Control, Remedys nästa, släpps i sommar

Robot
Control, Remedys nästa, släpps i sommar

Första Playstation-spelet från Remedy sen Max Payne 2.

#control, #releaselistan, #remedy


Medlem

Vad kul. Jag älskar verkligen ALLA deras spel. Remedy har en viss känsla i spelen som passar mig perfekt.
Bra att det släpps till fler plattformar. Känns alltid som försäljningen gått sådär på deras senaste titlar.
En sak jag ogillade med QB var att dom tog riktiga skådespelare till spelet. Jag har svårt för det. Det tar mig ur upplevelsen när jag känner igen någon men det känns samtidigt lite off.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Här kan ni se ny gameplay

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

KoP
Medlem

Givet köp. Kommer dock inte gräva ner mig i för mycket detaljer kring spelet (undviker att kolla på trailers m.m) utan vill bli överraskad då jag spelar det för första gången. Remedy har alltid levererat bra upplevelser. 👍

Medlem

Låst till Windows 10 som QB var från början? Förhoppningsvis inte.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hade gärna sett Quantum Break 2, men 1an sålde inte tillräckligt så det lär inte hända.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Hade gärna sett Quantum Break 2, men 1an sålde inte tillräckligt så det lär inte hända.

Förhoppningsvis inser dom potentialen om dom släpper en fungerande PC version och till PS4/PS5.

KoP
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Låst till Windows 10 som QB var från början? Förhoppningsvis inte.

Troligtvis inte då deras partnership med MS är över sedan ett par år tillbaka.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad kul. Jag älskar verkligen ALLA deras spel. Remedy har en viss känsla i spelen som passar mig perfekt.
Bra att det släpps till fler plattformar. Känns alltid som försäljningen gått sådär på deras senaste titlar.
En sak jag ogillade med QB var att dom tog riktiga skådespelare till spelet. Jag har svårt för det. Det tar mig ur upplevelsen när jag känner igen någon men det känns samtidigt lite off.

Tyckte precis tvärt om, nice med röster som man kände igen och det kändes mer cinematiskt med skådisar som faktiskt har erfarenhet, och inte att de tar in en massa nybörjare. Synd att de inte vidareutvecklade Quantum Break då spelet tilltalade mig nåt enormt, speciellt då det hade kraftiga Alan Wake-vibbar.

Medlem
Skrivet av ohem:

Hade gärna sett Quantum Break 2, men 1an sålde inte tillräckligt så det lär inte hända.

Någonting säger mig att det är Quantum Break 2 som The Initative jobbar på. Det finns ett rykte om det.

Skrivet av mrpijey:

Tyckte precis tvärt om, nice med röster som man kände igen och det kändes mer cinematiskt med skådisar som faktiskt har erfarenhet, och inte att de tar in en massa nybörjare. Synd att de inte vidareutvecklade Quantum Break då spelet tilltalade mig nåt enormt, speciellt då det hade kraftiga Alan Wake-vibbar.

Exakt tyckte det var jätte snyggt att de kunde gå över från gameplay videos till "film" och karaktärerna såg snudd på identiska


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar