Vilket tangentbord använder ni?

Medlem

Razer DeathStalker Chroma! riktigt skön

https://www.komplett.se/product/853445#

Medlem

@CliQue-SinneD:
Kör precis samma, underbart tangentbord som fungerar lika bra idag som dag 1.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Gnällkuk

Q-PAD MK-85 med Cherry MX Brown


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Logitech G810 sköna tangenter och smidigt att ändra volym med scrollen vid numpaden

Medlem

Gboard.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Logitech G810. Tycker belysningen är behaglig.

Testpilot

Corsair Vengeance K70 - Röda lysdioder - Cherry MX Red switchar. Fullstort.
Har sedan köpt gummipads för att dämpa klickljudet en del.

Medlem

ADX gaming, funkar rätt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Qpad Pro Gaming MK 85 eller något sånt. Har ok tangenter och lyser rött.

Finns bild längre upp i tråden såg jag nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fnatic Gear Rush med Cherry MX Red.

NuZ
Testpilot

Corsair Gaming K65 RGB RapidFire med Cherry MX Speed. Självklart är det utan den där sa**ns numpaden. Bästa tangentbordet jag haft. Kan rekommendera det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Microsoft Sidewinder X4 Keyboard

Börjar bli lite slitna WASD tangenter men annars mkt bra.

Medlem

Razer BlackWidow Chroma V2 Silent (Razer Orange Switch)
https://www.webhallen.com/se/product/261557-Razer-BlackWidow-...

Väldigt skönt att skriva på, bytte till denna efter att jag sumpat kaffe i mitt k70.
Saknar multimediaknappar och specialtecken är inte upplysta vilket jag tycker är ett stort minus. Varit nära att köpa ett annat tangentbord flera ggr, men det mjuka armstödet och att den är så skön att skriva på får mig att stanna kvar.

Medlem

Har ett Steelseries 6Gv2 med svarta Cherry MX-brytare som har hängt med i rätt många år nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

CM Storm Quickfire TK med MX Cherry Blue. En kombination av tenkeyless och fullstort. Saknar dock fullstort, går nog tillbaks inom kort.

Jag har det men med Cherry Red - älskar storleken och möjligheten att växla mellan numeriskt och funktions/piltangenter. Jag har efter tre år med det ännu inte hittat ett tillfälle då jag behöver bägge samtidigt. Bästa av bägge världar - smalt men TK när man behöver det.

Medlem

Jag kör på ett Razer Huntsman Elite

Medlem

Kör ett Roccat Ryos MK FX själv då man slapp ha ett till program för musen som är en Roccat Nyth. Har funkat bra hittils.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ett fullstort Microsoft SideWinder X4 från 2010.

Bästa membran-tangentbordet i existens ^^

Blev totalt 3st av den genom åren, innan den slutade tillverkas och man klev över till mekaniskt.

Och nu är det Corsair K95 MX Red som gäller!

Medlem

Just nu ett K95 Platinum. Har även ett par ROG Claymore, ett svart Mistel, ett Cooler Master mushy mx och ett Steelseries som startade hela den här röran.

Medlem

Använder just nu ett Microsoft Wired Keyboard 600. Anledningen att jag valde just den var för att jag programmerar väldigt mycket och behöver då ett tangentbord med tangenter som är sköna att skriva på och som dessutom är relativt tysta.
Funderar dock på att byta till ett tangentbord med LED's (de är ju så coola).


signatur

Spelar på: PC, PS3, PS4
PSN ID: dedday

Medlem

Logitech G19. Because, LED's!


signatur

I drank what?

Medlem

Steelseries Apex M750 QX2 brytare

Moderator | Testpilot

Jag använder någon Razer Blackwidow som jag köpte typ 2011-2012, den håller fortfarande.

Är lite sugen på att köpa nytt, men så länge det fungerar så kör jag nog på. De blåa-brytarna är också så fantastiskt härliga så har svårt att överge dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ett Ducky-tangentbord med Cherry MX Brown-brytare.

Skribent

Logitech K200. Snorbilligt, men känns precis som jag vill ha det. Köpte ett tangentbord från Razer och har ägt ett annat med mekaniska brytare, men går alltid tillbaka till min gamla trotjänare eftersom känslan är oöverträffad.

Medlem

Ett G610 Orion från Logitech och jag har aldrig varit nöjdare med ett tangentbord. Köpte i många år billig skit i 150 kronors klassen innan jag tog mig i kragen och faktiskt köpte ett mekaniskt tangentbord och jävlar vilken skillnad det blir. Det nuvarande är helt suveränt jämfört "billigare" mekaniska tangentbord jag köpt tidigare. Man får som sagt vad man betalar för (oftast).

Skribent

ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming Keyboard (Cherry MX Red Silent)
Fullstort.

Grymt tangentbord enligt mig, enda felet är att det skulle varit avtagbar numpad. Riktigt skönt med ett mekaniskt relativt tyst tangentbord, kommer aldrig köpa annat än silent switchar. Ett annat plus är media och ljudknapparna som sitter på vänstersida så det går smidigt att justera och styra musen samtidigt.

Jag kan dock vara lite lite partisk, gillar Asus ROG grejerna skarpt. 😊

Skrivet av Monsterfrukost:

Jag använder också en Microsoft SideWinder X4, men är dock osäker på vilken årgång den är ifrån. Men jag köpte mitt exemplar mellan 2012 - 2014 någon gång och den har nu använts i åratal. Den funkar fortfarande och är stilig dessutom, så jag har inte riktigt haft anledning att byta ut den (och så lyser den i mörkret). Men jumptangenten gör lite för mycket oväsen kanske. Vet inte om det alltid varit så.

Ja, mellanslagstangenten skallrar en del med åldern. För egen del tycker jag inte att det är särskilt underligt när jag brötat, mer eller mindre aggressivt, ner en hel del texter på tangentbordet. Annars är det utan tvekan ett av de bättre tangentbord jag haft hittills.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Arrogant Bastard köpt från Kjell & Co

Medlem

Das Keyboard 4 Professional


signatur

Trust is for fools...

Skriv svar