Vilka spel spelar du? PC

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Härligt spel som jag inte spelat på mången år!
Frågan är när man ska ta sig tid att återbesöka det, har ju så många andra spel som väntar.

Min högst personliga åsikt är att jag ogillar när man lägger musik i bakgrunden, i de flesta fall.
Är inte jätteförtjust i det svenska band som du hade i videon.

Tack för svar, jag har tagit bort mina videos nu för att göra dom bättre och utan musik ☺️
Jag tänkte mig inte redigt för när jag la till musiken istället. Men håller med det vart inte bra faktist, så bara börja om och göra ordentligt istället tack för att du svara och var ärlig

Inaktiv

Klart mest spelade timmar är eve online, haft 3 karaktärer sen 2005, före det var det unrealtournament, det första, unrealtournament 2003&2004 nu är det Elder Scrolls Online, med några dykningar in i singelplayer på Sniper Elite 4.

Ska säga direkt att det är den sociala biten jag spelar spel för.

P-issat i en hink vid skrivbordet när jag spelat eve, när alliansen jag var med i vaktade ett "ägg" vi lade ut i ett system (ägget blev en "playermade" station på den tiden).....

Också haft över 600 goonswarm på min privata teamspeak på den tiden du kunde regga gratis för en privat TS...det var inge vidare, vi fick muta hela gänget....

Proud former member of the alliance IAC (Intergalactic Alcohol Conglomerate).

Medlem

swtor mmorpg liret från bioware spelar jag mest på pc.

Medlem

spelar folk fortfarande 😲

*referens*
Skrivet av KoP:
Är det någon som spelar The Witcher 3 fortfarande? 😲

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det är inte det enda. Även spel som fungerar bra både på konsol och pc så finns det spel som Diablo 3 som spelas bäst med handkontroll och det stödet saknas helt på PC.

Som sagt tidigare är inte allt svart på vitt. Bästa är att äga alla systemen så man kan välja vilken man ska spela spelen på. Att låsa sig in på bara ett enda system är ganska dumt.

En sak har du rätt i, det finns inte stöd för handkontroll till Diablo 3 till PC, men att säga att du kan spela bättre med en kontroll än T bord och mus i ett spel som Diablo 3 är för mig ofattbart. Det är som när folk säger att det är bättre aim med dosa än tbord och mus i ett FPS, för just dom kanske det kan vara det för dom har aldrig tagit sig tid i att lära sig använda mus ordentligt men det betyder inte att dosan är "bättre".
Jag har spelat Diablo 3 på både konsol och PC.

Man har aldrig direkt hört något säga att det är bättre att använda en kniv istället för yxa när dom ska hugga ved direkt bara för dom aldrig ha använt yxa förut ^^ (det går använda kniven för få jobbet klart men det är suboptimalt)

Medlem
Skrivet av Natrium:

En sak har du rätt i, det finns inte stöd för handkontroll till Diablo 3 till PC, men att säga att du kan spela bättre med en kontroll än T bord och mus i ett spel som Diablo 3 är för mig ofattbart. Det är som när folk säger att det är bättre aim med dosa än tbord och mus i ett FPS, för just dom kanske det kan vara det för dom har aldrig tagit sig tid i att lära sig använda mus ordentligt men det betyder inte att dosan är "bättre".
Jag har spelat Diablo 3 på både konsol och PC.

Man har aldrig direkt hört något säga att det är bättre att använda en kniv istället för yxa när dom ska hugga ved direkt bara för dom aldrig ha använt yxa förut ^^ (det går använda kniven för få jobbet klart men det är suboptimalt)

Det är ett bra exempel. När du säger att mus och tangentbord är lika bra eller bättre än handkontroll i spel som D3 låter precis som alla som försvarar handkontroll i FPS eller att vara en clicker i WoW.

