Nya Shenmue III-trailern känns väldigt mycket Shenmue

Robot
Nya Shenmue III-trailern känns väldigt mycket Shenmue

Ryo leker både detektiv och kampsportsmästare.

#neilo, #shenmue-iii, #ys-net


Medlem

Kör dom samma grafikmotor som i tvåan? Noll sug att testa detta..

Medlem

Det är ju Sylvester Stallone som Barbiedocka! 42 sekunder in.

Inaktiv
Citat:

I de äldre titlarna for unge Hazuki-san runt i Yokosuka och Hongkong i jakten på svaren på allt mer invecklade frågor. En del av tiden lade man på att vandra omkring och ställa frågor ("Do you know of any shops where sailors might go?") för att ta sig framåt. Det, och lära sig det intrikata stridssystemet.

Haha, jag använde uteslutande en enda attack för att besegra varenda motståndare i Shenmue 1 & 2, så djupt var det stridssystemet.
Quick Time Event-systemet var även det fruktansvärt trist och dåligt. Någon recenscent uttryckte sig som så att Ryo hade ungefär samma svängradie som en finlandsfärja.
Kontrollerna och gameplay har alltid varit bedrövliga i Shenmue serien. Det är den fantastiska världen och storyn man spelar dem spelen för, till viss mån samlandet.

Det som är synd med Shenmue 3 är att där Shenmue var i absoluta framkanten vad gällde grafik och teknik när de släpptes så ser Shenmue 3 kraftigt daterat ut. Dessutom så ser det ut som om de fortfarande låter sig hindras av de begränsningar som fanns i hårdvaran/spelmotorn då och kör vidare på samma design i Unreal Engine 4.
De använder kanske den bästa spelmotor som existerar idag men karaktärerna ser allt annat än levande ut och animationer, 3D-modeller etc. ser trista och stela ut.
Jag är väl medveten om att de inte direkt har någon AAA-budget att jobba med men när "amatörer" på YouTube visar upp alster som ser bättre ut än de flesta AAA-titlar så tycker man att de borde ha kommit mycket längre med Shenmue 3.

Nåväl, nu kanske vi äntligen får ett ordentligt slut på sagan. Frågan är bara om detta kommer framkalla någon spelglädje överhuvudtaget. Några har uttryckt sig ungefär på detta vis: "hurra! grafik från 1999", och även om jag inte vill ta det lika långt så måste jag säga att Shenmue 3 ser bedrövligt ut.

eld
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Det som är synd med Shenmue 3 är att där Shenmue var i absoluta framkanten vad gällde grafik och teknik när de släpptes så ser Shenmue 3 kraftigt daterat ut. Dessutom så ser det ut som om de fortfarande låter sig hindras av de begränsningar som fanns i hårdvaran/spelmotorn då och kör vidare på samma design i Unreal Engine 4.
De använder kanske den bästa spelmotor som existerar idag men karaktärerna ser allt annat än levande ut och animationer, 3D-modeller etc. ser trista och stela ut.

Tro mig, Shenmues problem var inte begränsningar i hårdvaran. Många av de mest fantastiska spelupplevelserna som i quake3, deus ex eller unreal tournament kommer från samma tid och de är spelbara idag på ett sätt som shenmue inte är.

Shenmue var ett unikt spel, men det hade brister i både grafik och gameplay och definitivt voice acting.

Skribent

Det är måhända inte så vackert att glädjetårar rinner längs kinderna, men jämfört med tidigare filmklipp tycker jag att det börjar se ganska lovande ut. Frågan är om det blir ett lika detaljerat äventyr i en "levande värld" som föregångarna, eller om det blir mer av en linjär historia?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv
Skrivet av eld:

Tro mig, Shenmues problem var inte begränsningar i hårdvaran. Många av de mest fantastiska spelupplevelserna som i quake3, deus ex eller unreal tournament kommer från samma tid och de är spelbara idag på ett sätt som shenmue inte är.

Shenmue var ett unikt spel, men det hade brister i både grafik och gameplay och definitivt voice acting.

Såvitt jag vet så var de flesta recenscenter och spelare rörande överens om att Shenmue hade fantastiskt bra grafik när det kom. Däremot om det var allt Dreamcasten hade att ge vet jag inte mycket om.

Men vad menar du med brister i voice acting? De var ju ett av de mest minnesvärda sakerna med de gamla spelen

@Mattias Frost Kul med någon som representerar Black Desert Online här på FZ

Medlem

Detta ser verkligen bedrövligt ut. Men hoppas att det blir bra för er som är intresserade.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Tro mig, Shenmues problem var inte begränsningar i hårdvaran. Många av de mest fantastiska spelupplevelserna som i quake3, deus ex eller unreal tournament kommer från samma tid och de är spelbara idag på ett sätt som shenmue inte är.

Shenmue var ett unikt spel, men det hade brister i både grafik och gameplay och definitivt voice acting.

Absolut fanns det begränsningar i hårdvaran på en Dreamcast. De utnyttjade nog den maskinen till max på många sätt.
Vilket jag tror är poängen, Shenmue var superimponerande när det släpptes, detta imponerar inte någonstans.

Shenmue hade extremt detaljerad grafik och väldigt realistiska ansikten, var väl först Half-Life 2 som hade bättre sådana.

Detta ser riktigt kasst ut. Skulle säga att grafiken är bättre i Shenmue 1&2.

Om du tycker Shenmue 1 är träligt rekommenderar jag att testa 2an, det är mycket roligare.

Medlem

Köper om det kommer till Xbox.

Skribent

Grymt att Spitting Image-looken börjar komma tillbaka...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ser precis ut som jag har förväntat mig. Givet köp.

Medlem

Köpte Dreamcast och Shenmue år 2000. Magisk upplevelse. Året därpå kom tvåan, också bra, men ettan är favorit.
Sen tog det slut och jag gav upp hoppet.
Nu är det på gång igen. Spelade om Shenmue nu efter en evighet. Fortfarande en speciell känsla i det spelet.
Kämpar med tvåan nu.
Tror och hoppas på att trean kommer bli riktigt kul.

Medlem

Försenat igen, de vill putsa mer på spelet innan släpp. November.

1
Skriv svar