Battlefield 5: Firestorm har ett datum

Robot
Battlefield 5: Firestorm har ett datum
Medlem

Fick lite Bad Company vibbar av trailern

Är inte så intresserad av BR själv, kanske testar några rundor.
Hoppas bara dem trycker in traktorn, schwimwagen och helikoptern till conquest så blir jag nöjd

Medlem

Efter lanseringen av Apex så tror jag att detta är för sent på bollen.

Köpte aldrig BFV själv så ska inte uttala mig om huruvida det fungerar som BR eller inte i känslan och gameplay, men det lockar mig inte till att köpa spelet.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Tror BFV kan kräva lite för mycket dator för att det ska slå lika brett som Apex/Fortnite faktiskt.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Tror BFV kan kräva lite för mycket dator för att det ska slå lika brett som Apex/Fortnite faktiskt.

Ja definitivt. På tok för krävande, håller helt med. En annan femma på konsol såklart.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gnällkuk
Skrivet av CliQue-SinneD:

Efter lanseringen av Apex så tror jag att detta är för sent på bollen.

Köpte aldrig BFV själv så ska inte uttala mig om huruvida det fungerar som BR eller inte i känslan och gameplay, men det lockar mig inte till att köpa spelet.

Ja, dessutom så borde de släppt läget som stand alone för att försöka ev. locka folk att köpa BFV. Det ska vara något alldeles extra för att det ska kunna motiveras att hänga med hela spelet. Jag tror EA/DICE hade tjänat mer på att släppa det som ett gratisspel istället. PUBG, Fortnite och nu Apex - konkurrensen är mördande hård där de två största BR-spelen dessutom är gratis!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

tycker bfv är ett generellt dåligt spel, i nästan alla aspekter utom det grafiska och ljudbilden.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

tycker bfv är ett generellt dåligt spel, i nästan alla aspekter utom det grafiska och ljudbilden.

Av en ren nyfikenhet from min sida, varför tycker du att BFv är ett dålight spel?

Får de som vill testa så kan köpa Origin Access premier för en månad för 15€ så får du tillgång till BFV

Medlem

Tycker BFV är det klart bästa Battlefield spelet sedan BF2. Är uppe i 250 timmar spelade och det är hur kul som helst.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Tycker att BFV bekräftade att jag tappat totalt intresset för conquest eller liknande spellägen.
BFV känns helt enkelt inte som krig och framförallt inte som nå WW2 utan rundor där folk jagar killstreaks.

Firestorm kommer jag helt klart prova och hoppas det blir bra annars är nog BFV det sista bf jag kommer köpa om man inte ändrar spelserien. Sa iofs sanna efter man ledsna på BF1 men det krävs alltid lite tid innan en tanke mognar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:

Efter lanseringen av Apex så tror jag att detta är för sent på bollen.

Du får det att låta som om Apex är peaken av BR-genren?!

Folk som inte gillar arcade shooters och den tecknade grafikstilen i fortnite och apex kanske drar sig till ett mer seriöst och verklighetstroget spel som BFV.
Om de nu inte fortsätter spela PUBG dvs.

Troe verkligen inte Apex skulle vara "så bra det kan bli" vad gäller BR-fronten.

Men vi tycker alla olika

Ambassadör
Xbox

Det känns lite för sent, dessutom saknar jag massa saker i spelet. De har visserligen gjort ett bra jobb med Tides of War och den biten. Men det är väldigt utdraget och blir snabbt repetitivt.

Spelar fortfarande sporadiskt men jag väntar på något som tilltalar mig mer, då Firestorm inte lockar alls.


signatur

Jump in.

Medlem

Är de smarta så gör de Firestorm till F2P men EA är knappast ett företag jag skulle kalla smarta, inte när det kommer till att tänka långsiktigt, allt handlar om att tjäna så mycket pengar det bara går på så kort tid som överhuvudtaget är möjligt.

Jim Sterling har pratat en del om detta, jag håller med honom till 100%, det är en omöjlighet att gång på gång förvänta sig ökad avkastning varje år, speciellt när så många företag vill ha en lika stor del av "kakan".

Inaktiv

Spelar nästan dagligen BF V så kommer definitivt testa BR till detta och ser fram emot firestorm också.

Medlem

Ja trailers kan dem göra iallafall.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Skön trailer.

Om Firestorm blir lika skönt återstår att se. Personligen kommer jag nog inte spela det då jag inte äger BFV, och har inga planer på att köpa det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Sito:

Tycker BFV är det klart bästa Battlefield spelet sedan BF2. Är uppe i 250 timmar spelade och det är hur kul som helst.

Samma här!

Börjar bli riktigt pepp på Firestorm nu! Och som en liten extra bonus kan detta va det första BR-spelet jag har en chans att bli bra på 😊

Medlem

Tror det kan bli kul!
Kanske är jag dock den ända personen i världen som fortfarande inte har testat vare sig PUBG, Fortnite eller Apex. Har inte känt mig så lockad av cartoon shooters och därför avstått. Nu landar Firestorm rätt i knät så det blir lätt en BR debut nu.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Av en ren nyfikenhet from min sida, varför tycker du att BFv är ett dålight spel?

