Vilket tangentbord använder ni?

Medlem

Logitech G513 Carbon RGB med linjära brytare.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Medlem

Inväntar ett Ducky one mini 2 (mx brown) som det hittills varit 2 månaders leveranstid på. Sitter med mitt razer ornata chroma så länge och tycker det är helt ok, tycker ljudnivån kanske är lite i högsta laget.

Medlem

Kör ett Ducky One (TKL) med bruna brytare hemma.
På jobbet blir det ett fullstort Dell KM717 då mina kollegor blev tokiga på mitt klickande i ett öppet kontorslandskap (provade både blåa och bruna brytare). Skulle nog ranka Microsoft Surface Keyboard något högre än Dell, det känns som om det har lite längre slaglängd på tangenterna.

Medlem

Corsair Gaming K70 RGB med mekaniska brytare (Cherry MX Red). Underbart!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Duck Octagon v.2

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Qpad mk50 med röda brytare från 2012. Inget extra alls varken ljus eller makron.

Samma här.

Medlem

Hade ett gammalt rubberdome för men när The Division släpptes uppgrderade jag till ett Corsair Strafe RGB med Cherry MX Silent brytare och har inte ångrat mig alls.

Skulle jag byta skulle det bli till något motsvarande fast TKL.

Medlem

Jag har nått Lenovo som jag fått med mig från jobbet nån gång.
Men.......
för vänsterhanden när jag spelar har jag en "Razer Orbweaver" .
Ni som inte vet vad det är så rekommenderar jag att ni i alla fall kollar upp det.
Klart det bästa köpet jag gjort.

Biltema USB Nordic .. 99:-
Fungerar tillräckligt bra. Tangentbord blir ändå fulla med snus och pizza så man får slänga dom efter ett år..

Medlem

Microsoft wired keyboard 600.

Medlem

Trådlöst Logitech K800, skönt att slippa kablar.

Medlem

Logitech K400 och K270


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Har ett Logitech G910 som jag är mycket nöjd med. Saknar dock föregångarens lilla LCD skärm som automatiskt visade vilken musik man spelade, det var nice att ha det när man satt och lirade.

G910 kan man ställa in custom färger på tangenterna, vilket är en fräck effekt. Passar även utmärkt tillsammans med en Razer mus som växlar i ljusskenet.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av AxxT:

Köpte ett tag för sen ett beg Logitech G810 för en 500, var som ny.
Helt underbart tangentbord. Lekt mycket med RGB belysningen och satt eget färg kombination på det. Växlar även belysning till vilket spel man spelar. Som jag uppskattar!

Har ett G910 som är grymt! Rekommenderas om du ska uppgradera i framtiden.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=29&v=LE4MMQGGTds


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

@baxtex: den där layouten ser riktigt intressant ut, är du nöjd?

International
Man of Mystery

Körde länge med ett Qpad mk50 men ett flertal turer till LAN och Dreamhack senare tog ut sin rätt och jag förlorade alldeles för många knappar för det skulle gå att använda så jag bytte upp till ett Fnatic mini streak i vintras. Väldigt skönt och precis lagom stort att ta med sig om det behövs men tyvärr upptäckte jag senare att det där numeriska tangentbordet faktiskt var nåt jag använde oftare än jag trodde.. Får bli en komplettering med ett hemma-tangentbord och behålla det här för away missions.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

International
Man of Mystery
Skrivet av Roten:

Har ett Logitech G910 som jag är mycket nöjd med. Saknar dock föregångarens lilla LCD skärm som automatiskt visade vilken musik man spelade, det var nice att ha det när man satt och lirade.

Jag minns mitt gamla G-15 med den där skärmen och de programmerbara knapparna, det var ett rasande bra tangentbord. Har en kompis som vägrar ge upp och jagat såna på ebay/tradera för att byta ut sina när de gär sönder.

Som en liten Jag-mötte-Lassie kan jag ju berätta att när jag var på Blizzard world invite i Paris 2008 träffade jag utvecklaren på Logitech som designade och utformade LCD-skärmen. Han var väldigt sugen på att veta vad vi tyckte och hur han kunde förbättra just den delen.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Ett cherry nånting.

Medlem

Steelseries 6Gv2, bästa tangentbordet <3

Medlem

Ljusgrå Logitech internet navigator från 00-talet (signaturen), var tvungen att superlimma "space" igår.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

jbx
Medlem

Apple Smart Keyboard till min iPad Pro... kostade 2500:- så det dyraste tangentbordet jag någonsin haft. Tyst och smidigt är det iaf och används dagligen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jonis:

Corsair Gaming K70 RGB med mekaniska brytare (Cherry MX Red). Underbart!

Jag har exakt likadant. Håller med, det är riktigt trevligt!

Alltid skönt när man kan släcka ned i rummet och ändå hitta självlysande tangenterna utan problem.

Medlem

POK3R Vortex med MX Nature White-switch.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Endast det bästa är gott nog:
Ducky Shine 5 samt ett Ducky One 2 Mini som är på ingång.

Medlem
Medlem

Apple Keyboard som jag tog fram igen efter att ha legat på vinden i 10 år. Hade innan det ett Qpad MK50!

Jag satt en kväll på Youtube och snubblade över en recension på MS Surface Go där recensenten sa att han skrev betydligt fortare på sax-tangentbord än på ett mekaniskt. Jag tillhör den gruppen som bytte från sax/dome till mekaniskt mest pga skrivkänslan...

...han hade rätt insåg jag efter att ha grävt fram mitt gamla Apple Keyboard. Jag skriver mycket fortare och mer rätt på Apples än på Qpaden. Dessutom så testade jag key rollover och du kan trycka ner 5 knappar samtidigt på Apples vilket får ses som godkänt för gaming ändå.

Medlem

Kör ett G810 som jag är faktiskt nöjd med, clean stil, bra känsla, bra belysning av knapparna och klockren mediakontroll.

+ I kanten för att det inte ser ut som ett rymdskepp.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har exakt likadant. Håller med, det är riktigt trevligt!

Alltid skönt när man kan släcka ned i rummet och ändå hitta självlysande tangenterna utan problem.

Eller hur!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Köpt massor med mekaniska tangentbord, dom flesta Razer men även Logitech & Ducky. Bäst hitillls är Razer Huntsman Elite. Helt grymt.

Skriv svar