PUBG-utvecklarna gör remaster – av första PUBG-kartan

Robot
PUBG-utvecklarna gör remaster – av första PUBG-kartan
Medlem

Får hoppas de också ändrar allt som de köpte i Unreal Marketplace och gör det unikt anpassat spelet så att allt är i rätt skala, så det blir mindre problem att skjuta ut ur fönster, och genom galler, trappor, hönsnät, etc.

Mer byggnader överallt känns inte på långa vägar tillräckligt för att det ska bli en 2.0 remaster. På sin höjd en 1.5.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Får hoppas de också ändrar allt som de köpte i Unreal Marketplace och gör det unikt anpassat spelet så att allt är i rätt skala, så det blir mindre problem att skjuta ut ur fönster, och genom galler, trappor, hönsnät, etc.

Mer byggnader överallt känns inte på långa vägar tillräckligt för att det ska bli en 2.0 remaster. På sin höjd en 1.5.

Ser mer ut som en balansering än en remaster. Det ordet du söker är "Rework". Då behåller man banan men gör ett stort jobb med att ändra den. Rainbow sig: siege har gjort reworks och kommer göra fyra till i år för att anpassa banan efter hur spelet har ändrats genom åren.

Medlem

Med tanke på hur illa det flyter och med alla problem, så lämnade spelet aldrig betastadiet.
Så att putsa något som på långa vägar inte är färdigt, luktar lite illa...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gamer-Tompa:

Med tanke på hur illa det flyter och med alla problem, så lämnade spelet aldrig betastadiet.
Så att putsa något som på långa vägar inte är färdigt, luktar lite illa...

Om spelet, enligt dig, alltjämt är på betanivå så borde det väl vara just putsning man fokuserar på? Eller vad menar du att man borde göra?

Medlem

Har RTX 2080 och i5 9600k, har aldrig varit med om ett spel som stuttrat som detta, mina tre polare säger exakt likadant med olika setups, att det hackar (stutter) i spelet heeeela tiden, alltså inte konstant, men alltid så att säga

Var några veckor sedan jag spelade nu, finner INGET nöje i det alls längre, skräpspel

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Har RTX 2080 och i5 9600k, har aldrig varit med om ett spel som stuttrat som detta, mina tre polare säger exakt likadant med olika setups, att det hackar (stutter) i spelet heeeela tiden, alltså inte konstant, men alltid så att säga

Var några veckor sedan jag spelade nu, finner INGET nöje i det alls längre, skräpspel

SBS-fel. Har inga som helst problem med prestanda Jag och polarna kör t om sämre maskinvara än dig och har över 1500 timmar spelade och har aldrig varit med om hack/lag. Kanske ska sluta spela på mobilens nät?

Avstängd

Apex får dom nog att svettas lite

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Apex får dom nog att svettas lite

Nä.. inte direkt. PUBGs målgrupp är inte samma som Apex. Det är mestadels fortnite-folk som gått över till apex.
PUBG-publiken håller kvar vid äkta BR och autentisk upplevelse snarare än animerad arkad-skjutare

Inaktiv

@anon_326725: Källa på det eller "personliga erfarenheter/upplevelse"? Jag och mina kompisar spelade primärt PUBG innan Apex kom men nu har det primärt varit Apex för oss. Kan tillägga att ingen av oss spelar eller har spelat Fortnite.
Nu är inte vi förstås någon tydlig indikation på att det skulle vara så att Apex tar PUBG-folk eller inte men jag tror att Apex tar folk från så gott som alla BR-spel just nu.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

@SaltyApple: Källa på det eller "personliga erfarenheter/upplevelse"? Jag och mina kompisar spelade primärt PUBG innan Apex kom men nu har det primärt varit Apex för oss. Kan tillägga att ingen av oss spelar eller har spelat Fortnite.
Nu är inte vi förstås någon tydlig indikation på att det skulle vara så att Apex tar PUBG-folk eller inte men jag tror att Apex tar folk från så gott som alla BR-spel just nu.

Källa? Behöver du källa på att alla kids drog från minecraft till fortnite också? kom igen.. sunt förnuft
Sen så är ju dina berättelser lika mycket "personliga erfarenheter" som det jag snackar om

Vi lägger ner helt enkelt

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Nä.. inte direkt. PUBGs målgrupp är inte samma som Apex. Det är mestadels fortnite-folk som gått över till apex.
PUBG-publiken håller kvar vid äkta BR och autentisk upplevelse snarare än animerad arkad-skjutare

"mestadels fortnite-folk". lol, jo det är nog därför det är 50+ miljoner som lirat det nu ><
Min empiriska upplevelse är att sjukt många som tidigare inte ens varit intresserade av BR lirar Apex nu. Fortnite har inget med saken att göra. Men, som sagt, empiriskt. Dock finns det en brasklapp som är att Apex faktiskt är ett riktigt bra spel, så det är nog snarare där skon klämmer.

Vad är en "autentisk upplevelse", förresten?

