Playstation Now nu släppt i Sverige

Robot
Playstation Now nu släppt i Sverige

Sonys spel-streamingtjänst är här.

#nyhetstips, #playstation, #ps-now, #ps4, #sony


Medlem

Bra för folk med tunn plånbok/inte vill köpa spelen. En rejäl katalog också!


signatur

I drank what?

Medlem

FZ.se PSNow recension kanske?

Medlem

Suveränt utbud på spel

Medlem

Kan man spela på PC utan att äga en Ps4 eller hur fungerar det?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Kul!

Anmälde mig direkt! för att kanske kunna spela Red Dead Redemption 2 på en pc om det kommer att funka?

Medlem

Tyvärr inge persona 3/4, tales eller ninokuni än, Så pass så länge

Medlem

Lite lustigt bara att det tog hela 5 år innan folket på Playstations huvudkontor kom på att man kan tjäna pengar på sina prenumerationstjänster även i Sverige.

Medlem

@91anYello Read dead 2 kan du glömma, ganska sannolikt att dom portar de te pc själva, 1an finns dock

Medlem
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan man spela på PC utan att äga en Ps4 eller hur fungerar det?

Ja, allt streamas till PC.

Skrivet av Atilaa:

Lite lustigt bara att det tog hela 5 år innan folket på Playstations huvudkontor kom på att man kan tjäna pengar på sina prenumerationstjänster även i Sverige.

Det var nog lite för tidigt för en streamingtjänst på en så pass liten marknad förut. Nu verkar intresset för streaming ha stigit samt att PS4-ägare kan ladda hem ca 250 spel och spela utan att streama vilket borde göra det intressantare för många.

Inaktiv

Bra sugen blir man!

Avstängd

Kan även läggas till att det inte krävs ps+ för att kunna spela spelen man får via psnow online

Gäller både för spel som streamas och laddas ner.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Bästa nyheten på länge

Medlem

Jag testade tjänsten när den var i beta och den vart faktiskt riktigt solid. Streamingen vart väl lite sådär på en 4k tv men aldrig några problem med lagg.

Gen
Medlem
Skrivet av 91anYello:

Anmälde mig direkt! för att kanske kunna spela Red Dead Redemption 2 på en pc om det kommer att funka?

Kikade lite snabbt på listan men det verkar vara minst två år gamla spel alltså inga nyheter som Detroit, Spider-Man, RDR2 osv. Last of Us är tex gamla versionen, inte remastered.

Medlem

Haha, vilket skämt! Kanske de bör döpa om tjänsten till "PlaystationL8r"

Tog 7 dagars trial. Mer än 60 minuters kö för en slot oavsett val av spel. "On-demand" stämmer alltså inte ännu riktigt. Hoppas de får fason på detta, är ju lite av en deal breaker att behöva vänta en timma (speciellt om man betalar en abb-avgift).

Medlem

Måste testa detta när jag kommer hem, så bra att kunna testa spel man inte varit så sugen på att köpa, när det inte längre finns något som intresserar en så är det ju bara att avbryta prenumerationen. Så jag tycker det är en bra deal.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Haha, vilket skämt! Kanske de bör döpa om tjänsten till "PlaystationL8r"

Tog 7 dagars trial. Mer än 60 minuters kö för en slot oavsett val av spel. "On-demand" stämmer alltså inte ännu riktigt. Hoppas de får fason på detta, är ju lite av en deal breaker att behöva vänta en timma (speciellt om man betalar en abb-avgift).

Vänta måste du sitta i kö för att få streama spelen? O.o

Hoppas att det bara är en grej för att det är hög efterfrågan exakt nu (då det är nytt).

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Tog 7 dagars trial. Mer än 60 minuters kö för en slot oavsett val av spel. "On-demand" stämmer alltså inte ännu riktigt.

Tjänsten släpps idag. Hur många tror du startar sin prövotid och vill spela samtidigt jämfört med "normal" belastning?

Medlem
Skrivet av Margy:

Tjänsten släpps idag. Hur många tror du startar sin prövotid och vill spela samtidigt jämfört med "normal" belastning?

Varför är det något man bör ta i åtagande som kund? Företagen som tjänar miljarder tycker inte synd om dig. Det är ingen liten ideell organisation som räknar varje nöjd kund som en framgång precis. Skulle säga att det därför är desto viktigare för Sony et al. att se till att deras utlovade prenumerationstjänster håller måttet vid lansering och under uträknad anstormning vid nyhetens behag. Som kund vill man ju bara betala för en tjänst som är VÄRD att betala för, med en förbättring emot andra tjänster och varianter. En misslyckad trial leder inte till en betalande kund. Konkurrens och konsumentfrihet 101.

Detta är en otroligt efterlängtad idé, men utförandet haltar. Lite som Netflix var i början, när utbudet var under all kritik. Hoppades att detta var mer genomtänkt än så, givet att flertalet digitala plattformar gjort samma misstag under uppstart. Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Varför är det något man bör ta i åtagande som kund?

Därför att det kommer inte alls se ut som det gör idag i normala fall?

Medlem

Tog bara hela konsolens livstid innan det lanserades.

Medlem

@Margy: En misslyckad trial leder inte till en betalande kund, tror jag.

Som sagt, hoppas att de skärper till sig och får ordning på serverbelastningen. Nvidia hade en väldigt mycket mer lyckad lansering av deras stream-spel-tjänst. Den fungerade vart i världen jag än var och komprimerade strömmen riktigt bra, även på dåliga hotell-linor.

Medlem

Roligt! Blir definitivt att testa


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag kan vara snål....men borde inte detta redan ingå i playstation plus medlemskapet?

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Jag kan vara snål....men borde inte detta redan ingå i playstation plus medlemskapet?

Precis som xbox gamepass borde vara ihopslaget med live

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Nvidia hade en väldigt mycket mer lyckad lansering av deras stream-spel-tjänst. Den fungerade vart i världen jag än var och komprimerade strömmen riktigt bra, även på dåliga hotell-linor.

Hade de en gratis-period i samband med denna lansering?

Detta är ungefär som att en väg har en trafiktäthet på 5K bilar om dagen men att det vid ett tillfälle hålls en festival längs vägen med 100K besökare. Detta leder såklart till trafikstockningar och kilometerlånga köer. Är det fel på vägen för att den inte klarar något som inträffar vid ett enstaka tillfälle?

Medlem

Känns ju dock inte som att den tävlar med Gamepass. Ska bli kul att kolla in lite ps3 grejer, hade bara Xbox förra generationen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Hade de en gratis-period i samband med denna lansering?

Detta är ungefär som att en väg har en trafiktäthet på 5K bilar om dagen men att det vid ett tillfälle hålls en festival längs vägen med 100K besökare. Detta leder såklart till trafikstockningar och kilometerlånga köer. Är det fel på vägen för att den inte klarar något som inträffar vid ett enstaka tillfälle?

De hade en gratis beta, ja. Jag förstår inte riktigt varför du är så ursäktande för ett företag som Sony, när vi båda är konsumenter som torde vilja ha bra tjänster för vad vi betalar för? jag tycker det är rimligt att berätta om sina erfarenheter på ett ofärgat sätt för att hjälpas åt att driva utvecklingen och kraven på företagen framåt. Bara min åsikt. Har inte för avsikt att övertyga någon, så har du bestämt dig för att Sonys streamingtjänst är bäst, då tycker vi olika helt enkelt i detta skede. Jag vill samma sak som du i slutändan, men tycker inte att det just nu verkar värt det.

Skriv svar