Filmer och serier vi växte upp med

Skribent
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hade cartoon network på 90 talet så såg nog allt😁

Whacky Races
Space ghost
Yogy bear
Richie Rich
Fånga duvan
Magilla gorilla
Penelope pitstop
Top cat
Flinta
Johnny bravo

Glömt namnet på det mesta 😋

Ugh!
The Centurions
M.m
M.m

Många klassiker det där men "Stoppa duvan" hette det va?

edit: Ja, stoppa duvan hette det. Kan en del av låten fortfarande.
"Stoppa duvan. Stoppa duvan. Grip han. På han. Flå han. Slå han. Stoppa Duvan Nu!"
😁😂

edit 2:

Medlem

@anon_326400:

Att det tog till sidan 3 innan någon nämnde Cobra! Bad mina föräldrar köpa första bandet när jag inte var alls gammal. Mamma kom in i vardagsrummet när jag tittade och sen blev det lång diskussion mellan mina föräldrar om huruvida jag skulle få fortsätta titta på Cobra eller inte

Speed Racer är nog den enda serien jag kan komma på som inte nämnts än som jag också tittade mycket på när jag var liten

Viper var jag på väg att glömma också!

Moderator | Testpilot

@Freakon: Ta bara bort "m." och lägg sedan in [ video ][ /video ] (utan mellanslag) runtom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Många som redan har nämnts redan, men här kommer min lista:

Doctor Snuggles
MacGyver
Duck Tales
Aterix och Obelix
En Cellsam historia
Turtles (Tecknade, dock senare än den som nämnts)
Batman (Tecknade) men också Batman med riktiga skådisar: *POW*

Darkwing Duck
Bolibompa med
- Fem myror är fler än fyra elefanter
- Björnes Magazin
Star Trek: Voyager
Dinosairs
Alf
Skrotnisse
Inspector Gadget
Nalle Puh
Bumbibjörnarna
Luftens Hjältar
Djurgården

Senare också:

Arkiv X
Sopranos
Uppdrag Mord (org. Homicide: Life on the Street)
På spaning i New York (org. NYPD Blue)
Dallas
M.A.S.H.
Pistvakt
Skenet Bedrar
Pang i Bygget (org. Fawtly Towers)

// edit

Efter tips i tråden även:

Trasdockorna
Mumin

Och så var det Star Trek: Voyager och inte Enterprise.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Icke att förglömma:

Medlem
Skrivet av Shadee:

Många klassiker det där men "Stoppa duvan" hette det va?

edit: Ja, stoppa duvan hette det. Kan en del av låten fortfarande.
"Stoppa duvan. Stoppa duvan. Grip han. På han. Flå han. Slå han. Stoppa Duvan Nu!"
😁😂

edit 2:
https://www.youtube.com/watch?v=XvnuzxabJ-I

Haha, älskade den när jag var liten. Ibland fanns det korta delar där man fick följa hunden Mutley (stavning?) när han drömde.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Freakon: Ta bara bort "m." och lägg sedan in [ video ][ /video ] (utan mellanslag) runtom.

Kanon, tack för info!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns som att här finns tillräckligt med material för en egen avdelning/kategori på Netflix: Nostalgia.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ELF
Medlem

Finns ju massvis av sådana här serier som man har missat då man antingen inte hade ex. Cartoon Network eller helt enkelt inte var gammal nog för att se serierna. Blir 30 i år så är ju fortfarande bara barnet
Kan dock intron från massvis av serier som jag inte sett då halvbrorsan alltid ska dra på intro compilations på youtube om vi träffas för fyllegaming


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Himla kul tråd!

En av veckans höjdpunkter var Gomorron Sverige på lördagar för då visades en tecknad film!!
Då kunde man få se pärlor som:

Gråben och Hjulben

Mordillo

Och lite senare på kvällen kunde man se Linus på linjen.

Jag var stor scifi-nörd redan som liten och då var Månbas Alpha en av favoriterna (originaltitel Space: 1999). Jag minns att jag tyckte den var magiskt bra.

Jag är minst lika stor western-nörd som scifi-nörd så jag missade förstås aldrig ett avsnitt av Familjen Macahan.

En annan favorit var Titta han flyger. Någon som minns den?

Medlem

Tja, man fick ju nöja sig med vilse i pannkakan och sånt... typ. Tur man fick en datorn tidigt ^_^

Vilse...

Beppes godnattstund

Superfamiljen verkar missad, var väl mer början av 90-talet.

Många andra är ju med i tråden redan ^^

Medlem
Skrivet av Nemo:

Himla kul tråd!

En av veckans höjdpunkter var Gomorron Sverige på lördagar för då visades en tecknad film!!
Då kunde man få se pärlor som:

Ja fasiken. Kommer aldrig glömma hur besvikna vi blev den där lördagsmorronen efter att Palme blev mördad. INGET TECKNAT!! Bara massa skitnyheter på de två kanalerna vi hade uppe i stugan på sportlovet. Man hade väl inte riktigt samma perspektiv som de vuxna ;D

Medlem

Några säsongsbetonade serier:

Hajk

Tippen

Mysteriet på Greveholm


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Alfons Åberg


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Dagens Ducktales avsnitt va 11/10 .. hur bra som helst!

Medlem

Count Dacula


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Devan:

Kul! Är barnfri så har inte chansen att följa vad som sänds just nu. Men det verkar vara hög kvalité baserat på dina klipp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En av mina favoriter Airwolf, älskar introt:

När jag var liten, bodde det en man på andra sidan skogen. Han förstod inte varför Gud, som är så klok, hade skapat gift, skilsmässor, gatukök, sex, Slas, rök, Asien, domkyrkan, rodeo, deo, Stalin, hiphop, fantomen, byxor och mygg. När man kan sitta på baken och titta på action.

Hur som helst så var det ju bara SVT1, SVT2 och TV4 som gällde när jag var barn. SVT visade alltid halvknarkade öststatsprogram på bästa Bolibompa-tid såsom Professor Balthazar eller Två snubbar. Men även Dinosaurier, MacGyver, Star Trek: Voyager, Det kommer mera, Nöjesmassakern, Söndagsöppet, Disneyklubben/Disneydags, Blossom, 100 kilo godis, Bröderna Fluff, Fem myror, Hjärnkontoret, Kalles klätterträd, Från A till Ö, Rummel och Rabalder, Varan-TV och en hel del annat jag inte kommer på just nu.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Kollade igenom tråden och blir lite förvånad över att ingen nämner:

The Legend of Prince Valiant

Captain Power and the Soldiers of the Future
Som även var interaktiv med hjälp av en ljuspistol.

EDIT:
Slänger även in denna pga tonåren.

Lexx

Inaktiv

Pluton B i Vietnam

Medlem

Jag tror jag kollat igenom alla inlägg och det sprudlar av nostalgi men jag tror allt jag har en som inte är nämnd än


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Vet inte om någon redan har nämnt men....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Borde finnas en kategori på Netlix eller liknande med alla dessa guldkorn så skulle jag aldrig släppa fjärren! 😁

Medlem

Då gillar du nog detta avsnitt?

Kan säga att avsnittet fortfarande är lika roligt som när jag såg det som barn xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

När jag tittade in i tråden så tänkte jag att någon måste ha tagit upp Det var en gång...

Blev inte besviken!! 😁

Medlem

Många klassiker som redan nämnts (Skrotnisse ftw, ex.), men några barnprogram och serier som glömts bort (lyckades också överleva med 3 TV-kanaler):

(Bara för att remaken är så jäkla snygg - som yngre fick man dras med originalet)

Kul med lite nostalgi.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av Renfis:

Att det tog till sidan 3 innan någon nämnde Cobra! Bad mina föräldrar köpa första bandet när jag inte var alls gammal. Mamma kom in i vardagsrummet när jag tittade och sen blev det lång diskussion mellan mina föräldrar om huruvida jag skulle få fortsätta titta på Cobra eller inte

Liknande story här..... fast omvänt. Vi fick Cobra av våra grannar efter att de köpt VHS:en till sina barn och sett den!

Medlem

Robotech.

Rick Hunter. Roy Focker. Max Sterling. Ben Dixon.

Så extremt glad över att det kommer en riktig film 2020.

Skriv svar