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

"mestadels fortnite-folk". lol, jo det är nog därför det är 50+ miljoner som lirat det nu ><
Min empiriska upplevelse är att sjukt många som tidigare inte ens varit intresserade av BR lirar Apex nu. Fortnite har inget med saken att göra. Men, som sagt, empiriskt. Dock finns det en brasklapp som är att Apex faktiskt är ett riktigt bra spel, så det är nog snarare där skon klämmer.

Vad är en "autentisk upplevelse", förresten?

Äkta BR. Vilket Apex inte är.

Medlem

Nu har jag inte provat "snöbanan" men jag tycker "första banan" är roligast fortfarande.

Sen ang tidigare kommentarer om prestanda och spelarantal.
Har själv inga problem med prestandan i pubg och har väll egentligen aldrig haft heller.
Jag har väll perfekt optimerat i min dator eller så är det skit bakom spakarna hos andra.
I7 6700k, 16gb, GeForce 1060 6gb.

Och så är väll pubg fortfarande mest spelade spelet på Steam?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_326725:

SBS-fel. Har inga som helst problem med prestanda Jag och polarna kör t om sämre maskinvara än dig och har över 1500 timmar spelade och har aldrig varit med om hack/lag. Kanske ska sluta spela på mobilens nät?

Sluta vara så jävla stöddig

Det är välkänt att PUBG har dålig optimering, sedan om du och dina polare har tur eller tetris ögon, vad vet jag
Hur ska jag kunna göra någonting åt att det stuttrar på det sättet? Har försökt en jävla massa knep, att man ska gå in och ut ur window mode, sätta FPS cap, VSYNC, GSYNC, rena drivrutiner, kolla temps, olika grafikinställningar, pillat med nvidiaInspector och kollat där

Har för övrigt en väldigt stabil lina, förvisso har pisset Telenor tagit över BBB, men 500/500 och har aldrig haft nätverksproblem på ett år, inget jitter eller andra problem att tala om, och det är inte sådant sorts lagg överhuvudtaget

Ett RTX 2080 borde kunna leverera långt över cirka 80-100 FPS på dem flesta inställningarna på low, på 2560x1440

Sluta upp med tunnelseende och inse att problemen finns och bara för att du har tur eller är för dum för att märka av lagg eller andra optimeringsproblem, kan ingen annan göra något åt

Medlem

@anon_326725: Jag körde väldigt mycket PUBG första året. Körde aldrig Fortnite för det tilltalande inte ett dugg. Nu är Apex det som gäller.

Medlem

Jag önskar att de lade till lite vertikalitet i gamla och nya compounds på de tre äldre kartorna. Takfighter på Vikendi är guld. Lootbalanseringar till något mer liknande Sanhok på samtliga kartor.
Sen önskar jag att kartvalet blir helt slumpat. Miramar och till viss del Vikendi kan vara väldigt dryga att köa till.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ser mer ut som en balansering än en remaster. Det ordet du söker är "Rework". Då behåller man banan men gör ett stort jobb med att ändra den. Rainbow sig: siege har gjort reworks och kommer göra fyra till i år för att anpassa banan efter hur spelet har ändrats genom åren.

Jaja, oavsett vad vi kallar det så är det inte tillräckligt. Erangel behöver mer än att bara lägga till byggnader överallt. Den behöver en äkta remaster/rework/whatever för att modernisera den och fixa de grundläggande problemen med de existerande byggnaderna.

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Källa? Behöver du källa på att alla kids drog från minecraft till fortnite också? kom igen.. sunt förnuft
Sen så är ju dina berättelser lika mycket "personliga erfarenheter" som det jag snackar om

Vi lägger ner helt enkelt

Ja det var ju det jag menade lite att vi har vårat uppfattningar baserade på egna erfarenheter utan någon vetskap om riktiga siffror.

Medlem

@totte1015: Det är ju uppenbarligen din dator som har issues, min i5 4690k med ett 1070 levererade över 120fps i snitt på erangel back in the days. UTAN stutter...

Nu har jag en 8700K med samma 1070, högre fps och inge stutter här inte...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Äkta BR. Vilket Apex inte är.

Klart det är ett äkta BR-spel som allt annat. Lägg ned. Bara för att det inte är lika mycket "militärsimulator" samt att Apex är mer snabbt och arkadigt betyder inte att spelet inte är ett äkta BR. Vet att mångas tankar där går till hur man kan återuppliva folk men det är sak samma. Apex kör sin egen spinn på genren och gör det galant. Är det sedan det bästa spelet i genren? Personligen ja, men alla har vi våra egna favoriter av olika anledningar och det är okej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Klart det är ett äkta BR-spel som allt annat. Lägg ned. Bara för att det inte är lika mycket "militärsimulator" samt att Apex är mer snabbt och arkadigt betyder inte att spelet inte är ett äkta BR. Vet att mångas tankar där går till hur man kan återuppliva folk men det är sak samma. Apex kör sin egen spinn på genren och gör det galant. Är det sedan det bästa spelet i genren? Personligen ja, men alla har vi våra egna favoriter av olika anledningar och det är okej.

