PUBG-utvecklarna gör remaster – av första PUBG-kartan

Inaktiv

@uberpwnage2.0 & @JonnyBOj arkad kan ha lite olika betydelse för olika personer och att man lägger olika värderingar i ordet arkad så kan vara viktig för att undvika eventuella missförstånd att försöka etablera vad man menar med den termen vilket jag tycker @uberpwnage2.0 gjorde i sitt senaste inlägg vilket jag även håller med om den definitionen.

Jag tror nyckelordet är just att det är snabbare på de flesta tänkbara sätt som matchtiderna, hur man rör sig och på sättet ryggsäcken fungerar, för att nämna ett fåtal saker medan PUBGs utformning i regel mer belönar spelare som tar sin tid och tar det mer försiktigt som att sitta i en buske och spana efter fiender.

Inaktiv

Apex är grymt bra scifi shooter typ fortnite och COD fmen 100 gånger mer välpolerad och genomtänkt. Pubg är underbar br med mer fokus på realism och modern Day vapen.

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Agree to disagree. Äkta BR är ett liv sen är det slut. Inget respawn-trams.

I äkta BR finns det inga squads, om man nu ska tänka i såna banor, det är alla mot alla.

Men vi ignorerar detta, för det är bara fånigt att låsa in sig på det viset.

Det som är genredefinierande för Battle Royale är att det är ett spelläge med ett hela tiden minskande antal spelare, där den som står sist kvar vinner.
I Apex är man inte död förräns ens squad är utslagen.
Ett liv gäller därmed din squad som enhet.
Din squad kan inte respawna när den är utslagen, så även med ditt sätt att tänka är det "äkta br".

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

I äkta BR finns det inga squads, om man nu ska tänka i såna banor, det är alla mot alla.

Men vi ignorerar detta, för det är bara fånigt att låsa in sig på det viset.

Det som är genredefinierande för Battle Royale är att det är ett spelläge med ett hela tiden minskande antal spelare, där den som står sist kvar vinner.
I Apex är man inte död förräns ens squad är utslagen.
Ett liv gäller därmed din squad som enhet.
Din squad kan inte respawna när den är utslagen, så även med ditt sätt att tänka är det "äkta br".

Agree to disagree

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Agree to disagree

Nej, du kan istället förklara varför det skulle vara "äkta" utan invid-respawn. Om du har en poäng är det inte svårt.

Inaktiv

@NiceAsBice: Det har jag redan gjort och du höll inte med.

Därför...

Agree to disagree

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

@NiceAsBice: Det har jag redan gjort och du höll inte med.

Därför...

Agree to disagree

Nej, du har inte argumenterat för nånting överhuvudtaget, du har bara sagt vad du tycker men inte varför. Helt poänglöst alltså.

Inaktiv

@NiceAsBice:

Du sa att äkta BR är solo. Man kan spela solo i PUBG. Det kan man inte i Apex (man tvingas in i team om 3 spelare).

Du sa att det inte var äkta br för att det finns squads. I Battle Royale-filmen så teamar flertalet personer upp i, *drumroll*, SQUADS (och även duos) för att nå sitt slutgiltiga mål.
Så även där har du fel. Utöver det så är respawn-funktionen inte äkta BR enligt mig.

Om du fortfarande har svårt för att förstå vad jag säger så föreslår jag att du inte svarar mig igen för jag har inte mer att säga i ämnet. Håller du fortfarande inte med så är det irrelevant för min del.
Agree to disagree som sagt.

Med det sagt så kanske vi kan hålla oss till topic hädanefter. Tack på förhand!

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Du sa att det inte var äkta br för att det finns squads. I Battle Royale-filmen så teamar flertalet personer upp i, *drumroll*, SQUADS (och även duos) för att nå sitt slutgiltiga mål.
Så även där har du fel.

Vad som utspelar sig i filmen har inget som helst att göra med vad battle royale innebär i spel, det är bara namnet och konceptet med alla-mot-alla på en krympande spelplan som lånats därifrån.

Skägg.
10 Chambers

@anon_326725 och @NiceAsBice i klinch - giganternas kamp! En del av mig vill låsa in er två i en isolerad tråd så ni får tjafsa av er en stund. Den andra delen tycker att det räcker nu.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@SaltyApple och @NiceAsBice i klinch - giganternas kamp! En del av mig vill låsa in er två i en isolerad tråd så ni får tjafsa av er en stund. Den andra delen tycker att det räcker nu.

Kolla hur jag upprepade gånger (3ggr) försöker avsluta "diskussionen" men blir instigerad att uppta den. Håller med dig att det räcker. Därför jag inte svarat på hans senaste provokation

12
Skriv svar