Nytt! WAR OF RIGHTS

Medlem
Nytt! WAR OF RIGHTS

Gillar man däremot att spela inbördeskriget i Usa så bör du titta på detta!

WAR OF RIGHTS

https://store.steampowered.com/app/424030/War_of_Rights/

Väldigt snygg grafiskt men det är en alpha än så länge, så det är lite risk för buggar!
Men är ett hyffsat bra spel att bita i...

Medlem

Bra tips Har kört det lite sen det var pre-early access (kostade som fan då men det var lite för att stödja dem också), riktigt inlevelserikt spel, om Holdfast: Nations At War är typ Battlefield med mynningsladdade krutvapen så är detta Squad-versionen av det. Lite enormigt än så länge kanske, hade velat se lite mer variation på "uppdrag" som att någon sida ska försvara en specifik positon/positioner medans de andra ska anfalla (och mängden förstärkningar är balanserade därefter etc.), kan vara lite otydligt vad man håller på med ibland om man inte har bra ledarskap.

Värt att nämna att det är väldigt inriktat på realism och att man inte ser om man träffar fiender etc. (om du inte verkligen ser att de faller när du skjuter dem rent visuellt dvs.), väldigt fokuserat på att vinna slaget framför enskilda prickskyttars statistik, och väldigt inriktat på att man ska hålla ihop i led etc. på ett annat sätt än t.ex. Holdfast också.

Edit: Har för mig att Jocke pratade om att testa detta i nån stream? När han spelade Ultimate General eller något sånt, tror jag.

Medlem

@Ftmch: ja och de har redan hunnit släppa ett spelläge där det handlar om att överleva så länge det går samt att attackera enheter mera fritt, så förmodar jag och för mig att ha läst att det kommer att gå att styra upp kanoner och möjligen också hästar kommer med in i bilden!

Medlem
Skrivet av 91anYello:

@Ftmch: ja och de har redan hunnit släppa ett spelläge där det handlar om att överleva så länge det går samt att attackera enheter mera fritt, så förmodar jag och för mig att ha läst att det kommer att gå att styra upp kanoner och möjligen också hästar kommer med in i bilden!

Ah, har missat det läget! Låter jäkligt lovande då. Och ja, har också hört om kanoner och hästar och sådär (även om kavaleri under det kriget väl mest handlade om mobilt infanteri och mindre om att rida fram med sablar och hugga ner folk?).

Grundkänslan i spelet är sjukt jävla trevlig åtminstone, om man gillar att uppleva virtuella versioner av "krigets fasor" och allt sådant dvs. Vilket jag ju gör, det ska vara lite jobbigt och fasansfullt liksom, tycker att de får till den känslan jäkligt bra när man står och ser sig om medans man panikartat laddar om och folk dör till höger och vänster. Skulle nästan önska att de gjorde omladdningen mer interaktiv dock, att man fick klicka på påsar för att ta fram kulor etc. då så mycket tid ju ändå går åt till omladdandet, men det kanske blir för hardcore, haha.

Medlem

@Ftmch: Kan vara så varför de har låst läget med att man måste vara i enheter, kan vara för att slippa ha folk rännandes som rambos överallt som det kan hända i vissa actionspel... ja det är något bättre spel nu än tidigare och bättre blir det nog. Men visst de borde släppa lös lite mera i enheterna samt ha fler enheter än bara 2 per sida idagsläget.

1
Skriv svar