Agree to disagree. Äkta BR är ett liv sen är det slut. Inget respawn-trams.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Sluta vara så jävla stöddig

Det är välkänt att PUBG har dålig optimering, sedan om du och dina polare har tur eller tetris ögon, vad vet jag
Hur ska jag kunna göra någonting åt att det stuttrar på det sättet? Har försökt en jävla massa knep, att man ska gå in och ut ur window mode, sätta FPS cap, VSYNC, GSYNC, rena drivrutiner, kolla temps, olika grafikinställningar, pillat med nvidiaInspector och kollat där

Har för övrigt en väldigt stabil lina, förvisso har pisset Telenor tagit över BBB, men 500/500 och har aldrig haft nätverksproblem på ett år, inget jitter eller andra problem att tala om, och det är inte sådant sorts lagg överhuvudtaget

Ett RTX 2080 borde kunna leverera långt över cirka 80-100 FPS på dem flesta inställningarna på low, på 2560x1440

Sluta upp med tunnelseende och inse att problemen finns och bara för att du har tur eller är för dum för att märka av lagg eller andra optimeringsproblem, kan ingen annan göra något åt

Haha... vi säger så va 🤣

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Agree to disagree. Äkta BR är ett liv sen är det slut. Inget respawn-trams.

Jo som sagt tycker många det, men det gör spelläget så mycket roligare + att det är balanserat på ett sådant bra sätt att det faktiskt fungerar. Det är helt klart mycket roligare att kunna göra en otrolig comeback med hela gänget än att någon ska vara död hela matchen för att man hade otur med RNG att jag inte fick vapen medan min motståndare gjorde.

Personligen är det en bra utveckling för att hålla tempot och det roliga med genren uppe då det blir fokus på att spela spelet och inte vara död. Igen så är det balanserat på ett sådant sätt att man måste ta sig till en revive-station, att det syns otroligt väl vad man håller på med, samt att de som kommer tillbaka inte har kvar sin loot.

Något som är mer störande med Apex imo är TTK och det faktum att det finns så otroligt mycket healing items. Många gånger, helst på långt avstånd, känns det knappt att man tar sig framåt just för att folk ofta och väldigt snabbt tar sig till fullt hp igen. Generellt tycker jag det är ett större problem i hela genren, att det är för lätt att hela sig vilket drar ut på strider.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av totte1015:

Har för övrigt en väldigt stabil lina, förvisso har pisset Telenor tagit över BBB[...]

Det var väl sisådär 14 år sedan Telenor tog över BBB? Borde inte påverka dig nu.

Är det microstuttering eller rent nätverkslagg vi pratar om?

Moderator | Testpilot
Skrivet av NordhNet:

Det var väl sisådär 14 år sedan Telenor tog över BBB? Borde inte påverka dig nu.

Är det microstuttering eller rent nätverkslagg vi pratar om?

April/Maj 2018 Jobbar där själv nu och får höra ofta att "det var bättre när det var BBB" dagligen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Nä.. inte direkt. PUBGs målgrupp är inte samma som Apex. Det är mestadels fortnite-folk som gått över till apex.
PUBG-publiken håller kvar vid äkta BR och autentisk upplevelse snarare än animerad arkad-skjutare

Du är får nog ta o nyktra till. Jag har över 100matcher i pubg och har nu testat Apex. Skulle aldrig gå tillbaka till skräpspelet pubg igen.. Apex är ingen arkadshooter, det kan ju för fan jämföras med Battlefield 5.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Nä.. inte direkt. PUBGs målgrupp är inte samma som Apex. Det är mestadels fortnite-folk som gått över till apex.
PUBG-publiken håller kvar vid äkta BR och autentisk upplevelse snarare än animerad arkad-skjutare

Gick från PUBG till Apex. Aldrig spelat Fortnite.

Inaktiv
Skrivet av Draconis:

Gick från PUBG till Apex. Aldrig spelat Fortnite.

"Mestadels" skrev jag. Inte "precis ALLA".

Skrivet av JonnyBOj:

Du är får nog ta o nyktra till. Jag har över 100matcher i pubg och har nu testat Apex. Skulle aldrig gå tillbaka till skräpspelet pubg igen.. Apex är ingen arkadshooter, det kan ju för fan jämföras med Battlefield 5.

Inte bara jag som tycker det är arcade-ish.
Även uberpwnage2.0 håller med om arkad-biten samt Esquire Magazine (troligtvis många fler):

https://www.esquire.com/lifestyle/a26408676/apex-legends-batt...

Kanske du själv som borde nyktra till?

Moderator | Testpilot
Skrivet av JonnyBOj:

Du är får nog ta o nyktra till. Jag har över 100matcher i pubg och har nu testat Apex. Skulle aldrig gå tillbaka till skräpspelet pubg igen.. Apex är ingen arkadshooter, det kan ju för fan jämföras med Battlefield 5.

Jo Apex är "arcade shooter". Alltså fokus på snabbt och "kul" gameplay likt Cod istället för segt och mer realistiskt som vissa andra titlar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar