Bottar, eldkastare och väggspring hittat i Apex Legends-koden

Robot
Bottar, eldkastare och väggspring hittat i Apex Legends-koden

Bottar med eldkastare? Tacka fan för att man väggspringer...

#apex-legends


Medlem

Ehm... alltså.. nääää


signatur

Ducati Streetfighter 848

Geeks Gaming

Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är

This.

Moderator | Testpilot
Skrivet av NordhNet:

Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är

Men nej det kan ju exploitas har de ju sagt. Inget annat spel i världen har haft reconnect features utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är

det skulle de inte lägga till.

Gen
Medlem

Hade velat ha ett läge där man kan testa abilities.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Hade velat ha ett läge där man kan testa abilities.

Det är väl bara använda träningsläget? Där som allihopa testar rekyl osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är

Skrivet av uberpwnage2.0:

Men nej det kan ju exploitas har de ju sagt. Inget annat spel i världen har haft reconnect features utan problem.

De har sagt att det kan introducera fler problem. Hur det kan exploitas vet vi inte men jag gissar väl på att det kan ha något med hur de kodat "death boxes" att göra eller något i den stilen. Jag såg många som sa att det bör vara som i PUBG där ens karaktär står kvar efter man tappat kopplingen till servern men i PUBG så förblir man ju död ifall man dör, så tror nog det kan vara del av problemet. Deras svar var att de hellre fixar så att spelet är stabilare så man inte ska behöva reconnecta överhuvudtaget. Själv har jag inte crashat sen senaste uppdateringen till spelet + Nvidia drivrutinerna. (AMD ska få samma behandling snart tydligen!)

Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är väl bara använda träningsläget? Där som allihopa testar rekyl osv.

Man kan inte välja karaktär i träningsläget. Vapen kan man testa, men inte de olika karaktärernas förmågor eller olika sikten och så vidare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

De har sagt att det kan introducera fler problem. Hur det kan exploitas vet vi inte men jag gissar väl på att det kan ha något med hur de kodat "death boxes" att göra eller något i den stilen. Jag såg många som sa att det bör vara som i PUBG där ens karaktär står kvar efter man tappat kopplingen till servern men i PUBG så förblir man ju död ifall man dör, så tror nog det kan vara del av problemet. Deras svar var att de hellre fixar så att spelet är stabilare så man inte ska behöva reconnecta överhuvudtaget. Själv har jag inte crashat sen senaste uppdateringen till spelet + Nvidia drivrutinerna. (AMD ska få samma behandling snart tydligen!)

Fast det du beskriver är ju inget problem. Om din karaktär står still medan du tappar kontakt med servern är det ju bra. På så sätt kan det inte exploitas på olika sätt som folk tror. I nästan vilket annat onlinespel som helst är din karaktär kvar i matchen ett tag om det kraschar, ditt internet dör eller liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fast det du beskriver är ju inget problem. Om din karaktär står still medan du tappar kontakt med servern är det ju bra. På så sätt kan det inte exploitas på olika sätt som folk tror. I nästan vilket annat onlinespel som helst är din karaktär kvar i matchen ett tag om det kraschar, ditt internet dör eller liknande.

Vad jag menade är att jag gissar på att ifall spelaren har dött så kan det bli problem när man ska ta tillbaka en annan spelares beacon, reviving, och så vidare. Jag tror inte det är något problem ifall spelaren är vid liv när de disconnectar i sig. Jag tror inte att de uttalat sig om att det kan bli stora problem utan anledning precis, de vet nog mer än vi när det kommer till deras kod. Jag håller dock med dom om att en bättre lösning vore att först och främst fixa crashar och problemen innan man utforskar fler alternativ.

Skribent

Tror de sa att de hade testat att lägga in wallrunning men att det inte var särskilt bra. Kan vara gammal kod. Men vore kul, för lär ju bli att en ny hjälte får den förmågan iaf.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Förmodligen avaktiverad kod från Titan fall vilket både spelet och spelmotorn baseras på, samt så har de säkert testat många funktioner som de har avaktiverat under utvecklingen av Apex.
Trots det... så kan de ändå lägga till fler saker i framtiden

Medlem

Woop wallrunning! Saknat det från titanfall

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad jag menade är att jag gissar på att ifall spelaren har dött så kan det bli problem när man ska ta tillbaka en annan spelares beacon, reviving, och så vidare. Jag tror inte det är något problem ifall spelaren är vid liv när de disconnectar i sig. Jag tror inte att de uttalat sig om att det kan bli stora problem utan anledning precis, de vet nog mer än vi när det kommer till deras kod. [•••]

Det är ju inte ett problem det heller. Allt som händer är att du spawnar in en ny karaktär som inte är kopplad till en spelare, tills spelaren kopplar sig tillbaka. Visst vet vi inte hur deras kod ser ut, men det är inte magi vi snackar om här, det är fortfarande kod och programmering. Nej, det som 100% garanterat hänt är följande:

- Folk vill kunna reconnecta.

- Nej det blir för mycket arbete, rundorna är för korta för att det ska vara värt det.

- Folk kommer bli förbannade att höra det svaret, de kommer tycka vi är lata.

- Då säger vi att det har med säkerheten att göra. Folk gillar att höra att vi tänker på säkerheten.

- Ok!

Medlem

Tror vi ska lugna oss lite. Läser du koden ser det ut som det handlar om att springa upp för väggen vertikalt, som vi gör nu, men att kunna springa längre upp, och kunna stoppa och hänga kvar (inte bara i toppen på en mur, som alla kan göra). Så du kan klättra upp på en hög vägg som en Xenomorph och hänga där tills en fiende kommer springande nedanför. Verkar ju också som att du kan bli knockad från väggen.

Låter som en ability for en ny karaktär. Inte något game-breaking som horisontal wallrunning, som de redan sagt inte fungerar i Apex.

Inaktiv

Kan någon förklara hur det skulle kunna vara dåligt eller exploateras om ens karaktär står kvar där man stod när spelet kraschade tills man återansluter (som i PUBG)?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är ju inte ett problem det heller. Allt som händer är att du spawnar in en ny karaktär som inte är kopplad till en spelare, tills spelaren kopplar sig tillbaka. Visst vet vi inte hur deras kod ser ut, men det är inte magi vi snackar om här, det är fortfarande kod och programmering. Nej, det som 100% garanterat hänt är följande:

- Folk vill kunna reconnecta.

- Nej det blir för mycket arbete, rundorna är för korta för att det ska vara värt det.

- Folk kommer bli förbannade att höra det svaret, de kommer tycka vi är lata.

- Då säger vi att det har med säkerheten att göra. Folk gillar att höra att vi tänker på säkerheten.

- Ok!

Kanske, kanske inte, men jag tycker det låter vettigare att först och främst fixa problemen innan man börjar lägga till en helt ny funktion som tar tid och pengar att utveckla. Resurser bättre spenderat på annat alltså.
När problemen är fixade och om det fortfarande är en funktion som måste finnas så förstår jag att det kanske är en klokare idé att gå tillbaka och då börja anpassa saker och ting - men att använda en helt ny funktion som en "band-aid" lösning är en riktigt jäkla dålig idé då det utan tvekan kan innebära ännu fler buggar och stabilitetsproblem ifall de gör det nu, eller så kanske jag bara yrar.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är väl bara använda träningsläget? Där som allihopa testar rekyl osv.

Skrivet av Luciphear:

Man kan inte välja karaktär i träningsläget. Vapen kan man testa, men inte de olika karaktärernas förmågor eller olika sikten och så vidare.

Precis vad jag tänkte

1
Skriv svar