Nintendo gör VR igen – Labo VR Kit avtäckt

Robot
Nintendo gör VR igen – Labo VR Kit avtäckt

Klart billigare än Vive. Inga jämförelser i övrigt.

#labo, #nintendo, #vr


Redaktör
Ponny

Jag har hittills undvikit Labo p.g.a. att jag har tre katter som älskar att klösa sönder kartong, men... lite sugen blir jag ju. Har något här spelat/lekt med Labo? Är det något att ha?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Att kalla Virtual Boy - som i stort sett är monokroma Game Boy-spel i 3D - för VR känns aningen långsökt.

Medlem

Detta känns redan gammalt.

Medlem

Fan va dumt det ser ut!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem

✔ lossy tracking
✔ 60hz VR
✔ 640p per öga
✔ 600kr dyrare än andra likvärdiga headsets

Allt hänger på spelen.

Medlem

Kontroller i kartong känns perfekt för VR. Eller i glas.

Kontot avslutas

Ja, det var ju inte så mycket man hörde talas om VR på 90-talet, kommer faktiskt bara ihåg en gång.
Tittade på teven och det var någon som var på en mässa och testade ett par VR glasögon så att det såg ut som om han satt i en bil och kunde titta på de andra som satt i bilen.
Jag tyckte det var väldigt häftigt då men Virtual Boy hörde jag dock aldrig talas om. Tror nog att det bara var för typ åtta år sedan som jag hörde talas om Virtual Boy för första gången.

Jag tror att det går bättre med VR när Nintendo gör så här, är lite osäker på hur det hade gått om de istället ännu en gång hade gjort en konsol som var helt VR, tror att även den skulle floppa då, men som tillbehör till Switch så kan det faktiskt fungera.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tror Nintendo att det redan är den 1:e april? Bygga (funktionella) VR-glasögon av kartongpapper, jo men tjena...

KoP
Medlem
Skrivet av Chomag:

Tror Nintendo att det redan är den 1:e april? Bygga (funktionella) VR-glasögon av kartongpapper, jo men tjena...

Därav priset på $40 också (för den enkla modellen). :'D Kommer nog fungera hyffsat. Och med tanke på att produkten riktar sig till barn (som inte har så höga krav) så är det ju perfekt.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Tror Nintendo att det redan är den 1:e april? Bygga (funktionella) VR-glasögon av kartongpapper, jo men tjena...

Jag som hade hoppats att de skulle komma i inverterad titan med samma färgämne som skumtomtarna från Cloetta.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Tror Nintendo att det redan är den 1:e april? Bygga (funktionella) VR-glasögon av kartongpapper, jo men tjena...

Har du missat Google Cardboard? Precis som tidigare Labo kit så kommer även detta kit handla om att utforska snarare än att vara en utmanare till Vive och Oculus.

Medlem
Skrivet av KoP:

Därav priset på $40 också (för den enkla modellen). :'D Kommer nog fungera hyffsat. Och med tanke på att produkten riktar sig till barn (som inte har så höga krav) så är det ju perfekt.

Hyfsat kan nog diskuteras. Kan nog ge ungarna åksjuka om de får dem att verkligen funka som andra VR headsets.

Skrivet av delli:

Jag som hade hoppats att de skulle komma i inverterad titan med samma färgämne som skumtomtarna från Cloetta.

Attans då.

Skrivet av Bojkott:

Har du missat Google Cardboard? Precis som tidigare Labo kit så kommer även detta kit handla om att utforska snarare än att vara en utmanare till Vive och Oculus.

Japp, har ingen koll på hur VR utvecklingen ser ut alls och jag menar på att all sån här billig skit inte är bra i längden för VR, då det inte utvecklar VR mediets högre funktionalitet ö.h.t. Gief fulldive VR naow!

1
Skriv svar