H1Z1 återlanseras som "Z1 Battle Royale"

Robot
H1Z1 återlanseras som "Z1 Battle Royale"

Battle Royale-genrens morfar vill ha en bit av kakan.

#Daybreak, #H1Z1, #NantG, #Z1-Battle-Royale


Medlem

Hur kom det sig att H1Z1 aldrig blev så pass populärt som pubg och sen senare BR spel.
Var det pga dålig "marknadsföring" eller har spelet dålig känsla och gameplay?
Vill minnas när H1Z1 skulle släppas så marknadsfördes det som ett free2play kopia av DayZ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Hur kom det sig att H1Z1 aldrig blev så pass populärt som pubg och sen senare BR spel.
Var det pga dålig "marknadsföring" eller har spelet dålig känsla och gameplay?
Vill minnas när H1Z1 skulle släppas så marknadsfördes det som ett free2play kopia av DayZ

Möjligen pga. dålig/bristande "marknadsföring", dvs., Twitch streamers främst vilket jag vill påstå är en stor del av att BR-spelen snabbt blev populära. De är nämligen mycket lämpliga spel att streama då varje spelrunda känns unik för både spelaren och tittarna och allt regelbundet lootande i början ger streamaren chansen att vara mer interaktiv med sina tittare och inte bara fokusera på spelet.

Dessutom handlar DayZ främst om Survival så då fick Heezee (så uttalar jag det alltid haha) samma fokus först och BR-delen var snarare ett bihang innan det började bli av på riktigt.

ELF
Medlem

Kan väl egentligen inte säga något om BR delen då jag aldrig spelade det. Köpte det långt innan BR äns hade utannonserats. Men folk tröttnade på spelet då det (aldrig blev färdigt) och inte fick tillräckligt med innegåll. Tröttnade själv pga bristen av innehåll och gameplay generellt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Battle royale är bara en fluga


signatur

Meep!

Medlem

Tackar för att ni uppmärksammar detta!!

Skrivet av Phobo:

Battle royale är bara en fluga

Tja Ines Uusmann !

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Hur kom det sig att H1Z1 aldrig blev så pass populärt som pubg och sen senare BR spel.
Var det pga dålig "marknadsföring" eller har spelet dålig känsla och gameplay?
Vill minnas när H1Z1 skulle släppas så marknadsfördes det som ett free2play kopia av DayZ

Var främst de knasiga uppdateringarna. De lyssnade mest på skrikande kids än på vad som faktiskt var fel.

Många tycker t,ex om movement i spelet (jag som nu fortnite spelare, inte så mycket! Segt!) och det ändra dem. Visst gunplay i spelet är superbra. Allt annat är bara en kaka bakad av många bagare och viljor, choklad, vanilj, kanel osv osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

ze one?

Medlem
Skrivet av Phobo:

Battle royale är bara en fluga

Och sedan kommer alla gå tillbaka och nöja sig med CTF, TDM, DM, Bomb/Defuse igen?
Att utveckla BR till något ännu större är nog nästa stora spelhändelse.

eld
Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Tja Ines Uusmann !

Jag tror faktiskt inte folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar att, åt att spela battle royales.

Inaktiv

Tar väl ingen tid alls? I alla fall inte H1Z1, Fortnite och Apex. Som gjorda för "en snabb match" när man känner för det.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Var främst de knasiga uppdateringarna. De lyssnade mest på skrikande kids än på vad som faktiskt var fel.

Många tycker t,ex om movement i spelet (jag som nu fortnite spelare, inte så mycket! Segt!) och det ändra dem. Visst gunplay i spelet är superbra. Allt annat är bara en kaka bakad av många bagare och viljor, choklad, vanilj, kanel osv osv

Var ju även väldigt mycket fuskare i början, iaf i survivaldelen. Kanske löstes senare men det var iaf en anledning till att jag tröttnade.

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Jag tror faktiskt inte folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar att, åt att spela battle royales.

Fast det tar inte mycket tid alls. Jämför med en Moba-runda som där man ofta måste sätta till minst 50 minuter utifall matchen drar ut på sig. Fortnite, Apex, Realm Royale exempelvis har inte ofta rundor som överstiger 30 minuter. Det skulle möjligen vara PUBG där det kan ta längre tid men har inte spelat det på väldigt länge tyvärr.

Det är verkligen underbart att dessa rundor går snabbt för oss vuxna som har barn och generellt är rätt så upptagna.

Skrivet av anon_326400:

Tar väl ingen tid alls? I alla fall inte H1Z1, Fortnite och Apex. Som gjorda för "en snabb match" när man känner för det.

Precis. Inte helt säker på vad han menade. Matcherna är ofta korta även in till slutstriden och givetvis ännu kortare om man spelar aggressivt och försöker få kills.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trodde jag var klar med detta spel men gav det en chans till efter denna uppdatering och nu har jag lagt runt 10 timmar om dagen på det de senaste dagarna. H1 är verkligen inte det bästa spel som gjorts men det är definitivt det roligaste spel jag spelat. Det kommer troligtvis inte hålla så länge den här gången heller och inom ett par veckor är spelet säkert dött igen men att få återuppleva spelet på så sätt som det var när det var som bäst sent 2016 - tidigt 2017 har varit väldigt trevligt. Synd bara att det sker 1-2 år försent för att rädda spelet.

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Battle royale är bara en fluga

Dagens humor

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sparvfink:

Trodde jag var klar med detta spel men gav det en chans till efter denna uppdatering och nu har jag lagt runt 10 timmar om dagen på det de senaste dagarna. H1 är verkligen inte det bästa spel som gjorts men det är definitivt det roligaste spel jag spelat. Det kommer troligtvis inte hålla så länge den här gången heller och inom ett par veckor är spelet säkert dött igen men att få återuppleva spelet på så sätt som det var när det var som bäst sent 2016 - tidigt 2017 har varit väldigt trevligt. Synd bara att det sker 1-2 år försent för att rädda spelet.

Jaså? Vad är det som gör det så kul gentemot alla andra BR-spel? Nu när du skriver sådär blir jag nyfiken och lite smått sugen att prova själv


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur kom det sig att H1Z1 aldrig blev så pass populärt som pubg och sen senare BR spel.
Var det pga dålig "marknadsföring" eller har spelet dålig känsla och gameplay?
Vill minnas när H1Z1 skulle släppas så marknadsfördes det som ett free2play kopia av DayZ

H1Z1 startades upp för att tjäna en hacka på Day Z-vågen men utvecklingen gick väldigt dåligt samtidigt som DayZ blev mindre och mindre populärt. För att locka spelare tog man resurserna som fungerade och tog konceptet från en annan populär ARMA 2-mod, nämligen PlayerUnknown's Battle Royale. Detta gjordes faktiskt med hjälp av PlayerUnknown himself innan han började utveckla sitt fristående PUBG.

Jag tror att Daybreak helt enkelt inte såg potentialen eller att de hade problem med att h1Z1 var sponsrat av early access-pengar från folk som ville ha en DayZ-klon. Kanske namnbytet är för att kunna bryta med DayZ-klonen H1Z1.

Medlem

Dem skulle släppa just survive till ps4.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Ahris:

H1Z1 startades upp för att tjäna en hacka på Day Z-vågen men utvecklingen gick väldigt dåligt samtidigt som DayZ blev mindre och mindre populärt. För att locka spelare tog man resurserna som fungerade och tog konceptet från en annan populär ARMA 2-mod, nämligen PlayerUnknown's Battle Royale. Detta gjordes faktiskt med hjälp av PlayerUnknown himself innan han började utveckla sitt fristående PUBG.

Jag tror att Daybreak helt enkelt inte såg potentialen eller att de hade problem med att h1Z1 var sponsrat av early access-pengar från folk som ville ha en DayZ-klon. Kanske namnbytet är för att kunna bryta med DayZ-klonen H1Z1.

Tack för en väldigt utförlig förklaring
Och alla andra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jaså? Vad är det som gör det så kul gentemot alla andra BR-spel? Nu när du skriver sådär blir jag nyfiken och lite smått sugen att prova själv

Tycker om enkelheten och tempot. Det finns inte samma bredd på vapen och utrustning som i till exempel Pubg så i H1 är man färdiglootad på en halvminut då man plockat på sig hjälm,väska,shotgun och en AR-15 sen är det bara ut och jaga. Och då det inte finns så många olika vapen, sikten och skydd i olika grader så har i stort sett alla samma utrustning och striderna sker på mer lika villkor. Av den anledningen finns det inte samma taktiska djup som i andra spel där jag kan bli ihjälskjuten av någon jag inte ens hinner se om jag är lite oförsiktig. I H1 där 99% av alla i matchen har en AR så behöver jag inte vara lika försiktig för jag kommer hinna reagera och besvara elden. På så sätt upplever jag att det blir mycket mer dueller där hur jag siktar och hur jag rör mig i striden är det som avgör om jag går levande ur den snarare än vilken utrustning jag hittat eller hur snabbt och smart jag bygger skydd.

Nu menar jag inte nedvärdera skickligheten som krävs i spel som Fortnite eller Pubg men där finns det så mycket som avgör hur bra en match går men för mig som tycker att skjutandet är det roligaste i BR-spel så tycker jag det är roligast med ett spel där nästan det enda som är av betydelse är hur pass bra jag är på att hantera rekyl och bullet drop.

Men sen kan jag nog heller inte förneka att en anledning till varför jag fortfarande håller H1 högst bland BR-spel är att det är det enda jag någonsin känt mig bra på. Tvivlar på att spelet skulle kännas så hett om jag börjat spela idag och från och med nu måste lägga några hundra timmar på det för att kunna hävda mig. Men förhoppningsvis har jag fel angående det för nya spelare behövs om det ska hålla sig vid liv.

jkw
Medlem
Skrivet av Jeehao:

Och sedan kommer alla gå tillbaka och nöja sig med CTF, TDM, DM, Bomb/Defuse igen?
Att utveckla BR till något ännu större är nog nästa stora spelhändelse.

Capture the Flag, Unreal Tournament, Facing Worlds... Ack vilka minnen.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fast det tar inte mycket tid alls.

Jag körde en Ines

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Jag körde en Ines

Det flyger mig totalt över huvudet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar