Harry Potter: Wizards Unite

Robot
Harry Potter: Wizards Unite

Vi har spelat Harry Potter: Wizards Unite, AR-spelet som kändes så självklart för två år sedan.

#harry-potter-wizards-unite, #niantic, #pokemon-go


Medlem

Är det baserat på real world locations så att man kan glömma att spela spelet om man bor utanför stan?

Hedersmedlem
Skrivet av ebackman2:

Är det baserat på real world locations så att man kan glömma att spela spelet om man bor utanför stan?

Ja det är det, men plattformen använder sig av en algoritm som ser till så att man ska kunna spela i både stora och mindre städer (utan stora landmärken) Så det ska inte vara några problem enligt utvecklarna.

Gen
Medlem

Det enda Harry Potter jag blev riktigt imponerad över var den läckta filmsnutten som tog internet med storm med Harry i tredjepersonsvy som sprang runt i en mörk värld.

Medlem

Men... det finns ju redan Maguss som är av samma koncept med att slåss mot onda varelser och samla på sig herbs och annat för att brygga potions och som är i öppen beta just nu

Spelet är inte baserat på landmärken utan saker spawnar randomly i världen. Så även om man bor i landbygden finns det saker där med.

https://maguss.org/#gallery

Skägg.
10 Chambers

Blir ändå lite sugen. Läser igenom böckerna nu med barnen (på femte), släppa det till sommaren lär det bli ett par trollkarlspromenader.


signatur
Medlem

fan va tråkigt det ser ut, ingen som spelar deras första spel Ingress ? det är så mycket bättre o roligare än pokemon. Konstigt det inte nämns för alla portaler som finns i pokemon är tack vare Ingress och all databas som spelare har skapat genom åren, har själv skapat ett antal portaler som sen blivit stops

Hedersmedlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va tråkigt det ser ut, ingen som spelar deras första spel Ingress ? det är så mycket bättre o roligare än pokemon. Konstigt det inte nämns för alla portaler som finns i pokemon är tack vare Ingress och all databas som spelare har skapat genom åren, har själv skapat ett antal portaler som sen blivit stops

Coolt, det pratades en del om Ingress under själva förhandstitten men jag har väldigt dålig koll på det tyvärr. Aldrig testat. Men har funderat över hur stopsen blir till, kul att få en inblick!

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Är det baserat på real world locations så att man kan glömma att spela spelet om man bor utanför stan?

Om man kollar på TWD: Our world och Jurassic Park så använder dom Google maps och något annat system för spawns som jag förstått det.
Även jag som bor mitt i skogen har missions och "stops" i TWD. Mycket bättre än Pokemon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SWEBarb:

fan va tråkigt det ser ut, ingen som spelar deras första spel Ingress ? det är så mycket bättre o roligare än pokemon. Konstigt det inte nämns för alla portaler som finns i pokemon är tack vare Ingress och all databas som spelare har skapat genom åren, har själv skapat ett antal portaler som sen blivit stops

Ingress i all ära men det är ju långt ifrån lika tillgängligt som Pokémon Kul för Niantic dock!


signatur
Medlem

Mycket bra text! Är i samma sits som Calle, så ett släpp till sommaren vore trevligt

Moderator | Testpilot

Spelade otroligt mycket "The Walking Dead: Our World" som fungerar precis som detta, Ingress och Pokemon GO i grunden. Skillnaden är då givetvis att man går runt och skjuter zombies istället.

Tyvärr blev det så att för att kunna få alla belöningar som var värda något var man tvungen att säkert ta en promenad 5-6 timmar om dagen, alternativt en timme eller två med bil. Blev lite för mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här ska testas sen! Spelade Ingress ett tag och jäklar vad ofta det spelet fick ut mig ur huset. Gick även långa promenader direkt efter jobbet så gick ner en hel del i vikt pga ett spel så det var en riktig win-win att spela ett kul spel och få motion samtidigt


signatur
1
Skriv svar