Id om Doom-filmen: "Vi har ingenting att göra med den"

Robot
Id om Doom-filmen: "Vi har ingenting att göra med den"

De vill att vi ska veta detta.

#doom, #id-software


Gnällkuk

Känns som ett rätt tydligt meddelande. Vi vill inte pissa på de som betalat för att låna varumärket, men vi vill samtidigt markera att vi absolut inte har något att gör med filmen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Fullt förståeligt imo!

Medlem

Den här filmen kommer ses med gott sällskap! Förväntningarna är lika låga som jag är lat, men det kan bli kul! "Så dålig att den blir rolig" ekar i mitt huvud


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tror nog en Doom film hade passat bäst som 100% CGI.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känns ju rätt tydligt vad ID tycker.

Medlem

Den första Doom filmen var ju inte helt bortkastade 90 minuter. Tror jag sett den 2-3 gånger ☺ Den här ser ju ut som man skippar dock. Kommwr den gratis flygandes mot mig så ger jag den en chans.

Medlem

skäms dom inte ? tillåter dom vem som helst att göra en skräpfilm med deras namn ? vilken jävla smörja alltså..

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

skäms dom inte ? tillåter dom vem som helst att göra en skräpfilm med deras namn ? vilken jävla smörja alltså..

Deras? Zenimax.

Avstängd

Synd att den ser så keff ut. En bra DOOM-rulle hade varit riktigt bra.

Medlem

Klanka inte ner på första DOOM filmen, är ju en riktigt skön rulle i kategorin ”dålig actionfilm” och får vi en till sådan så blir jag mer än nöjd. DOOM filmen är en av få filmer jag sett mer än en gång och lyckas faktiskt med något många filmer baserad på tv spel glömmer eller misslyckas med och det är att få in referenser till spelet utan att det blir konstigt eller stelt, de lyckades riktigt bra med det. Filmen är dessutom fullt medveten om vad för kategori film den är ( något t.ex. senaste Hitman INTE är) vilket också åskådaren bör vara medveten om och ha i åtanke när den talar om filmens kvalité. Ser fram emot en ny DOOM film

Inaktiv
Skrivet av Atilaa:

Klanka inte ner på första DOOM filmen, är ju en riktigt skön rulle i kategorin ”dålig actionfilm” och får vi en till sådan så blir jag mer än nöjd. DOOM filmen är en av få filmer jag sett mer än en gång och lyckas faktiskt med något många filmer baserad på tv spel glömmer eller misslyckas med och det är att få in referenser till spelet utan att det blir konstigt eller stelt, de lyckades riktigt bra med det. Filmen är dessutom fullt medveten om vad för kategori film den är ( något t.ex. senaste Hitman INTE är) vilket också åskådaren bör vara medveten om och ha i åtanke när den talar om filmens kvalité. Ser fram emot en ny DOOM film

Tyckte den var skit och antar att den nya kommer vara värre som det ser ut. B-rulle i all ära. Detta lutar mer åt C eller D-rulle...

Medlem

Man riktigt ser hur dålig den kommer vara om man tittar på trailern, huga...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

skäms dom inte ? tillåter dom vem som helst att göra en skräpfilm med deras namn ? vilken jävla smörja alltså..

Betalar filmskaparen bra nog så bryr de sig inte. Dessutom kan de ju plocka pluspoäng genom att gå ut med uttal som dessa.

Och de flesta filmer som bygger på ett spel brukar väl inte hålla så hög kvalitét?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tyckte den var skit och antar att den nya kommer vara värre som det ser ut. B-rulle i all ära. Detta lutar mer åt C eller D-rulle...

Även om jag är en konnässör av genren ”dålig actionfilm” har även jag en gräns, och tyvärr finns det oroande tecken från den kommande DOOM filmen även om jag letar efter något som kan se lovande ut. Men den från 2005 ska man inte se ner på allt för mycket, i sin genre är den faktiskt bra men det är så klart inte en de facto bra film sett till manus, filmteknik, skådespeleri, animering, och liknande.

Inaktiv

PK 2019. Klart huvudkaraktären skall vara en kvinna, fast det aldrig har förekommit i något spel tidigare. Inte undra på att speltillverkaren inte vill ha något med filmen att göra..

Nu kommer jag säkert få skit för detta, men jag är trött på att det skall könskvoteras in överallt bara för att och det står jag för.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

PK 2019. Klart huvudkaraktären skall vara en kvinna, fast det aldrig har förekommit i något spel tidigare. Inte undra på att speltillverkaren inte vill ha något med filmen att göra..

Nu kommer jag säkert få skit för detta, men jag är trött på att det skall könskvoteras in överallt bara för att och det står jag för.

Att huvudpersonen är kvinna är väl det minsta problemet med filmen.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Att huvudpersonen är kvinna är väl det minsta problemet med filmen.

Jag håller med om att det inte är största problemet här. Dock är det en intressant separat diskussion om det att man ofta ska ta äldre alster och göra könsstatements av någon anledning, och ersätta ikoniska karaktärer med kvinnor eftersom "kvinnor kan". Detta istället för att skapa nya IP med intressanta kvinnliga starka karaktärer från början (och ev förebilder) som Lara Croft i Tomb Raider (då tänker jag mer på den något mindre sexualiserade rebooten), Faith i Mirrors Edge etc.

På den andra sidan av myntet kan jag säga att jag hade inte uppskattat att man gör om karaktären till Larry Croft i framtiden om köns- och jämställdhetsdebatten skulle ligga helt åt andra hållet då. Jag tror många känner som mig att det vore konstigt mot själva originalverkets essens.

Annars är ju Mass Effect ett bra exempel där man helt enkelt kan välja från början och jag kan faktiskt säga att jag föredrog Femshep.

1
Skriv svar