Vilken prestation i ett spel är du stoltast över?

när man dingade lvl 60 back in early vanilla på wow..när man verkligen fick KÄMPA i veckor (förbaskade silitius)

fast. stoltast är jag nog att ha main tankat deatwing och onyxia. det var glädje tårar som att vinna i fotbolls vm- hela lagets juble tårar och glädje efter nötat och nötat (ja back in the days var raids svåra och krävde blod svett dårar och tårar)


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Att klara "Sword of the stars: the pit" på normal. Är även väldigt stolt över att återskapat det Österrikiska-Ungerska imperiet i Hearts of Iron 4, man måste kriga mot i princip hela världen för att få achievementen. Och att ha spöat "They are billions" på brutal.

Kommer själv ihåg min första vinst i the pit efter att rundan innan ha dött på sista våningen. Det var en väldigt skön känsla. Idag har jag spelat 500 timmar och klarat hard med ett flertal klasser, prövade lite på insane men mitt psyke är för svagt för den tortyren.

Medlem

Jag och brorsan tog några tidsrekord på ELMA detta så längesen att jag skulle bara minnas banorna om jag såg dom. Men stolta var vi!

Medlem

Måste vara Omega Weapon i Final Fantasy 8...
http://www.finalfantasykingdom.net/finalfantasyviiiomegaweapo...
De va en hemsk nöt att knäcka "back in the days", men känslan var helt obeskrivlig.

Skribent

Jag har klarat Mega Man 1 med bara Bustern, och det var inte för att vara bad ass...var ung och dum och visste inte att jag kunde byta vapen till bossarnas när de blivit besegrade.

Har även klart Ninja Gaiden 1 till NES, vilket också måste ses som en merit.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sista spelet som man nötte ngt fruktansvärt var nog nex machina. Snacka om ett spel som var beroende framkallande som knark

Två tillfällen kommer direkt fram i minnet då det handlar om prestationer i spel.

Det första tillfället var när jag efter många veckors slit äntligen hade klarat av samtliga banor samt låst upp samtliga hemligheter i "Super Meat Boys" Dark world. Att ta sig igenom light world tyckte jag var en bedrift i sig men Dark World var något helt annat!

Det andra tillfället var när jag tagit mig igenom hela storydelen av expansionen "Chains of Promathia" i MMO-spelet Final Fantasy XI. Denna bedrift tog mig ungefär två år av att endast spela detta spel flera timmar per dag. Idag tror jag att det går att sola sig igenom dessa uppdrag men på den tiden krävdes det sex stycken väldigt synkroniserade spelare med en noggrant avvägd strategi.

Medlem

Jag var ganska vass på Shadowblade och Hunter klasserna i Dark Age of Camelot. Till den milda grad att jag skrev en guide som den officiella community team leaden för Shadowblades, som jobbade direkt mot Mythic, läste och sade att där stod saker han inte kände till om klassen, och han kunde typ allt. Trodde jag

Samt: känslan att skjuta mig genom Wing Commander 5 på Nightmare som om det vore easy var helt underbart också Enda spelet jag lyckats med en Nightmare level alls!


signatur

I drank what?

Medlem

Wipeout Omega Collection.
Racingspelens motsvarighet till Dark Souls kan man säga.

Elite Pass i "2048" kampanjen på allt utom två Zone i 2050 säsongen och några A+ utmaningar.
54 Elite guld i "HD" kampanjen och 35 i "Fury".
Hittils.

Siktar på 100% allting. Men det tar lite tid.

Medlem

Som barn gick det en vandringssägen bland oss ungar, en slags myt om att det gick att hoppa över flaggan i slutet av banorna SMB 1. Ingen hade sett med egna ögon eller kände någon som gjort det, men vi alla hade hört talas om att det gick och så en dag lyckades jag ta mig tusan göra det! Givetvis när jag satt och spelade själv och naturligtvis trodde inte en jävel på mig, men jag visste om att det gick och var enormt stolt över min legendariska bedrift som ingen av ungarna på gården och i grannskapet hade lyckats med.

Medlem

Klarade Killzone 3 på extreme.

Två banor gjorde att man vill slänga konsolen genom fönstret.

Medlem

Jag slänger in ett multiplayer-minne också, känslan när man löste Vault of Glass i Destiny.
Så jädra mäktig känsla!

