Activision bekräftar – inga tidiga recensioner för Sekiro

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Vamp:

Det är jag övertygad om att det gör. Det syns på stilen och gameplay. Varför ändra striderna när de har branschens överlägset bästa swordplay någonsin. Däremot handlar det om att hålla förväntningarna på rätt ställe. From berättade tidigt att du bara kommer ha ett vapen genom hela spelet, att det är en färdig karaktär med ett namn (samma som spelet) och att de vill berätta en story (på ett mer traditionellt sätt) denna gång.

Kort sagt, det känns och spelas som ett Soulsborne, men om du förväntar dig ett Soulsborne rakt igenom blir du troligtvis besviken, eftersom det är ett helt annat spel. Story, cutscenes, fast huvudkaraktär, bara ett vapen (och få förmågor/tillbehör) samt inget levlande (även om det finns skill trees).

Japp! Det känns som att vi tycker väldigt likadant i så fall.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Ankh: Tror ej det kommer ha det. Dark Souls 3 hade tyvärr inte det. Bara genom lite pill med en .ini fil så blev det 3440x1440(21:9). Teamet till DS remaster gjorde ett riktigt bra jobb med fullt stöd för ultrabreda skärmar.

Skulle också vilja ha FOV slider nu när jag tänker efter.

Medlem
Skrivet av Freffo:

@Ankh: Tror ej det kommer ha det. Dark Souls 3 hade tyvärr inte det. Bara genom lite pill med en .ini fil så blev det 3440x1440(21:9). Teamet till DS remaster gjorde ett riktigt bra jobb med fullt stöd för ultrabreda skärmar.

Skulle också vilja ha FOV slider nu när jag tänker efter.

Skrivet av Godofcheese:

Dark Souls 3 var låst till 60 fps och hade inte native support för 21:9

För jävla tråkigt. Då skippar jag nog detta (såvida det inte visar sig att de faktiskt har dessa sakerna).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har helt missat att Activision är inblandade i detta. Äger de From Software eller hur ligger det till?

Det tror jag inte. From Software verkar gå lite hit och dit. Sony har hjälpt dem otroligt mkt och ser man till deras release lista är majoriteten av deras spel Playstation exklusiva och tredje parts spelen har släppts av det där japan studios eller vad det heter. Men vet inte varför just Activision fick ta hand om detta spelet.
Man vill ju tro att From Software är ett ganska hett namn nu att lägga vantarna på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Inga recensioner, inget köp.

Lol gör din egna recension

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Lol gör din egna recension

Kan bara hålla med. Jävlar va många bra spel du lär ha missat genom åren om du bara köper spel efter recensioner.

Spel som har fått usla betyg av folk har jag många gånger själv tyckt varit bra. Men men, alla är vi olika

Medlem
Skrivet av jehuty:

Inga recensioner, inget köp.

Nej gud bevare mig, tänk att behöva köpa något och tänka själv istället för att låta andra tala om för dig vad du tycker.

Medlem

From software och CD Project Red, spelar ingen roll om jag ens sett spelet. Jag börjar kasta pengar på dem i alla fall. Det har dem gjort sig förtjänt av

Medlem
Skrivet av Quarie:

From software och CD Project Red, spelar ingen roll om jag ens sett spelet. Jag börjar kasta pengar på dem i alla fall. Det har dem gjort sig förtjänt av

Det beror på ens smak.
CDPR kan jag langa pengar på, då jag älskade alla 3 Witcher-spelen. Men From Software ?
Aldrig.
Försökte komma in i Souls 2, men mekanik från 90-talet. Halvpissig grafik och obefintlig story gör inte ett spel för mig.
ooooops, blir folk arga nu ?

12
Skriv svar