Anarchy Online går tillbaka till rötterna med “classic”-server

Robot
Anarchy Online går tillbaka till rötterna med “classic”-server
Medlem

Kan rapportera att det är fullt med aktivitet i spelet. Många som testar för första gången och många som kommit tillbaka efter 10+ års tid borta från spelet.

Dom började med en låg level cap och den höjs allt efter som. Detta är hittills väldigt bra då spelarna hålls ihop i level och det blir ännu fler som gör det du vill göra.
Capen är för närvarande på level 20; så än är det tidigt att hoppa på.

Medlem
Medlem

Ojoj ett av de första mmo liren man fastnade för. Kanske skulle titta in och testa. Är ju alltid problem med speltid dock 😑

Medlem
Skrivet av waeress:

Kan rapportera att det är fullt med aktivitet i spelet. Många som testar för första gången och många som kommit tillbaka efter 10+ års tid borta från spelet.

Dom började med en låg level cap och den höjs allt efter som. Detta är hittills väldigt bra då spelarna hålls ihop i level och det blir ännu fler som gör det du vill göra.
Capen är för närvarande på level 20; så än är det tidigt att hoppa på.

Läste för många år sen att dom skulle släppa en gigantisk grafik patch. Har den satts på plats?

Medlem

Minns solnedgångarna var snygga, men när fighterna på skärmen inte alls hängde särskilt mycket ihop med vad som "faktiskt" hände (Missade på skärmen, träffade i textrutan och tvärtom) kändes det väldigt B. Sen kom City of Heroes (& Villains)...
...men Funcom tenderar att ta hand om sina spelare liiite bättre än NCSoft. Synd de samarbetat ibland.

Medlem

@faceslicer: Dom gjorde ett tappert försök. Det finns en dx9 spelklient i öppen beta (har varit i beta i flera år, kommer nog inte hända mer). Den har lite bättre lightning och shaders och lite annat. Och man kan köra i höga upplösningar.

Den gamla spelklienten är dx7 så blev ju lite skillnad. Men jobbet blev för stort för den budget dom driver runt spelet på. Jag kör den nya beta klienten, andra kör kvar på den gamla då den är stabilare på vissa system.

Medlem

Det var med detta spelet jag tog mina första steg i MMORpg-träsket. Spelade inte så mycket, kommer ihåg att jag spelade någon form av medic/healer, men blev väldigt tagen av den enorma världen och alla spelare.

Något år senare kom WoW och det tog mig med storm på ett sätt som inte ens Carola kan göra rättvisa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Började som Omni och gick med i Svea Rike för att sedan kliva över till Clan och lira med Storm resten av tiden i spelet.

Många fina minnen

Spelade hela vägen från release en bra bit in i SL för att sedan komma tillbaka till AI, men hade inte mycket vänner kvar vilket gjorde att det blev för trist att harva vidare.

1
Skriv svar