Gen
Medlem

@androsynth: Ojdå, det var svårt att gissa, var minst ett år sedan jag kämpade med DS3. Vet att det tog evigheter att räkna rätt på alla ringar och skit.

Medlem

Platinum i Bloodborne!

Medlem

Jag minns att bonusuppdraget till Call of Duty 4, där man behövde klara en gisslansituation ombord på ett plan på under 30 sekunder, var en fullständig mardröm på högsta svårighetsgraden. Jag nötte den där hakvminuten i säkert två dagar. Vågar inte ens tänka på hur många försök det var totalt sett. Lyckan när allting till slut klaffade var obeskrivlig.

En vecka senare är jag fortfarande upp i varv! <3

https://www.youtube.com/watch?v=3VlBcMr0O6s

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Så ni exploitade er till en server first? Inte direkt något man skryter om imo...

Vilket är exploit? En vägg som skapats i spelet som inte syns, eller faktumet att archimonde.s skapare var så usel i att scripta att det var möjligt på detta vis?
Klart jag är stolt över vad jag hittade.
Märkligt att det är så mycket hat på svenska forum.
Ownedcore exempelvis får man istället hyllningar.


signatur

Skitfiske

Medlem

Platinum i Shadow tactics , Alien Isolation och Resident Evil Zero var alla ganska utmanande.

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Vilket är exploit? En vägg som skapats i spelet som inte syns, eller faktumet att archimonde.s skapare var så usel i att scripta att det var möjligt på detta vis?
Klart jag är stolt över vad jag hittade.
Märkligt att det är så mycket hat på svenska forum.
Ownedcore exempelvis får man istället hyllningar.

Exploit = fusk. Ni utnyttjar en bugg till er fördel, det är inte en bedrift. Det är som att skryta över headshots i CS när du använder aimbot.


signatur

I drank what?

Tråddemonen
Testpilot

Maxade alla klasser och professions på en och samma gubbe i FF XIV A realm reborn. Tog över ett år att uppnå. Sen fick jag en trophy i första God Of War där man ska klara ut spelet på under 4 timmar. Jag tog mig igenom spelet på 3 timmar och 36 minuter.

Medlem

Alla achivements i första Hotline Miami

Testpilot

Som gammal gamer så har jag 3 stora bedrifter som jag känner att jag verkligen är stolt över.

1: Bli nivå ELITE i spelet Elite på Commodore 64

Det krävs en hel del nötande att komma upp till den nivån.
Att om och om och om igen hamna i witch-space och nöta sönder Thargoids.

2: Också här att bli nivå Elite i spelet Elite på Amiga.

Spelet hade lite mera innehåll men fortfarande grymt nötande för att bli den nivån.

3: Varva räkneverket på highscore i Ye Ar Kung Fu på Commodore 64

Då man lärt sig alla bossar till perfektion och i princip nöta sönder sin joystick på commodore 64 innan man gjorde denna bedrift.

Visst har man gjort bedrifter senare som man känt sig nöjd med , men dessa är de 3 jag har starkast minnen av.

Medlem

Var topp 2% i världen på Battlefield 3 med pansarvagn på Xbox 360. Många arga själar skrev arga meddelande och även arga röstmeddelanden, vissa var också imponerade av att bli dödade av en mig. Bra minne, kanske roligaste FPS liret jag hade på 360n innan dator.

PS: Skaffade BF3 på dator. Blev jag dock totalt överkörd på alla punkter... Avinstallerat.

Medlem

Platina i alla GOW spel. Mår fan dåligt när jag tänker tillbaka på alla challangers från första spelen...

Avstängd

Flera world firsts i WoW back in the day.

Medlem

När jag i ds3 DLC:t The ringed city, råkade stöta på bossen Slave Knight Gael med hälften estus kvar och lyckades döda honom på första försöket

Megadelux

5k science per minute. Helt vanilla i Factorio. Med 60/60 FPS/UPS (.16)

Edit: Alltså INGA mods och INGA kommandon användes för att tex spawna in Malm.

Medlem

Dracula i Castlevania: Dracula X (eller Rondo of Blood som det också kallas) upplevde jag som minst sagt beklämmande. Jag tror att det tog närmare 30-40 försök innan han skildes hädan.

Medlem

När jag var tonåring och körde Rune, online.

Fajtades uppe i toppen med mitt 56 k modem c.a 3-400 i ping mot folk med bredband Det var en go känsla


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar