva penismätande tävlingsinriktade visa män.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Och jag gillar inte alls som BR-spelidé.
Jag kan inte förstå varför det är så populärt!
Man har bara ett liv, (man kan bara titta på efter att man dött), och en jäkla cirkel som blir mindre och mindre. Och att man måste plocka upp varje vapen och tillbehör manuellt. Nä...
Så jag ser inte fram emot BF-Firestorm.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Aldrig spelat, och vet inte var det är
så i min bok , inte alls populärt.

That's not how it works, mate!

Medlem

Vet inte heller vad jag gör för fel, tycker BR är sanslöst trist - som att ta det tråkigaste ur roguelites (rinse-repeat-formeln) och skala bort allt det som gör det intressant. (Meta-utveckling/progression, större variationer i miljö och moment, etc.)

Är förvisso inte särskilt lockad av MP-spelande (framförallt inte PvP - undantaget kanske DM i UT99 eller på Rust i MW2) överhuvudtaget, men BR-konceptet får mig definitivt inte att ändra inställning. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Handlar väl även om att det var ett nytänk inom spelmekanik, nått folket inte sett femtielva gånger tidigare.

Medlem

Har testat flertal gånger funkar inte, blir bara irriterad har ingen aning vad motståndaren har för vapen armor status hp vapen. Battlesens helt omöjligt. Förstår inte hur det kan vara så populärt. Lootboxes bah de får jag ju vid spawn eller bestämda platser i vettiga lir. (Är inte League of legends större än dota2.. )

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag eliminerar den risken genom att spela många olika spel. Aldrig förstått folk som bara spelar 1 spel och alltid 1 spel dagarna i ända och kastar skit på andra spel än just det de spelar.

Jag kör PUBG, World of Warcraft, Divinity Original Sin 2, Snart division2 och sen lite annat smått och gott när man förfestar osv.

De som kan spela ett spel dag in och dag ut, skulle säga, det som gör att de kan spela de spelet så pass länge och endast det spelet, skulle peka på en mer intern motivation till varför de spelar spelet. En extern motivation pekar ju på att man spelar ett spel för dess belöningar och det medför en bristande uthållighet med spelet, skulle jag säga.. Sen kan man gå in mer på djupet vad som skapar en mer intern och extern motivation inom spel. Finns lite forskning på det, framförallt med motivationsteorin inom psykologi: "Self Determiniation Theory", ganska intressant faktiskt.

Inaktiv

@epson55:

Helt klart! Men jag syftade mer på de som spelar 1 spel bara och bajsar på alla andra spel utom det de spelar.
Det är bara dumt beteende

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@epson55:

Helt klart! Men jag syftade mer på de som spelar 1 spel bara och bajsar på alla andra spel utom det de spelar.
Det är bara dumt beteende

aa jo sant, förstår

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De har en halvtimmes speltid på vardagarna, en timme på helgerna. Vi öppnade precis upp för Youtube (de är knappt intresserade av vanlig tv) och har samma tidsspann där. De får inte spela direkt innan läggdags (alldeles för uppe i varv efteråt) och inget spelande innan frukost på helgerna.

Lite off topic, men...

Bara av ren nyfikenhet, tillåter du att de "sparar" speltid? dvs. säga att de inte spelar alls på måndag, kan de då spela en timme på tisdagen? (etc)

Anledningen till att jag frågar är såklart eftersom jag ur mitt eget perspektiv upplever det som tämligen poänglöst att sätta mig att spela, om jag inte vet att jag kan sitta framför skärmen minst ett par timmar eller tre. På en halvtimma hinner man ju knappt starta spelet, så att säga..


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Lite off topic, men...

Bara av ren nyfikenhet, tillåter du att de "sparar" speltid? dvs. säga att de inte spelar alls på måndag, kan de då spela en timme på tisdagen? (etc)

Anledningen till att jag frågar är såklart eftersom jag ur mitt eget perspektiv upplever det som tämligen poänglöst att sätta mig att spela, om jag inte vet att jag kan sitta framför skärmen minst ett par timmar eller tre. På en halvtimma hinner man ju knappt starta spelet, så att säga..

Exakt. Känns hyfsat meningslöst att sitta och spela en halvtimme Då föredrar jag snarare att barnen kan göra exakt vad de vill med sin "fria" tid sålänge de gjort vad de ska vad gäller skola, hemmasysslor och träning osv.

Men alla har sina egna metoder för att uppfostra och sålänge det funkar så kör hårt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Akronym:

Lite off topic, men...

Bara av ren nyfikenhet, tillåter du att de "sparar" speltid? dvs. säga att de inte spelar alls på måndag, kan de då spela en timme på tisdagen? (etc)

Anledningen till att jag frågar är såklart eftersom jag ur mitt eget perspektiv upplever det som tämligen poänglöst att sätta mig att spela, om jag inte vet att jag kan sitta framför skärmen minst ett par timmar eller tre. På en halvtimma hinner man ju knappt starta spelet, så att säga..

Vid särskilda tillfällen får de spara en dag till nästa. Från början var det helt fritt och dä hade ena sonen helt plötsligt 2-3 timmar som han trodde han kunde få ta ut i ett svep.


signatur
Medlem

Tycker det verkar alldeles för stressigt.

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vid särskilda tillfällen får de spara en dag till nästa. Från början var det helt fritt och dä hade ena sonen helt plötsligt 2-3 timmar som han trodde han kunde få ta ut i ett svep.

Jag borde ta efter dig lite. Min äldsta son har typ fri tillgång till datorn just nu. Spelar nästan hela tiden, förutom när jag tvingar honom att slita sig och umgås med mig o sin lillebror. Det tråkiga är att om han får välja hänger han hellre med polarna på Discord än irl.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Inaktiv
Skrivet av MaxC:

Jag borde ta efter dig lite. Min äldsta son har typ fri tillgång till datorn just nu. Spelar nästan hela tiden, förutom när jag tvingar honom att slita sig och umgås med mig o sin lillebror. Det tråkiga är att om han får välja hänger han hellre med polarna på Discord än irl.

Ni kanske är tråkiga att hänga med? ;D Skämt åsido. Om han enbart hänger vid datorn non stop så kan det nog vara aktuellt med något sådant system ja.

Eventuellt ett belöningssystem där sysslor i hemmet ger skärmtid. Diska +30 minuter, vika tvätt +30 minuter osv osv.
Finns en del knep men det viktigaste är att vara bestämd och hålla på det man säger. Annars blir det bara skit av allt istället.

Medlem

Jag har aldrig fastnat för BR genren. Testade fortnite men byggandet fick mig att vilja spy, alldeles för krångligt!
Pubg var kul till en början men tappade intresset, tyckte det blev långtråkigt att inte se nån och sjukt stressigt när man plötsligt stötte på någon bakom ett hörn.
Alltid gillat arena spel, typ arena systemet i wow eller battlerite. Kortare intensiva fighter och sen är det klart.
Fattar inte riktigt vad som är så extremt roligt med just BR.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxC:

Jag borde ta efter dig lite. Min äldsta son har typ fri tillgång till datorn just nu. Spelar nästan hela tiden, förutom när jag tvingar honom att slita sig och umgås med mig o sin lillebror. Det tråkiga är att om han får välja hänger han hellre med polarna på Discord än irl.

Alla gör vad man tycker är bäst, vill absolut inte framstå som något facit. Spel är ju lika stora sociala plattformar som IRC var på vår tid, och sånt är ju svårt att reglera. Man vill ju inte att de hamnar utanför ett socialt sammanhang.

Vi testar en ny modell hemma ny, dör de spelar varannan dag men dubbelt så lång tid. Tror det kan vara nyttigt att ha en hel dag man kan ägna åt annat, men då är de fortfarande lite för små för att just ha ett socialt sammanhang via nätet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alla gör vad man tycker är bäst, vill absolut inte framstå som något facit. Spel är ju lika stora sociala plattformar som IRC var på vår tid, och sånt är ju svårt att reglera. Man vill ju inte att de hamnar utanför ett socialt sammanhang.

Vi testar en ny modell hemma ny, dör de spelar varannan dag men dubbelt så lång tid. Tror det kan vara nyttigt att ha en hel dag man kan ägna åt annat, men då är de fortfarande lite för små för att just ha ett socialt sammanhang via nätet.

Ni tycker inte att det börjar bli lite off-topic nu?
(Dags för en separat tråd om det i forumet?)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers

@PeTTs0n: Jo, lite grann kanske. Filar på både tråd, krönika, och artikel.


signatur
Medlem

Alla matcher är unika, ingen är sig lik, därmed är det så beroendeframkallande

12
Skriv svar