Vilket tangentbord använder ni?

Medlem
Vilket tangentbord använder ni?

Hej!

På Sweclockers har dom nyligen haft en omröstning om vilken storlek som gäller på tangentbordet. Fullstort, TKL eller 60%.

Verkar som att de flesta där nog kör på fullstort.

Så tänkte kolla hur det är med er här på FZ, vad kör ni med för tangentbord och storlek?

Medlem

Ett Ozone Strike med Cherry MX Black


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ett fullstort Microsoft SideWinder X4 från 2010.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ett fullstort noname 150kr -ish med rubberdomes, inköpt i tidernas begynnelse då beiga tbord fortfarande var normen, säkert 15 -20 år sedan. (mitt är svart iaf) och ja, det har endast Ps/2 kontakt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag kör ett K280e. Ville ha ett fullstort tyst tangentbord och K280e fungerar finfint för spel

https://www.webhallen.com/se/product/188247-Logitech-Corded-K...

När mekaniska tangentbord blev populärt för spel skaffade jag ett Blackwidow men det samlar nu damm.

Medlem

Ett Exibel från Clas Ohlson, TKL med mekaniska brytare - Tveksam kvalité!

Letar efter nytt o kikar på Steelseries Apex M750 TKL, nån som har erfarenhet av det och/eller QX2 brytarna? Saknar mitt gamla G6v2


signatur

no remorse

Medlem

Kör nått fullstort mekaniskt från qpad med blåa switches. Låter så in i helvete men fantastisk följdsamhet är det

På jakt efter nytt tangenbord dock. Har kollat på någon sådan variant där man kan specialbeställa tangenterna. Är det något som någon har erfarenhet ifrån?


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Ducky Shine 7 med Cherry MX Red. Kommer aldrig köra med något annat märke så länge Ducky finns kvar, riktigt sköna tangentbord.

Medlem

CM Storm Quickfire TK med MX Cherry Blue. En kombination av tenkeyless och fullstort. Saknar dock fullstort, går nog tillbaks inom kort.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Ett Exibel från Clas Ohlson, TKL med mekaniska brytare - Tveksam kvalité!

Likadant. Tycker det är full dugligt för dess pris.

Medlem

Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent

Har stora händer så ville ha ett fullstort tangentbord med numpad. Gillade också funktionen att göra olika ljusprofiler utifrån vilket spel jag spelar så relevanta knappar lyses upp. Jag ville också ha ett tangentbord med mx silent knappar för att folk inte ska behöva höra knappandet rakt in i örat om jag var tvungen att använda voice aktivation, men jag använder nästan uteslutande push to talk.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Köpte nytt idag, blev ett Razer Ornata Chroma 990:- på webhallen


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Medlem

Köpte ett tag för sen ett beg Logitech G810 för en 500, var som ny.
Helt underbart tangentbord. Lekt mycket med RGB belysningen och satt eget färg kombination på det. Växlar även belysning till vilket spel man spelar. Som jag uppskattar!

Medlem

Razer Blackwidow Ultimate för min del!
Är inne på mitt andra då belysningen på det första gav upp efter den stora läskincidenten 2015

Älskar både känslan och utseendet på detta, men då har jag alltid vart svag för Razers prylar ända sedan min första Boomslang!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Backloggens befriare

Jag använder för närvarande det som tillhör min laptop, men det är en modell större, så har numpad och hela den grejen, i "normala" fall använder jag nåt ganska billigt mekaniskt, i full storlek.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Corsair Gaming K63 wireless samt
Corsair Gaming Dark Core RGB.

Supernöjd med båda.

Medlem

Qpad mk50 med röda brytare från 2012. Inget extra alls varken ljus eller makron.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Quake-konnässsör

IBM Model M Keyboard, 1987

Medlem

ducky shine 3


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

SteelSeries Apex M750.

Medlem

Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent. (Fullstort)

Är helt nöjd med detta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Vortex POK3R RGB Mechanical Keyboard [MX Brown] (60%) - Hemma
Masterkeys PRO S [MX Brown] (TKL) - Jobbet


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

En klumpig Logitech G910 eller Penclick av TKL om jag flyttar datorn.

Medlem

Deltaco GAM-021, inhandlat för 100kr.

Fragtjuv

Använder Razer BlackWidow Chroma V2 och är riktigt nöjd.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

phi
Medlem

Ducky One TKL.

Medlem

Ducky Shine 6 Cherry MX Speed


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Skrivet av hannes.theorell:

Ett fullstort Microsoft SideWinder X4 från 2010.

Jag använder också en Microsoft SideWinder X4, men är dock osäker på vilken årgång den är ifrån. Men jag köpte mitt exemplar mellan 2012 - 2014 någon gång och den har nu använts i åratal. Den funkar fortfarande och är stilig dessutom, så jag har inte riktigt haft anledning att byta ut den (och så lyser den i mörkret). Men jumptangenten gör lite för mycket oväsen kanske. Vet inte om det alltid varit så.

Medlem

Logitech G810 mest för mediavolymknappen var go.


signatur

- pixelfantast

Skriv svar