Devil May Cry 5 censurerat i väst – i synnerhet på Playstation 4

Robot
Devil May Cry 5 censurerat i väst – i synnerhet på Playstation 4

Den nakna rumpan döljs med ljuseffekter.

#capcom, #devil-may-cry-5, #playstation-4


Gen
Medlem

Så mycket jobb för en liten harmlös skinka

Medlem
Medlem

Ja man får ju inte reta upp det sköra västerländska folket med datorrenderade rumpor. Usch och fy. Samtidigt så spelar man Witcher 3, Mass Effect och andra spel som är betydligt mer gratiösa med datorrenderad erotik...

Med allt våld i spelet så är det en oskyldig liten rumpa man censurerar...

Medlem

Märkligt, det är ju ändå Pegi-18.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Vad är detta för skit vinkling? "i synnerhet på playstation"? Var är censuren i PC- och xbox versionerna? Näh just det. Ingenstans. Det är sony som på egen bevåg valt denna lösning. Inget som västvärlden krävt av någon.


signatur

Ultrazine

Medlem

Konstigt, omotiverat och framför allt ett ovanligt ställe att förvara en ficklampa på. Jag är helt med på en vilja att motverka omotiverad sexism, men det där tyckte jag föll långt ifrån den kategorin. Vad är det som är så farligt med nakenhet?

Skrivet av normalniklas:

Vad är detta för skit vinkling? "i synnerhet på playstation"? Var är censuren i PC- och xbox versionerna? Näh just det. Ingenstans. Det är sony som på egen bevåg valt denna lösning. Inget som västvärlden krävt av någon.

Läs hela artikeln.
 
"Eurogamer rapporterar om ytterligare en naken rumpa, som däremot censureras på samtliga plattformar. Censuren är med andra ord inte alls konsekvent"

Medlem

Varför ha naket om det ska ändå censureras , kunde lika gärna haft kläder på sig i såna fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förr skulle kvinnor skylas i konservatismens namn, nu ska de istället skylas för att blidka de vänsterliberala.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Läs hela artikeln.
 
"Eurogamer rapporterar om ytterligare en naken rumpa, som däremot censureras på samtliga plattformar. Censuren är med andra ord inte alls konsekvent"

Ok. Du har rätt


signatur

Ultrazine

Medlem

Jag köper inte censurerade spel, så är det bara. Konstnärlig frihet i spel är viktigt. Och att censurera en konstnärs verk går emot min princip. Nakenhet är något vackert. All denna censur bidrar bara till att människor mår dåligt över sina kroppar, och att de får för sig att en naken kropp är något att skämmas över.

eld
Medlem
Skrivet av Rafner:

Förr skulle kvinnor skylas i konservatismens namn, nu ska de istället skylas för att blidka de vänsterliberala.

Tror du nakenheten är det grundläggande problemet där?

Har själv inga problem med nakenhet i spel, men motivationen i många fall är ju rätt ytlig.

Medlem

Mord, våld och blod är helt okay
Men när någon visar sina fina skinkor så går alla apeshit
Someone please think of the children!
Klarar man inte av att kolla på en rumpa, då är man troligen för ung för spelet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Rafner:

Ja sannerligen är tiden ur led när vänsterliberalerna och delar av den feministiska rörelsen ingår i en ohelig allians tillsammans konservativa och religiösa moralister, som i vanliga fall står så långt ifrån varandra politiskt och moraliskt man kan komma. Men här kommer de överens om att visa hud är syndigt...

Jag säger som alltid. GE FAN I ATT CENSURERA, PUNKT SLUT!

MEG
Medlem

Mer våld, mindre naket och sex (samtycke självklart) kommer att göra Sverige till ett bättre land, se bara Usa hur bra de har det.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@eld:

Spelar det någon roll vad motivationen är, spelet är för vuxna och gillar man det inte så är det bara att ge tusan i att spela det. Visst både får och kan man ha invändningar, men att rakt av censurera konst, som trots allt spel är en del av, är skrämmande farligt på lång sikt. Både män och kvinnor gillar att se på snygga kroppar, nakna som påklädda, där har du motivationen till alla nakna rumpor, tighta kläder, män som visar upp sina vältränade överkroppar och kvinnor som likaledes visar mer hud än vad nöden kräver i spel, filmer, tv-serier och tecknade serier. För att inte tala om klassisk konst, där nakenhet är ett flera tusen år gammalt begrepp oavsett om det gäller statyer eller målningar.

Medlem

Låt mig få se rumpor och dylikt!!

eld
Medlem
Skrivet av Chomag:

@eld:

Spelar det någon roll vad motivationen är, spelet är för vuxna och gillar man det inte så är det bara att ge tusan i att spela det. Visst både får och kan man ha invändningar, men att rakt av censurera konst, som trots allt spel är en del av, är skrämmande farligt på lång sikt. Både män och kvinnor gillar att se på snygga kroppar, nakna som påklädda, där har du motivationen till alla nakna rumpor, tighta kläder, män som visar upp sina vältränade överkroppar och kvinnor som likaledes visar mer hud än vad nöden kräver i spel, filmer, tv-serier och tecknade serier. För att inte tala om klassisk konst, där nakenhet är ett flera tusen år gammalt begrepp oavsett om det gäller statyer eller målningar.

Det hade inget med det att göra, läste du vad jag skrev?

Censurerna av DMC5 är enbart av kapitalistiska syften, att följa regler, att sälja mer till en publik som inte vill att deras barn ska se rumpor på tvn, men inte har något problem med våldet. någonstans där så finns sanningen iallafall.

Jag kom med min egen åsikt om hur jag tycker naket är helt okej i spel och film men att motivationerna måste vara annat än att det ska vara ögongodis för män. Jag censurerade inte DMC5. DMC5 håller inte tillbaka när det handlar om någon slags jämnstäldhetstänk, där behöver du inte oroa dig.

Medlem

Stormdiggar verkligen att alla dras med i amerikansk dubbelmoral...

Blod och slafs är helt okay, men antydan till lite rumpa? Ojojoj!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@eld:

Njae, håller inte riktigt med dig om att det är censur p.g.a pengar. Just nu går det en slags ny-moralistisk våg genom västvärlden och hålls inte dessa dårar på mattan så är vi tillbaka till tiden innan den sexuella revolutionen & frigörelsen. Just PS är de värsta syndarna och censurerar hejvillt om spelen ska få släppas på deras plattform. Även om spelen inte är gjorda för barn och deras föräldrar inte vill se nakna rumpor så är inte den sortens köpare som drar in mest pengar, men de brukar däremot tyvärr vara jäkligt högljudda. Sen har vi ju alltid det tragikomiska hycklande om våld i spel kontra sex som sagt.

1
Skriv svar