Halo-samlingen + Halo: Reach (!) kommer till pc, och Steam (!!)

Robot
Halo-samlingen + Halo: Reach (!) kommer till pc, och Steam (!!)

Ryktena om Master Chief Collection stämde, och verkligheten överträffade dikten.

#halo, #halo-reach, #halo-the-master-chief-collection, #nyhetstips


Moderator | Testpilot

Skrev roligt nog till en vän för cirkus två veckor sedan att det hade varit kul att spela igenom serien tillsammans. Tyvärr hade vi ingen konsol eller spel för det. Och kolla hur det ser ut nu.

All me folks.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bara det faktum att det släpps på Steam är ju helt underbart. Undrar hur det gick igenom...ända sedan Nadella tog över så har MS blivit en good guy.

Medlem

För min del är det här superbra nyheter!
Jag älskar verkligen Halo!

Sålde nyligen min xbox one pga att det endast var just halo som gjorde att jag hade den kvar.
Kan inte låta bli att fundera över vad det här innebär för xbox som konsol framöver dock... alla exklusiva spel släpps ju på PC också så kommer det ens vara relevant att ha en xbox i framtiden? (förutsatt att man har en ok dator dvs)

Medlem
Medlem
Skrivet av insilence:

För min del är det här superbra nyheter!
Jag älskar verkligen Halo!

Sålde nyligen min xbox one pga att det endast var just halo som gjorde att jag hade den kvar.
Kan inte låta bli att fundera över vad det här innebär för xbox som konsol framöver dock... alla exklusiva spel släpps ju på PC också så kommer det ens vara relevant att ha en xbox i framtiden? (förutsatt att man har en ok dator dvs)

Håller helt med om första delen. Ifall Microsoft dock fortsätter släppa spelen till PC flera år senare så tror jag de får ut samma nytta av exklusiviteten, de flesta som älskar en spelserie har svårt att vänta 1-10 år.

Medlem

Finns det något datum?

Skrivet av insilence:

För min del är det här superbra nyheter!
Jag älskar verkligen Halo!

Sålde nyligen min xbox one pga att det endast var just halo som gjorde att jag hade den kvar.
Kan inte låta bli att fundera över vad det här innebär för xbox som konsol framöver dock... alla exklusiva spel släpps ju på PC också så kommer det ens vara relevant att ha en xbox i framtiden? (förutsatt att man har en ok dator dvs)

Finns ju fortfarande många som föredrar att spela på konsol av diverse anledningar.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Finns ju fortfarande många som föredrar att spela på konsol av diverse anledningar.

Ja, jag föredrar att spela vissa spel på konsol faktiskt. Riktigt konsumentvänligt utav Microsoft att göra på det här viset, man blir lite fundersam på vart det hela kommit ifrån.

Xbox One X är t ex bra för mer högupplöst spelande för en relativt billig peng jämfört med en liknande PC, att man även i framtiden antagligen kommer kunna dela spelbiblioteket på sin konsol samt en eventuell PC är ju bara en bonus. Allt snack om exklusiva spel hit och dit blir rätt tråkigt i längden, speciellt när den mest sålda spelserien till både Playstation och Xbox i nuläget är Fifa-spel, dvs inga plattforms-exklusiva titlar öht.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag hoppas innerligt att det blir en Play Anywhere titel med. Vill faan inte köpa det igen. Boom äger till Xbox. Boom äger det till Windows 10.

Medlem
Medlem
Skrivet av insilence:

För min del är det här superbra nyheter!
Jag älskar verkligen Halo!

Sålde nyligen min xbox one pga att det endast var just halo som gjorde att jag hade den kvar.
Kan inte låta bli att fundera över vad det här innebär för xbox som konsol framöver dock... alla exklusiva spel släpps ju på PC också så kommer det ens vara relevant att ha en xbox i framtiden? (förutsatt att man har en ok dator dvs)

Så länge du köper deras spel tror jag inte Microsoft bryr sig. Det är väl bara bra för dom att slippa sälja en konsol med låg marginal som de behöver erbjuda garanti för.

Redaktör
Ponny

@unoR: Nope! Bara att vi ska vänta oss Halo: Reach i år någon gång.


signatur

En Bamseponny av folket

Underbara nyheter, förhoppningsvis är de optimerade till max för PC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ELF
Medlem

Ser fram emot Reach, 3 och 4.
Bara till att vänta 10 år till på Halo 5 sen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bra nyheter!

Äntligen kan jag o frugan spela igenom Halo serien tillsammans!

Pepp pepp!

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så länge du köper deras spel tror jag inte Microsoft bryr sig. Det är väl bara bra för dom att slippa sälja en konsol med låg marginal som de behöver erbjuda garanti för.

Exakt. Det Microsoft försöker göra är ju att bygga upp Xbox som tjänst, snarare än ett "tv-spel". Så att någon som "spelar Xbox-spel" om några år kanske gör det på en PC, eller på en konsol, och det spelar ingen roll.

Geeks Gaming

Blir att sälja krysslådan nu. Enda anledning till varför jag köpte den och då har jag inte ens spelat de då fps på console är ush

Medlem

Bara jag som får feelingen att dom kommer släppa första spelet i master cheif collection samma dag som deras konferans på E3?

Medlem

Men PC får både sp och mp direkt?

Medlem

Fattar inte. Ska de släppa ett remastrat reach till xbox och pc? Reach fungerar ju redan nu nämligen till xbox one

Fragtjuv

Okej, kanske dags att spela sitt första Halo-spel med andra ord!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Geeks Gaming
Skrivet av baxtex:

Bara det faktum att det släpps på Steam är ju helt underbart. Undrar hur det gick igenom...ända sedan Nadella tog över så har MS blivit en good guy.

Själv tycker jag dom har varit det ett tag nu... Om man ser till Sony.
-Cross platform
-Bakåt kompatibelt
-Mus och tangentbord
-Mer öppen kod för devs.
-Kunna spela både på xbox och pc med bara en kopia av spelet
-Mer öppen för förändringar till windows för att spel ska bli bättre.

Enda dom saknar är bra titlar.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Halo 3 på PC? 2019? Drömmer jag?

Min inre 12-åring (jag är 12 btw) slår en frivolt av lycka!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Med tanke på att Halo Infinite även kommer till PC så är det bra logiskt att släppa MCC på PC, men frågan är vad som händer med Halo 5? Kommer även 5:an till PC? Kul att höra att Reach äntligen kommer till samlingen i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Blir att sälja krysslådan nu. Enda anledning till varför jag köpte den och då har jag inte ens spelat de då fps på console är ush

Förstår dig. Gjorde samma sak. Hade min krysslåda endast pga GoW och Halo serien. Nu verkar det som att allt kommer till PC


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Själv tycker jag dom har varit det ett tag nu... Om man ser till Sony.
-Cross platform
-Bakåt kompatibelt
-Mus och tangentbord
-Mer öppen kod för devs.
-Kunna spela både på xbox och pc med bara en kopia av spelet
-Mer öppen för förändringar till windows för att spel ska bli bättre.

Enda dom saknar är bra titlar.

Roligt hur du även räknar upp saker som sony gjort ganska lång tid redan.
-cross platform sedan förra generationen.
- mus och tangentbord sedan ps2
- kunna spela både på vita/tv och ps4 med bara en kopia
- öppen på att våga testa nya saker för att spel ska bli bättre

Mer öppen kod för devs har jag ingen aning om. Har du länk så dela gärna. Däremot låter Sony sina utvecklare ha "mer" fria händer när det kommer till spelen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Geeks Gaming
Skrivet av DrAg00nEn:

Roligt hur du även räknar upp saker som sony gjort ganska lång tid redan.
-cross platform sedan förra generationen.
- mus och tangentbord sedan ps2
- kunna spela både på vita/tv och ps4 med bara en kopia
- öppen på att våga testa nya saker för att spel ska bli bättre

Mer öppen kod för devs har jag ingen aning om. Har du länk så dela gärna. Däremot låter Sony sina utvecklare ha "mer" fria händer när det kommer till spelen.

Sony har nästan vägrat coss platform på ps4, speciellt med andra consoler.
PS4 har extremt lite stöd för mus och tangentbord. Och av de som har stöd så är det enbart för tangentbord och då enbart chat.
Medans xbox har alltid haft stöd för chat med tangentbord.
Xbox kan du streama alla spel till datorn.

Medlem

De lär ju dröja några år om dom släpper dom en i taget ändå 6st som skall släppas. Om de tex 6 månader mellan varje så är de ju först om 3 år halo 4 kommer att komma.

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Sony har nästan vägrat coss platform på ps4, speciellt med andra consoler.
PS4 har extremt lite stöd för mus och tangentbord. Och av de som har stöd så är det enbart för tangentbord och då enbart chat.
Medans xbox har alltid haft stöd för chat med tangentbord.
Xbox kan du streama alla spel till datorn.

Aaaah. Så det var Crossplay med andra konsoler som är kravet. PC räknas alltså inte. Ger dig den, för lite måste du ju få flytta målstolparna i alla fall.

Måste säkert ha drömt dom där ~300 timmarna med mus och tangentbord i war thunder då.

Ps4 kan också streama alla spel till PC. Hört talas om remote play?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar