Vilket tangentbord använder ni?

Medlem

QPAD MK90 - de tysta tangenterna kändes ovanliga från MK50:s klapprande ljud. Efter ett tag hade man vant sig och nu kan jag knappt tänka mig nåt annat. Bytte upp från 50 till 90 eftersom jag behövde belysning i tangenterna. Det blev svårt att se hieroglyferna i mörkret, serru.

Medlem

signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Asus ROG Strix Flare (MX Red Silent) Fullstort


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Varmilo

Varmilo VA88M Panda
Välbyggd med mx silent black switchar vilket är underbart att skriva med och man slipper allt oväsen från vanliga mekaniska switchar

Medlem

CM quickfire storm (vilket löjligt namn) ... mekaniskt och belyst med bruna brytare. köpt på nån rea för X antal år sen. Funkar fint dock! Skulle dock gärna ha ett tystare tangentbord...

Medlem

Kör ett HyperX Alloy FPS, nog ett av de mer solida keyboards jag har använt senaste åren. Nackdelen är att, även om det är mjuka mekaniska brytare på den så knackar tangentbordet rätt mycket när man trycker ned tangenterna helt mot brädan. Annars, helt underbart. Gick från ett Zowie tgb innan, saknade backlight på den så därför bytte jag upp mig.

Medlem

@superlim:

Oerhört nöjd. Har den på jobbet då det är där jag spenderar mest tid, funderar skarpt på att skaffa ytterliggare ett att ha hemma. Köpte på rea i vintras för 999kr.

Medlem

Corsair Strafe RGB Silent, fullstort med MX Silent-switchar. Jag gillar switcharna som fan, även om de är något "mjukare" än vanliga MX Red/Black. Sambon har ett K65 med vanliga Red och det låter betydligt mer.

Jag skulle gärna ha ett likadant fast tenkeyless, men något sådant verkar inte någon av de större tillverkarna kläckt ur sig. Funderar lite på Fnatic Gear miniStreak RGB som uppfyller kraven, men jag har ingen aning om hur modellen är i övrigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Corsair Strafe RGB (MX Red) just nu. Men använder också Ducky Mini och Ducky G2 Pro ibland.

Har fler liggandes, men används inte lika ofta. Så lite blandad kompott med fullstort och 60%

Skägg.
10 Chambers

Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop vid datorn där jag skriver mest, efter att jag fick ont i handlederna får några år sedan. Någon form av klickigt speltangentbord när jag lirar.


signatur
Medlem

Gamdias Hermes, fullstort med makroknappar och bakgrundsbelysning

Testpilot
Skrivet av fredo:

CM quickfire storm (vilket löjligt namn) ... mekaniskt och belyst med bruna brytare. köpt på nån rea för X antal år sen. Funkar fint dock! Skulle dock gärna ha ett tystare tangentbord...

Kan tipsa dig och alla andra om att man kan få ner ljudet ganska markant genom att köpa dessa (Om man har cherry switchar):
https://www.maxgaming.se/keycaps/cherry-mx-rubber-o-ring-switch-dampeners-125st

International
Man of Mystery

Bytte precis upp mig till ett Razer Huntsman och.. jösses vilket skönt tangentbord! Jag ska fortfarande ha kvar mitt fnatic mini streak för portabla expeditioner men hemma kommer jag garanterat köra med Huntsmannen! Perfekt för mig som skriver en hel del och kodar, plus spela förstås.. Känns som om jag skriver mycket snabbare också konstigt nog

Jag unnade mig elite-versionen men det är förstås en smaksak om det extra lullullet och handledsstödet är värt 800:- ( för mig var det det )


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skriv svar