Uppdateringen Synthesis har släppts till Path of Exile

Robot
Uppdateringen Synthesis har släppts till Path of Exile

Rumstera runt i minnen och kasta helig magi.

#Grinding-gear-games, #Path-of-exile, #nyhetstips


Medlem

Värt att börja spela om man inte spelat sedan betan?

Moderator | Testpilot
Skrivet av kaealy:

Värt att börja spela om man inte spelat sedan betan?

Ja helt klart. Spelet har fått tonvis med uppdateringar sedan dess som gjort spelet mycket bättre.

Min favorit är att de slopade idén om att en Diablo-klon har 3-4 akter som man sedan spelar om på svårare svårighetsgrader, och gav oss 9-10 akter som man spelar istället. Det gör att man inte behöver spela om spelet tre gånger för att komma till slutet utan man alltid har nytt innehåll att spela hela vägen igenom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Värt att börja spela om man inte spelat sedan betan?

Utan tvekan, Path of exile blir bara bättre och bättre. Mycket har hänt med spelet sedan betan.
Hands down bästa ARPGet på marknaden atm.

Medlem

Jag försöker verkligen komma igång med Path of exile. Men det tar stopp varje gång! Någon som har några tips?

Medlem
Skrivet av unoR:

Jag försöker verkligen komma igång med Path of exile. Men det tar stopp varje gång! Någon som har några tips?

Har lite samma problem eftersom spelet i sig är ganska komplex and fördjupat med allt från skill-tree till items/sockets etc.
Jag körde för första gången igår i ca 45min tills jag stängde av och insåg att jag måste va öppen med att dedikera mig till att läsa allt och förstå spelet som man gjorde förr när man inte fick allt på silverfat.

Det kommer nog dock dröja innan jag kommer kunna spela igen, för jag har för mycket annat för mig; Jobb, familj och annat har tvingat ner mig i casual träsket .

Moderator | Testpilot
Skrivet av unoR:

Jag försöker verkligen komma igång med Path of exile. Men det tar stopp varje gång! Någon som har några tips?

Precis som @Ferren: är inne på så får man vara medveten om att det kommer kräva att man sätter sig in i spelet och förstår hur det fungerar för att man ska ha kul. Försöka ha någon typ av mål i tanke med din karaktär och vad man vill göra (då det är rätt så fritt) och bara försöka ta sig dit. Spelet av sig själv är kul att bara springa i genom med en karaktär men charmen med en Diablo-klon är också looten och hur man bygger sin karaktär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Har lirat till och från PoE sen releasen, men har inte kört på ett tag nu. Ser framemot Ps4 versionen och hoppas dom får till kontrollen som i Diablo3 som var riktigt jävla bra!

Medlem

Önskan att spela PoE seriöst finns, men de gångerna jag gett mig in i det så har alla komplexa system, ett oändligt skill träd (utan möjlighet till respec) osv, fått mig att lägga ner. Men varje gång en nyhet kommer upp och man ser hur många som faktiskt hyllar detta spel så vill man tanka hem det igen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av LARRYLUKE:

Önskan att spela PoE seriöst finns, men de gångerna jag gett mig in i det så har alla komplexa system, ett oändligt skill träd (utan möjlighet till respec) osv, fått mig att lägga ner. Men varje gång en nyhet kommer upp och man ser hur många som faktiskt hyllar detta spel så vill man tanka hem det igen!

Du kan respeca men det kostar. Genom spelets gång får du ungefär 20 poäng som du kan skilla om, samt att du kan köpa diverse orbs för som gör så att du kan skilla om 1 poäng.

Inte det bästa givetvis men i samma veva så är tanken med spelet, likt Diablo 2 och liknande, att man ska leva med sina val vare sig de är bra eller dåliga. Charmen med spelen är att testa sig fram och se vad som fungerar för just dig.

Alternativt kollar man upp en guide för en typ av build man tror kan vara rolig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Har lite samma problem eftersom spelet i sig är ganska komplex and fördjupat med allt från skill-tree till items/sockets etc.
Jag körde för första gången igår i ca 45min tills jag stängde av och insåg att jag måste va öppen med att dedikera mig till att läsa allt och förstå spelet som man gjorde förr när man inte fick allt på silverfat.

Det kommer nog dock dröja innan jag kommer kunna spela igen, för jag har för mycket annat för mig; Jobb, familj och annat har tvingat ner mig i casual träsket .

Spelet har ett enormt djup och fortfarande efter 5 år så är det mycket jag inte kan.
Personligen gillar jag inte att följa en särskild build och tycker att du bara bör köra på och inte försöka förstå dig på allt. Du kan ändå ta dig rätt långt.
Du kommer lära dig med tiden.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Spelet har ett enormt djup och fortfarande efter 5 år så är det mycket jag inte kan.
Personligen gillar jag inte att följa en särskild build och tycker att du bara bör köra på och inte försöka förstå dig på allt. Du kan ändå ta dig rätt långt.
Du kommer lära dig med tiden.

Inte alls ett bra tips med tanke på att man kan fastna senare i spelet med en kass build som gör att man inte kan komma till endgame


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Är Synthesis namnet på nya säsongen alltså? Eller league.. vad det nu hette...
Har inte spelat sedan det där med pyramiden kom ut så helt ur fas känns det som.
Vet dock inte hur pass intresserad man är. Tappa suget lite när jag stötte på websidorna där man kunde köpa
i princip all gear och mats i spelet för irl-pengar.

Visst.. man måste inte men vetskapen om att det är möjligt gör att spelet tappar sin charm lite för mig personligen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Är Synthesis namnet på nya säsongen alltså? Eller league.. vad det nu hette...
Har inte spelat sedan det där med pyramiden kom ut så helt ur fas känns det som.
Vet dock inte hur pass intresserad man är. Tappa suget lite när jag stötte på websidorna där man kunde köpa
i princip all gear och mats i spelet för irl-pengar.

Visst.. man måste inte men vetskapen om att det är möjligt gör att spelet tappar sin charm lite för mig personligen.

Tror det finns en league och lite nya items som har med själva namnet att göra, men annars är det namnet på själva uppdateringen. Inte annorlunda än t ex WoW med sina namn och att handlingen och det man gör har något med namnet att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@uberpwnage2.0:

Googlade runt lite. Det var challenge leagues jag tänkte på. Senaste jag lirade var Incursion där man reste tillbaka i tiden i olika tempel osv. Verkar inte finnas någon sådan aktiv just nu...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inte alls ett bra tips med tanke på att man kan fastna senare i spelet med en kass build som gör att man inte kan komma till endgame

Visst absolut, men det beror på vilket endgame man vill komma till. Man bör nog inte räkna med att sin första build kommer downa Shaper eller Uber Eldar.
Så länge du inte gör något helt idiotiskt som att skippa support gems eller spender passive points i svärd när kör med båge så kan man ändå komma ut och mappa.
Med tiden kommer han vilja rerolla och göra en ännu fetare karaktär. Göra nya chars i PoE är typ det bästa med spelet.

Allt jag menar är att han behöver into oroa sig över att behöva ha koll på absolut allt.
Sen om han vill ta det lite mer safe, så finns det ju hur många guides som helst.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@uberpwnage2.0:

Googlade runt lite. Det var challenge leagues jag tänkte på. Senaste jag lirade var Incursion där man reste tillbaka i tiden i olika tempel osv. Verkar inte finnas någon sådan aktiv just nu...

Synthetis ligan börja ju nu i fredags. Finns både softcore och hardcore versioner av det.
Incursion featurn finns i spelet från den ligan. Även Delv och betrayal etc...

Inaktiv
Skrivet av Tarmböld:

Synthetis ligan börja ju nu i fredags. Finns både softcore och hardcore versioner av det.
Incursion featurn finns i spelet från den ligan. Även Delv och betrayal etc...

Kanske ska ta och testa på synthesis då... hmm... eller sparar nog det lilla suget jag har kvar för PoE tills efter jag spelat TD2 ett tag

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tappa suget lite när jag stötte på websidorna där man kunde köpa i princip all gear och mats i spelet för irl-pengar.

Vad är det för sidor?
Det finns ingen "pay to win" i spelet. Om det är bot-sidor som säljer så är det ju heller inte tillåtet och du riskerar att bli bannad om du köper något där ifrån.
Sådana sidor existerar för alla spel som har item trading i någon form. Det är ytterst få spelare som håller på med det, då det som sagt är emot reglerna i spelet. Hade till exempel jag blivit bannad med det kontot jag spelar med hade kosmetiska microtransactions värt över 10 tusen kronor försvunnit.

jkw
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har lirat till och från PoE sen releasen, men har inte kört på ett tag nu. Ser framemot Ps4 versionen och hoppas dom får till kontrollen som i Diablo3 som var riktigt jävla bra!

Tog Platina på Diablo 3, ser sjukt mycket fram emot ett nytt ARPG till PlayStation 4. Har kollat efter release sedan december-releasen blev avbruten.

Sista GGG sagt är att när det är två veckor till release så kommer de gå ut med datum.

Före det så var det Synthesis till Windows, sedan till Xbox, sedan skulle de lägga allt krut för att få till release på PlayStation 4 som jag läste det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kan respeca men det kostar. Genom spelets gång får du ungefär 20 poäng som du kan skilla om, samt att du kan köpa diverse orbs för som gör så att du kan skilla om 1 poäng.

Inte det bästa givetvis men i samma veva så är tanken med spelet, likt Diablo 2 och liknande, att man ska leva med sina val vare sig de är bra eller dåliga. Charmen med spelen är att testa sig fram och se vad som fungerar för just dig.

Alternativt kollar man upp en guide för en typ av build man tror kan vara rolig.

Tog hem det igår för säkert femte gången och har tittat upp en build. Har alltid kollat upp builds men ändå stört mig på att det inte varit som i D3 där du kan byta on the fly Får se om jag når max level denna gång innan jag ger mig!

Moderator | Testpilot
Skrivet av LARRYLUKE:

Tog hem det igår för säkert femte gången och har tittat upp en build. Har alltid kollat upp builds men ändå stört mig på att det inte varit som i D3 där du kan byta on the fly Får se om jag når max level denna gång innan jag ger mig!

Kul! I längden så kommer man ha råd med Orb of Regret utan större problem, bara det att man kan behöva köra med en kass build ett tag.

Lycka till! Och tveka inte att fråga om du funderar över något.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser att det är rätt många som vill börja spela eller bara spelat någon gång tidigare. Kan rekommendera ett par olika sidor för nybörjare:

The Twillight Strand är en hemsida som går igenom det mesta inom grundläggande PoE-kunskap på ett bra sätt från början för att man ska känna igen sig när man väl börjar spela.

På Engineering Eternitys sida https://exiledguides.com/ där han lägger upp alla sina videos och guider. EE är en långtida PoE-spelare som dessutom har en näst intill orimlig kunskap om spelets mekanik. Jag kan särskilt rekommendera för nya spelare att man går igenom hans videos om leveling, hur defenses fungerar och hur Atlas-systemet fungerar, allt presenterat snyggt och med tydliga och lätta exempel.


signatur

An answer by nature is a reply. A reply is not necessarily an answer.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Får se om jag når max level denna gång innan jag ger mig!

Det är det inte många som gör. Själv har jag lirat över 4000 timmar men högst level på en karaktärer jag nått är 96. (dock har jag aldig försökt nå 100)

Det är inte som diablo 3 eller wow att det finns en given "endgame" level man ska nå innan man kan kalla karaktären färdig levlad. Vid level 66-70 börjar man komma in i endgame delen av spelet.
De flesta anser att vid lvl 80-85 är sin karaktär "klar", det vill säga att man uppnått och låst upp alla väsentliga skills på sitt passiv träd, och levlar efter det ger oftast bara mer liv och damage till din karaktär.

Medlem

bästa spelet. bruka spela 1 till 3 karaktärer till lvl 90 per liga.
min sambo därimot inte glad när ny liga kommer tur är det bara varje kvartal det släpps ny liga.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Någon som vet/hört något om releasedatum till PS4an?
Börjar bli skraj att dom flyttar fram datumet ytterligare.
Har aldrig lirat detta men är riktigt sugen då jag älskar Diablo.

Inaktiv
Skrivet av Griimlock:

bästa spelet. bruka spela 1 till 3 karaktärer till lvl 90 per liga.
min sambo därimot inte glad när ny liga kommer tur är det bara varje kvartal det släpps ny liga.

3 karaktärer till 90 varje liga? Är du arbetslös? Känns som det går åt en SATANS massa tid för att dra upp 3 karaktärer till lvl 90.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kul! I längden så kommer man ha råd med Orb of Regret utan större problem, bara det att man kan behöva köra med en kass build ett tag.

Lycka till! Och tveka inte att fråga om du funderar över något.

Absolut, dyker kanske upp ett PM

Skrivet av Sviskon:

Det är det inte många som gör. Själv har jag lirat över 4000 timmar men högst level på en karaktärer jag nått är 96. (dock har jag aldig försökt nå 100)

Det är inte som diablo 3 eller wow att det finns en given "endgame" level man ska nå innan man kan kalla karaktären färdig levlad. Vid level 66-70 börjar man komma in i endgame delen av spelet.
De flesta anser att vid lvl 80-85 är sin karaktär "klar", det vill säga att man uppnått och låst upp alla väsentliga skills på sitt passiv träd, och levlar efter det ger oftast bara mer liv och damage till din karaktär.

Jaha okej! Där ser man, absolut inte som D3 då. End game i PoE är nöta Labs eller?

ajo
Medlem
Skrivet av Sviskon:

Vad är det för sidor?
Det finns ingen "pay to win" i spelet. Om det är bot-sidor som säljer så är det ju heller inte tillåtet och du riskerar att bli bannad om du köper något där ifrån.
Sådana sidor existerar för alla spel som har item trading i någon form. Det är ytterst få spelare som håller på med det, då det som sagt är emot reglerna i spelet. Hade till exempel jag blivit bannad med det kontot jag spelar med hade kosmetiska microtransactions värt över 10 tusen kronor försvunnit.

Pay-to-win finns visst i PoE. Ett exempel är just denna ligan, synthesis. Har du inte spenderat pengar på att köpa extra stashspace så är synthesis bara att glömma. Bortkastad tid som kommer att sluta med frustration om du inte betalar. Själva ligan är 'Meh' än så länge och jag tror jag hoppar den i väntan på nästa (även om jag har stashspace).

Medlem
Skrivet av ajo:

Pay-to-win finns visst i PoE. Ett exempel är just denna ligan, synthesis. Har du inte spenderat pengar på att köpa extra stashspace så är synthesis bara att glömma. Bortkastad tid som kommer att sluta med frustration om du inte betalar. Själva ligan är 'Meh' än så länge och jag tror jag hoppar den i väntan på nästa (även om jag har stashspace).

Varför behöver man extra stashspace? Vad är det denna säsongen introducerat som kräver mera space?

12
Skriv svar