Får de som vill testa så kan köpa Origin Access premier för en månad för 15€ så får du tillgång till BFV

Tycker att det är flamsigt, obalanserat, dålig destruction och dåliga maps.
Om man blickar tillbaka på bad company och bf3 så är dom bättre spel i min mening.
Sedan tycker jag även att unlock system är urkass design i multiplayer spel, gillar inte grind för att få bra grejer. Där lyckas spel som cs, insurgency, days of infamy, squad, post scriptum, red orchestra vietnam etc tusen gånger bättre.
Även äldre battlefield spel som bf2 och bad company, som ändå hade relativt minimalistisk unlock grind.

Har man dessutom ett hel tids jobb att sköta och inte får tid att spela mer än 3-10 timmar på en vecka så lyckas man låsa upp det där sista lagom till nästa spel släpp.
Om man inte såklart kastar mer pengar på dom, urk.

Tycker även att det saknar all ww2 känsla, känns inte som ww2 någonstans, inte ens soldaterna i spelet lyckas dom med.
Nä verkligen inte min kopp av te, ångrar verkligen det köpet.

Medlem

Kommer bli intressant med tanke på hur många som fuskar i BFV och hur lite fucks EA/DICE bryr sig om att göra något åt det.

inb4 "jag har aldrig stött på några cheaters i bfv, du vet inte vad du pratar om!!!1"


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Snyggt, men... nä.
Gillar (som sagt) inte alls BR som spelstil.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Snyggt, men... nä.
Gillar (som sagt) inte alls BR som spelstil.

Ambitiöst att upplysa alla om hur mycket du ogillar BR i precis ALLA trådar om BR-spel. Bara så ingen missar det liksom!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Är de smarta så gör de Firestorm till F2P men EA är knappast ett företag jag skulle kalla smarta, inte när det kommer till att tänka långsiktigt, allt handlar om att tjäna så mycket pengar det bara går på så kort tid som överhuvudtaget är möjligt.

Jim Sterling har pratat en del om detta, jag håller med honom till 100%, det är en omöjlighet att gång på gång förvänta sig ökad avkastning varje år, speciellt när så många företag vill ha en lika stor del av "kakan".

EA släppte Apex som är f2p. Firestorm och Battlefield tilltalar dock en helt annan målgrupp

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Du får det att låta som om Apex är peaken av BR-genren?!

Folk som inte gillar arcade shooters och den tecknade grafikstilen i fortnite och apex kanske drar sig till ett mer seriöst och verklighetstroget spel som BFV.
Om de nu inte fortsätter spela PUBG dvs.

Troe verkligen inte Apex skulle vara "så bra det kan bli" vad gäller BR-fronten.

Men vi tycker alla olika

Här tror och hoppas jag BFV Firestorm kan fylla en lucka.
Jag gillar Pubg den mer realistiska kännslan men spelet totalt sett känns väldigt opolerat så dör hoppas jag BFV fyller luckan.
Apex är som du säger arcadigt och snabbt, en vidare utveckling på det skulle leda till unreal tournament/Quake battleroyal.
Och fortnite, ja det känns bara för Minecraft generationen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

hoppas man får apex battlepass med origin premier så man kan lira båda spelen för en fin slant

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Du får det att låta som om Apex är peaken av BR-genren?!

Folk som inte gillar arcade shooters och den tecknade grafikstilen i fortnite och apex kanske drar sig till ett mer seriöst och verklighetstroget spel som BFV.
Om de nu inte fortsätter spela PUBG dvs.

Troe verkligen inte Apex skulle vara "så bra det kan bli" vad gäller BR-fronten.

Men vi tycker alla olika

Nej det får jag inte och det har jag inte heller sagt.

Men det faktum att EA släppt Apex Legends en och en halv månad innan släppet av Firestorm gör ju att folk som inte redan äger BFV (såsom mig) antagligen inte blir mer sugna att köpa det om de redan fastnat för Apex (och det är ju ändå 50 miljoner som testat det).

Dessutom kostar ju BFV betydligt mer än spel såsom PUBG. Visst, du får hela spelet men om man bara är ute efter Firestorm så är det ganska häftig summa för endast det spelläget.

Och absolut tycker vi alla olika, jag älskar Apex när det inte kraschar och Firestorm har aldrig varit intressant för mig oavsett pris.

Men jag tycker EA gör exakt samma fel som de gjorde med släppet av Titanfall 2.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av DAoG:

EA släppte Apex som är f2p. Firestorm och Battlefield tilltalar dock en helt annan målgrupp

Frågan man borde ställa sig är varför de inte gjorde Titanfall 3, eller snarare varför EA hade noll intresse för att skapa en uppföljare. Och framgångarna med Apex Legends kan de tacka Respawn för, jag tror dock inte EA hade en susning om att spelet skulle bli så populärt som det blivit, om man tror på sin produkt behöver man knappast betala $1 miljon till en streamer som Ninja (om nu denna summa stämmer, då jag följt EA under många, många år så tror jag detta är sant).

Nej det är inte samma typ av spel men vad har det med att ett BR spel blir F2P att göra? Vad jag skrev ovan var att EA, om de är smarta, borde släppa Firestorm som ett sådant spel. Varför? För att det i sin tur kan få många intresserade av BF V. EA kanske inte hade förväntat sig ett ökat intresse för Titanfall men jag är verkligen inte förvånad över att så sker, jag funkar på samma sätt, om jag spelar ett spel som är baserat på en IP som funnits ett tag och gillar det så blir jag även intresserad av de äldre spelen.

Personligen tror jag att tiden då man kan ta betalt för MP fokuserade spel som Battlefield V är förbi, tror det bara är en tidsfråga innan vi ser dessa bli helt F2P baserade. Det är rätt komiskt att EA inte tror på SP-spel (men det visar bara hur lite koll EA har) för det är dessa som man däremot kommer kunna ta betalt för även i framtiden.

På tal om Apex Legends, om de inte fixar nätkoden och att man inte kan spela "solo" eller "duo" så finns det en risk att spelet går samma väg som Evolve. Ett spel som Apex Legends bygger helt på att man köper saker i spelet, personligen kan jag inte se något som jag ens skulle vara beredd att betala för, Fortnite BR däremot har "assets" som jag däremot hade kunnat tänka mig betala för och det verkar inte som jag är ensam om att tycka så. Det är ett stort problem, spelar ingen roll hur många som spelar det om inte folk även betalar för att andra ska kunna göra så, hela F2P delen bygger på detta. Så om spelet ska kunna fortsätta att få uppdateringar och annat så är det alltså av stor vikt att det drar in pengar, ska bli intressant att se hur många som aktivt stödjer spelet, om EA inte nämner detta kan man nog räkna med att det inte går så bra som det verkar.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Frågan man borde ställa sig är varför de inte gjorde Titanfall 3, eller snarare varför EA hade noll intresse för att skapa en uppföljare. Och framgångarna med Apex Legends kan de tacka Respawn för, jag tror dock inte EA hade en susning om att spelet skulle bli så populärt som det blivit, om man tror på sin produkt behöver man knappast betala $1 miljon till en streamer som Ninja (om nu denna summa stämmer, då jag följt EA under många, många år så tror jag detta är sant).

Nej det är inte samma typ av spel men vad har det med att ett BR spel blir F2P att göra? Vad jag skrev ovan var att EA, om de är smarta, borde släppa Firestorm som ett sådant spel. Varför? För att det i sin tur kan få många intresserade av BF V. EA kanske inte hade förväntat sig ett ökat intresse för Titanfall men jag är verkligen inte förvånad över att så sker, jag funkar på samma sätt, om jag spelar ett spel som är baserat på en IP som funnits ett tag och gillar det så blir jag även intresserad av de äldre spelen.

Personligen tror jag att tiden då man kan ta betalt för MP fokuserade spel som Battlefield V är förbi, tror det bara är en tidsfråga innan vi ser dessa bli helt F2P baserade. Det är rätt komiskt att EA inte tror på SP-spel (men det visar bara hur lite koll EA har) för det är dessa som man däremot kommer kunna ta betalt för även i framtiden.

På tal om Apex Legends, om de inte fixar nätkoden och att man inte kan spela "solo" eller "duo" så finns det en risk att spelet går samma väg som Evolve. Ett spel som Apex Legends bygger helt på att man köper saker i spelet, personligen kan jag inte se något som jag ens skulle vara beredd att betala för, Fortnite BR däremot har "assets" som jag däremot hade kunnat tänka mig betala för och det verkar inte som jag är ensam om att tycka så. Det är ett stort problem, spelar ingen roll hur många som spelar det om inte folk även betalar för att andra ska kunna göra så, hela F2P delen bygger på detta. Så om spelet ska kunna fortsätta att få uppdateringar och annat så är det alltså av stor vikt att det drar in pengar, ska bli intressant att se hur många som aktivt stödjer spelet, om EA inte nämner detta kan man nog räkna med att det inte går så bra som det verkar.

1miljon är ingenting mot vad dom spenderat tidigare för sina reklam kampanjer.

tror dom kommer göra så lite spel som möjligt f2p för att öka värdet på origin access.

billigare att göra multiplayer när man inte behöver göra motioncaptured cutscenes och hyra voice actors och liknande + att folk spenderar mer tid och pengar på multiplayer, så affärsmässigt är det rätt logiskt tyvärr. sen är det nog inte enkelt att konkurrera med sonys kvalle, bara kolla hur det går för xbox.

vet massor med folk som redan spenderat pengar på spelet, sen om bara 1% av deras spelar bas skulle spendera 10$ varje månad så skulle dom tjäna rätt bra ändå.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

1miljon är ingenting mot vad dom spenderat tidigare för sina reklam kampanjer.

1 miljon dollar är väl ganska mycket?


signatur

autograph

Medlem

Don't mess with our tea!
https://9gag.com/gag/aQRAmO7


signatur

autograph

12
Skriv svar