Octopath Traveler får mobilexklusiv prequel – planer på nytt konsolspel finns

Robot
Octopath Traveler får mobilexklusiv prequel – planer på nytt konsolspel finns

Mobilspelet äger rum några år innan Switch-spelet.

#octopath-traveler, #square-enix


Medlem

Blev besviken på demot av spelet på Switch. Hade dock Zelda vid sidan som krävde min uppmärksamhet, så kanske missade jag något bra.

Ni som gillar det, varför ska jag köpa det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fan vad less jag blir. Spelet sålde väl bra på Switch?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Fan vad less jag blir. Spelet sålde väl bra på Switch?

"As of January 2019, the combined physical and digital sales of the game have exceed 1.5 million copies worldwide."

-----

Har inte spelat spelet själv ännu, men är sugen då det påminner om Golden Sun så jag hoppas kunna få lägga händerna på det snart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Fan vad less jag blir. Spelet sålde väl bra på Switch?

Varför? De jobbar på en uppföljare och släpper det här så vi har något att spela undertiden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blev besviken på demot av spelet på Switch. Hade dock Zelda vid sidan som krävde min uppmärksamhet, så kanske missade jag något bra.

Ni som gillar det, varför ska jag köpa det?

Om du blev besviken på demot vet jag inte om du ska köpa det om jag ska vara ärlig. Själv tycker jag att det är konsolens näst bästa spel och ett av de bästa spel jag spelat genom alla tider. Spenderade 109 timmar med min första genomspelning och ser verkligen fram emot en uppföljare.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Om du blev besviken på demot vet jag inte om du ska köpa det om jag ska vara ärlig. Själv tycker jag att det är konsolens näst bästa spel och ett av de bästa spel jag spelat genom alla tider. Spenderade 109 timmar med min första genomspelning och ser verkligen fram emot en uppföljare.

Jag kände mig otålig när jag spelade demot så gav nog inte det rättvisa. Påminde mig en del om FF6 som är ett av mina favoritspel, så får nog ta och ge demot en chans till

Kul att du gillar det så mycket! Vilket spel håller du som bäst till konsolen?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag kände mig otålig när jag spelade demot så gav nog inte det rättvisa. Påminde mig en del om FF6 som är ett av mina favoritspel, så får nog ta och ge demot en chans till

Kul att du gillar det så mycket! Vilket spel håller du som bäst till konsolen?

Håller nog Breath of the wild högst, men det är så jämnt att det nästan är från dag till dag. Det är småsaker kring storyn som hindrar OT från att vara perfekt, men gameplay, grafik och musik är riktigt nära. Ge det en chans till. Välj ”rätt” huvudkaraktär.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför? De jobbar på en uppföljare och släpper det här så vi har något att spela undertiden.

Är det säkert att det är en uppföljare till Octopath Traveler de jobbar på? Jag trodde det ryktades om en uppföljare till Bravely-serien.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Vamp:

Håller nog Breath of the wild högst, men det är så jämnt att det nästan är från dag till dag. Det är småsaker kring storyn som hindrar OT från att vara perfekt, men gameplay, grafik och musik är riktigt nära. Ge det en chans till. Välj ”rätt” huvudkaraktär.

Jag skippar demot men beställde hela spelet tidigare idag. Ska bli kul att spela igenom det


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag skippar demot men beställde hela spelet tidigare idag. Ska bli kul att spela igenom det

Hoppas du gillar det!

Medlem

Har själv lagt Octopath Traveler på is efter att jag upptäckte att handlingen inte fortsätter efter chapter 4. Vilket är lite synd, väntade mig en main story efter alla karaktärer gjort upp med sina individuella handlingar.

Hade varit intressant att se lite mer dynamik mellan karaktärerna, tex. varför umgås en översteprästinna och en nobel svärdsman med en tjuv och en prostituerad?

Övrigt är spelet riktigt fint!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Puscifer:

Är det säkert att det är en uppföljare till Octopath Traveler de jobbar på? Jag trodde det ryktades om en uppföljare till Bravely-serien.

Jo de berättade det i samband med att de annonserade mobiltiteln.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fromis:

Har själv lagt Octopath Traveler på is efter att jag upptäckte att handlingen inte fortsätter efter chapter 4. Vilket är lite synd, väntade mig en main story efter alla karaktärer gjort upp med sina individuella handlingar.

Hade varit intressant att se lite mer dynamik mellan karaktärerna, tex. varför umgås en översteprästinna och en nobel svärdsman med en tjuv och en prostituerad?

Övrigt är spelet riktigt fint!

Mm precis det som spelet fått kritik för och som gör att jag har problem att spela spelet. I de flesta spel av den här typen så får har man oftast en gemensam story om varför de reser med varandra samt att de ofta diskuterar vad som händer med dem mellan varandra.

I Octopath så reser de med varandra för... Ja varför? Och de pratar knappt med varandra heller utan varje berättelse för alla karaktärerna är ganska så enskilda, på gott och ont.

i helhet är jag rätt så besviken. Även om gameplay är bra så har jag svårt att spela spelet just för att det inte är någon form av sammanhållning i gruppen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av fromis:

Har själv lagt Octopath Traveler på is efter att jag upptäckte att handlingen inte fortsätter efter chapter 4. Vilket är lite synd, väntade mig en main story efter alla karaktärer gjort upp med sina individuella handlingar.

Hade varit intressant att se lite mer dynamik mellan karaktärerna, tex. varför umgås en översteprästinna och en nobel svärdsman med en tjuv och en prostituerad?

Övrigt är spelet riktigt fint!

Tycker att ”the true” final boss och handlingen kring hen knyter ihop spelet på ett alldeles utmärkt sätt. Men tror tyvärr att alldeles för få spelare låser upp (och besegrar) hen med tanke på att svårighetsgraden går upp x tio.

1
Skriv svar