Ni vann Sekiro: Shadows Die Twice!

Robot
Ni vann Sekiro: Shadows Die Twice!

Fem spel och två biljetter till Activision var med i potten, är du en av vinnarna?

#activision, #sekiro-shadows-die-twice


Medlem

En högtrycksspruta som man kan fylla med olika vätskor: vatten, napalm osv.
Kan inte åka till Stockholm, om jag skulle vinna.

Medlem

Äntligen kommer EASY MODE till ett From software-spel.

I Sekiro kan du när som helst skicka fram en vit flagga ur protesen. Vifta frenetiskt med din handkontroll och bossens livmätare sjunker i samma takt du viftar. Du må se ut som en dåre, du kommer betraktas som en fegis, men satan i gatan om inte du också äntligen ska få se eftertexterna. Det är du värd. Vad väntar du på? Smyg, döda och vifta dig till framgång!

Obs! Easy mode finns endast till konsol. PCMR kan ladda ner en sparfil där sista bossen har 1 hp kvar som kompensation. Klicka här.

Edit: Har tyvärr inte möjlighet att närvara i Sthlm 22/3, även om det vore lite av en dröm.

Medlem

En facebook app förstås, så man kan hålla kontakten med alla NPCs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"The Noob Buster" - Ett skjutvapen som laddas med överblivna exemplar av Sims 4 och Angry Birds. Vi kan skjuta oss själva med vapnet när vi inser att vi aldrig kommer klara första bossen i Sekiro.

Och självklart "The Umbrella" - En defensiv protes som håller oss torra från tårar, när vi gråter av frustration.

Jag kan tyvärr inte följa med den 22 mars, om jag mot all förmodan skulle vinna.

Medlem

Givet. En nerfgun. Annars blir det nog bara ”Shadows Dies” för min del.

Edit: felstavat

Medlem

"The boombox" när du sätter igång denna så spelas det det senaste från Yohio och gör så att alla fiender börjar dansa och vrida sig som någon försöker ta livet av dom, eventuellt bli desorienterade och du kan lätt gå in för stealth kills under några sekunder medans det spelas upp. Dock så kan den även dra till sig oväntade nya typer av fiender, japanska tonåringar som samlas runt om dig under en tid och försöker förhindra dig från att röra dig runt ordentligt, och dom gör från sig några konstiga hög pitch ljud så du själv kan bli desorienterad., Dock kan detta bli uppgraderat så det är mindre chans för denna väldigt störande negativ perk på vapnet.

Boombox är gömd bakom en hemlig boss där du endast kan nå genom att trycka from softwares nya cheat code när du startar spelet som är AA BB XY YX RB RB LB LB alltså inte förväxlas med Capcoms koder på något sätt.

Medlem

Självklart ska man ju kunna få fram Gurra som är så otroligt duktig (enligt hans skryt iaf)! Han skrämmer och dödar de största bossarna med sin charm och blick!

Kan inte besöka er tyvärr ifall det skulle bli intressant men spelet får gärna hjälpa mig testa konstruktionen i min ps4-kontroll


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag tänker att man skulle kunna blåsa upp ballonger och knåpa ihop lite ballongdjur ur protesen. Kanske gnissla fram en liten hundvalp och ställa fram för att distrahera även dom fiender med dom grymmaste av hjärtan. Ballongsvärd? Eller kanske en rockring? Finns väl just inga begränsningar när det gäller ballongskapelser. Fallskärm, bakelser, paraply, skatteåterbäring, hoppborg... Listan är oändlig!

Medlem

Jag kommer behöva en toalettborste för jag ska rensa hela skiten!

Medlem

En vrålhungrig, Dallassalladfrossande, köttätande och buktalande stridsstruts. Som man kan avlossa likt en torped, ättrigt tuggande i närstrid, gå stealth (huvud i sanden), ninjamaster (vilket de flesta strutsar är i och för sig) samt fordon. Stridsstruts = OP!

Studiebesök är tyvärr inte aktuellt.

Medlem

"The Darkroot". Du svingar detta cederträ, karvat från de lummiga skogarna i Darkroot Gardens, som sakta men säkert för varje slag gör motståndaren mer och mer from. Viljan att fortsätta den dödsbeklädda stigen framför sig dör sakta men säkert ut... precis som vi i det första DS.

"Seppuku". En liten kniv du fäster i protesen. Varför ens försöka? Ta glädjedödandet i egna händer (höhö) och se fiendernas förbarmelse när de inte längre kan skicka dig till menyn.

"Rakun Whistle" - Kalla på vreden av tusen tvättbjörnar! Se hur de stjäl fiendernas vapen, gnager hål i kläderna eller förvirrar genom att se ut som små skurkar!

Medlem

Vad sägs om att skjuta ut Scorpion från Mortal Kombat som drar fienden till sig med sin kedja medan du drar dig själv till Scorpion, så att du och fienden, på hederligt svenskt kollektivavtalsvis möts på mitten?

Get over here!!!

Kanske vår före detta rikspolischef har kvar "tafsa inte" armband som skulle kunna användas. Fritt fram o vandra i världen utan att fienderna kan göra något. God mode helt enkelt.

Medlem

En liten kanon som skjuter iväg tofu och som dels fungerar som en sorts stun gun ifall man träffar fienden i huvudet med den, och dels fungerar som ett lockbete om man skjuter en sats på t.ex. en närliggande vägg. Jag menar, vilken fiende kan motstå tofu? Både kanonen och tofun går sedan att uppgradera (wasabispetsad tofu m.m.).

Jag kan tyvärr inte vara i Stockholm den 22 mars.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

En Shamisen, en japansk tresträngad gitarr inbyggt i protesen man kan använda för att buffa sig själv eller debuffa fienden. Lite som en Bard från Dungeons & Dragons

Medlem

En gigantisk heliumpatron som skjuter ut en uppblåsbar Geisha som drar åt sig fiendernas uppmärksamhet genom att puta lite med rumpan och blinka med alldeles för långa ögonfransar. Så du kan go in for the kill med en backstab.

Uppgraderingen är givetvis att om man tajmar en Parry korrekt så öppnas möjligheten att stoppa in patronen i munnen på fienderna som sedan gör dem yra. Vid 3 raka träffar, flyger dem upp i atmosfären.

Alternativ två är en lång kniv som du begår suppuku med, för face it, du kommer vilja ta dit liv när du spelar dessa svåra spel.

Medlem

Klättra upp på obekvämt ställe för att gömma sig, sen kunna skjuta iväg hela protesen som en raket likt Metal Gear V. Flygandes fram mellan körsbärsträden fram till fienden likt en nyårsraket. Allt den gör är att ge en örfil och skada fienden lätt för att reta upp ytterligare.

Känns som alla gör det så komplicerat. Varför inte helt enkelt bara en enkel sköld, rikta upp den, de slår, du slår tillbaka. Så enkelt är det väl i dessa spel?
Inte?
Hallå? Varför tar ni fram eld och tjära?
Umm...
Vad sägs som en Gud-väljare då? Ge dig krafterna av Susano och slå fienden med blixtar och dunder! Eller varför inte Amateratsu och spegla dig i fiendens glans?

Medlem

Verkar ju rätt uppenbart att allt ninjande, hoppande och bossfajtande tar på krafterna. Ibland kan det nog också bli lite tröttsamt för Herr Sekiro att få i sig maten snabbt, så att han kan kuta tillbaka till senaste bossen.

No more! Nya protesen ska innehålla en gaffel med snurrfunktion, så att Sekiro får i sig nudlarna snabbare än bossen hinner slå fram "You died"! Följer givetvis med två gafflar per protes, en för snabbare ätning, en för tortyr. Här är protesen för dig som vill säga "Fork you" till dina fiender!

OBS, rekommenderas starkt att stänga av snurrfunktionen temporärt när gaffeln förs in i din egen mun.

Edit: kan ej Stockholm den 22a

Medlem
Skrivet av hugoqqqq:

Verkar ju rätt uppenbart att allt ninjande, hoppande och bossfajtande tar på krafterna. Ibland kan det nog också bli lite tröttsamt för Herr Sekiro att få i sig maten snabbt, så att han kan kuta tillbaka till senaste bossen.

No more! Nya protesen ska innehålla en gaffel med snurrfunktion, så att Sekiro får i sig nudlarna snabbare än bossen hinner slå fram "You died"! Följer givetvis med två gafflar per protes, en för snabbare ätning, en för tortyr. Här är protesen för dig som vill säga "Fork you" till dina fiender!

OBS, rekommenderas starkt att stänga av snurrfunktionen temporärt när gaffeln förs in i din egen mun.

Hahaha gillar idéen. Givetvis borde man ju kunna uppgradera vapnet. Så att om bossen slår mot dig medan du äter så kan du tima rätt så flingar du iväg en klick wasabi i ögat som tillfälligt förblindar motståndaren.

Medlem

En purjolök för att öka på surrealismen lite

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha gillar idéen. Givetvis borde man ju kunna uppgradera vapnet. Så att om bossen slår mot dig medan du äter så kan du tima rätt så flingar du iväg en klick wasabi i ögat som tillfälligt förblindar motståndaren.

Hahahaha ja, en liten uppgradering med wasabispruta! Både för maten och fienders ögon! Bra idé!

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Jag tror att följande bild talar för sig självt... Risken är väl att det blir lite för OP


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

En plunta innehållandes "sake" eller som japanerna säger "nihonshu". Tar man en klunk eller två så rör sig karaktären på ett oförutsägbart sätt vilket gör att fienden kommer ha svårare att träffa dig, samtidigt som man som spelare måste vara extra försiktig för här krävs högre fokus och det finns mindre utrymme att göra fel. Skärmen svajar och FOV ändras konstant så länge man är påverkad. Får du in några träffar så gör de mer skada och du har större chans att inte förlora HP. Lite high risk high reward.

Medlem

Varför inte kunna göra fällor?

Tänk er en Garrote/pianosträng(?) som man kan fästa upp mot vägg/golv.
Därmed lura med fienden som slutar i delar.
(Även taktiskt pga man kan "stänga" vissa ingångar/utgångar)
Då används protesens mekanism för att skjuta fast änden där det behövs, sen fiskerulle som rullas ut och du fäster upp änden.

Alt uppgradering att du kan skjuta ut linan en kortare bit så du snabbt kan gillra fällor.

(Ej aktuell för Stockholm 22a.)

Cheers!


signatur

Bara gör det.

Medlem

en spork. måste ju äta med. samt gröpa ur ögonen på elakingar,

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Självklart ska man ju kunna få fram Gurra som är så otroligt duktig! Han skrämmer och dödar de största bossarna med sin charm och blick!

https://i.ibb.co/Yp6V1Rq/6-B25-CAB7-D691-42-E9-B133-BAF44-ECB...

Haha ska han bli som the head of Helios i God of War 3?

etz
Medlem

Jag skulle vilja se svampbobs hydrodynamiska stekspade med styr och babord tillsatser och turbodrift. Bara skicka iväg krabburgare, livsfarligt.

Kan tyvärr inte åka till Stockholm

123
Skriv svar