I Diablo 3 till PC har du indirekt styrning. Du klickar eller håller ner musknappen var du ska förflytta din karaktär. Under den tiden kan du inte anfalla eller klicka på fiender som du mus inte pekar på. Det är alltså omöjligt för dig att förflytta din karaktär samtidigt som du anfaller i fienden i en annan riktning.
Till konsol har du direkt styrning där din karaktär rör sig direkt efter det hållet din spak pekar och kan med andra spaken välja åt vilket håll du ska attackera. Vilket är omöjligt till PC om du inte har två muspekaren där en väljer var du ska röra dig medans den andra väljer vilket håll du ska attackera.

Så att säga att det handlar om att lära sig hantera mus och tangentbord är lika korkat argument som att säga att det handlar om att lära sig hantera en handkontroll i ett fps eller vara en clicker i WoW.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Är detta nån plug för din youtube-kanal eller är det ett svar på vad du spelar just nu?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det är ett bra exempel. När du säger att mus och tangentbord är lika bra eller bättre än handkontroll i spel som D3 låter precis som alla som försvarar handkontroll i FPS eller att vara en clicker i WoW.

I Diablo 3 till PC har du indirekt styrning. Du klickar eller håller ner musknappen var du ska förflytta din karaktär. Under den tiden kan du inte anfalla eller klicka på fiender som du mus inte pekar på. Det är alltså omöjligt för dig att förflytta din karaktär samtidigt som du anfaller i fienden i en annan riktning.
Till konsol har du direkt styrning där din karaktär rör sig direkt efter det hållet din spak pekar och kan med andra spaken välja åt vilket håll du ska attackera. Vilket är omöjligt till PC om du inte har två muspekaren där en väljer var du ska röra dig medans den andra väljer vilket håll du ska attackera.

Så att säga att det handlar om att lära sig hantera mus och tangentbord är lika korkat argument som att säga att det handlar om att lära sig hantera en handkontroll i ett fps eller vara en clicker i WoW.

att röra sig är endast en grej av allt du gör i diablo, tänkt vad mycket snabbare allt annat går då, inventory management m,m Jag säger inte att dosa är ruttet för just diablo men bättre overall än det vanliga är det icke. MEN nu är vi här igen om specifika spel ^^ dom flesta spel du kan använda dosa på, kan du även använda en dosa på genom PC'n också så det är extremt få fall det inte går.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Är detta nån plug för din youtube-kanal eller är det ett svar på vad du spelar just nu?

Oj ber om ursäkt, skulle vara ett svar på vad jag spelar lite

Medlem

Nu finns även en grupp på Facebook, ”Spel forum” där där vi kan diskutera bara spel och lära känna andra som gillar att spela:)

Medlem
Skrivet av Natrium:

att röra sig är endast en grej av allt du gör i diablo, tänkt vad mycket snabbare allt annat går då, inventory management m,m Jag säger inte att dosa är ruttet för just diablo men bättre overall än det vanliga är det icke. MEN nu är vi här igen om specifika spel ^^ dom flesta spel du kan använda dosa på, kan du även använda en dosa på genom PC'n också så det är extremt få fall det inte går.

Diablo på konsol är imo ett annat spel på konsol än på PC, härligare soffcoop och styrning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av TheHanyaa:

Tack för svar, jag har tagit bort mina videos nu för att göra dom bättre och utan musik ☺️
Jag tänkte mig inte redigt för när jag la till musiken istället. Men håller med det vart inte bra faktist, så bara börja om och göra ordentligt istället tack för att du svara och var ärlig

Inga problem, sen kan ju folk tycka olika också, men vädrade min åsikt iallafall i det här fallet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelar just nu:

  • Mutant Year Zero: Road To Eden

  • Borderlands 2 (med den nya Ultra HD Texture Packen)

  • Mr Maze

  • Betrayer

Favoritspel:

  • Quake (första spelet!)

  • The Talos Principle

  • Bioshock 2

  • Half-Life 2


signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Skriv svar