Playstation Now nu släppt i Sverige

Tack för länken. Men så snart man kommer dit, ändrar hemsidan till engelska och den webbsida där det står "choose version" försvinner. Det står ånyo "Playable On: PS3, PS4".

Mysko.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tack för länken. Men så snart man kommer dit, ändrar hemsidan till engelska och den webbsida där det står "choose version" försvinner. Det står ånyo "Playable On: PS3, PS4".

Mysko.

https://download-psnow.playstation.com/downloads/psnow/pc/lat...

Medlem

Någon som vet varför jag inte kan starta Helldivers?

eld
Medlem

Spelstreaming, en lösning som söker ett problem.

Kvalité, lag och compression kan alltid förbättras i framtiden, men hur är latency?,

Medlem
Skrivet av eld:

Spelstreaming, en lösning som söker ett problem.

Kvalité, lag och compression kan alltid förbättras i framtiden, men hur är latency?,

Är man petig med latency och bild ska man nog hålla sig till en bra pc. Men finns många som inte är så noga med bild, mina föräldrar köper fortfarande DVD eftersom de inte ser skillnad med blu ray.

@Halvars90: Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

C64
Medlem

Vänta nu efter 7 dagar så blir man prenumerant automatisk 149 kr i månaden dras direkt på din plånbok

Avstängd
Skrivet av C64:

Vänta nu efter 7 dagar så blir man prenumerant automatisk 149 kr i månaden dras direkt på din plånbok

Samma som med alla andra prenumerationstjänster då alltså.
Bara att kryssa i att det inte ska förnya.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Märkte igår att Helldivers inte finns, när man kollar på mitt Playstation så jag antar att det är en bugg att de syns i Windows appen.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Läste flera på sweclockers som kört med Xbox 360 och one kontroll. Men har inte testat själv ännu.

Funkar fint med xbox 360-kontroller också. Dock så funkar ju inte saker i spel som kräver touchpad (tex i Until dawn) Har funkat fint tycker jag, har spelat Red dead redemption 1, The last of us, Metal gear solid 4 och Killzone shadowfall (vilket heller inte funkar efter ett tag med xbox-kontroller då det kräver touch efter en stunds spelande) Men utöver detta så har det funkat riktigt bra tycker jag.


signatur

Nothing is power without Control

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Märkte igår att Helldivers inte finns, när man kollar på mitt Playstation så jag antar att det är en bugg att de syns i Windows appen.

Haha jäklar vad du skrivit om Helldivers. Vad är det som får dig att vilja spela det? Kollade en youtube video och såg inte särskilt kul ut.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha jäklar vad du skrivit om Helldivers. Vad är det som får dig att vilja spela det? Kollade en youtube video och såg inte särskilt kul ut.

Jag har det redan på PC, det är riktigt kul

Medlem

Jag har ett problem som en snabb googling inte löste. Att trycka på start ska man göra med höger sida av touch-plattan. Men inte fan händer det någonting när jag gör det! Har försökt med två olika handkontroller i DMC 4. Kommer inte förbi startskärmen. Känns sådär. Trådar som rankar högt tar bara upp problemet och erbjuder ingen lösning. Nån som har fixat det här?

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Jag har ett problem som en snabb googling inte löste. Att trycka på start ska man göra med höger sida av touch-plattan. Men inte fan händer det någonting när jag gör det! Har försökt med två olika handkontroller i DMC 4. Kommer inte förbi startskärmen. Känns sådär. Trådar som rankar högt tar bara upp problemet och erbjuder ingen lösning. Nån som har fixat det här?

Jag bytte mellan kontrollerna några gånger när spelet var på och PANG så funkade det.

Inaktiv

"Alla Spel" fliken innehåller långt ifrån alla spel visar det sig.

Jag tycker om PS Now så här långt, tar oftast inte mer än några sekunder för ett spel att starta, och det är många spel som jag inte redan spelat. Att man kan ladda ner PS4-spelen till hårddisken är härligt. Överlag känns det lite som demoskivorna till PS1..... har börjat spela spel som jag annars aldrig skulle fått för mig att köpa och har rätt kul.

Hotel Transylvania 3 är till exempel Pikmin rakt av.

Det hade jag ingen aning om.

Avstängd
Skrivet av anon_326400:

"Alla Spel" fliken innehåller långt ifrån alla spel visar det sig.

Jag tycker om PS Now så här långt, tar oftast inte mer än några sekunder för ett spel att starta, och det är många spel som jag inte redan spelat. Att man kan ladda ner PS4-spelen till hårddisken är härligt. Överlag känns det lite som demoskivorna till PS1..... har börjat spela spel som jag annars aldrig skulle fått för mig att köpa och har rätt kul.

Hotel Transylvania 3 är till exempel Pikmin rakt av.

Det hade jag ingen aning om.

Jo det som är bra med PS Now. Det är många spel man aldrig skulle köpa men som kan vara kul att testa, sen helt plötsligt fastnar man i något. Jag skaffade det idag igen, hade det under betan. Så ska nog fortsätta på mitt RDR 1, spelade aldrig klart det.


signatur

PS5 och inget annat.

C64
Medlem

Men hallå vadå löpande abonnemang ?? betalar man inte så får man kronolle efter sig ?? hur avslutar man abonnemang ??

Avstängd
Skrivet av C64:

Men hallå vadå löpande abonnemang ?? betalar man inte så får man kronolle efter sig ?? hur avslutar man abonnemang ??

Enkelt, du loggar bara in här och gör det.

https://www.playstation.com/sv-se/

Själv avslutade jag mitt innan gratisperioden gick ut. Får se om jag skaffar det framöver igen men just nu finns inget jag vill spela där.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Eller direkt i konsolen

Settings - > Account Management - > Account Information > Playstation-prenumerationer

Stäng av automatisk förnyelse.

Medlem

Testade igår med en pc med riktigt gammal processor, I5 2310. Måste säga det fungerade klart över förväntan, antar att det är uppkopplingen som är det viktiga. Kan absolut tänka mig att prenumerera efter testperioden slut nån gång. Lite meckigt användargränssnitt men det kanske är en vane sak.

Skriv svar