Activision bekräftar – inga tidiga recensioner för Sekiro

Robot
Activision bekräftar – inga tidiga recensioner för Sekiro

Pressen och spelarna får tillgång till Sekiro samtidigt.

#activision, #from-software, #sekiro-shadows-die-twice


Medlem

Inga recensioner, inget köp.

Medlem

Det är bra att Activision säger till folk att inte förhandsboka.
Kudos!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gen
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är bra att Activision säger till folk att inte förhandsboka.
Kudos!

Haha japp, verkligen! Ligger det en hund begravd månntro?

Medlem

Jag litar på From Software och att detta kommer bli ett grymt bra spel. Bara inte Activision har varit inne med sina vidriga nävar och blandat sig i utvecklingen så blir det nog bra.

Men jag kanske får äta upp mina ord, vi får se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Köpte det på Steam igår, tror inte det kommer vara det minsta dåligt.

Releasehästryttare

Jag har kollat på videor på spelet hela dagen eftersom youtube kanaler fått släppa 20 minuter gameplay idag.

Och ju mer jag ser från spelet ju mer övertygad blir jag att spelet kommer bli grymt bra.

Vanligtvis hade jag hållit med er att det luktar ålar i mossen, men i detta fallet tror jag för att de inte vill att storyn skall läcka innan spelet släpps och inte för att produkten är dålig.

Medlem

Får spelet upplåst framerate på pc och stöd för 21:9 så är det nog ett köp. Tror spelet kommer bli bra överlag men just nu är det de två saker som jag väntar på att få veta.

Gen
Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag litar på From Software och att detta kommer bli ett grymt bra spel. Bara inte Activision har varit inne med sina vidriga nävar och blandat sig i utvecklingen så blir det nog bra.

Men jag kanske får äta upp mina ord, vi får se.

Jag tror också det blir bra men Activision är mästare på att skapa dålig PR och folk som kanske inte har koll på Froms historia kan bli rädda och låta bli att köpa. Att inte ge någon information lämnar saken öppen för egen tolkning.

Det var väl ingen form av multiplayer/co-op alls i det här så som i soulsborne spelen?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det var väl ingen form av multiplayer/co-op alls i det här så som i soulsborne spelen?

Nej. Det är inte ens ett spel i samma genre. Soulsborne är action/rpg, det här är ett äventyr i tredjeperson.

Tror eventuellt att längden på spelet kan mottas negativt av utvecklarens fanbase. Det här (efrersom det inte är ett rpg) är troligtvis betydligt kortare. Skulle gissa på 15, max 20 timmar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Haha japp, verkligen! Ligger det en hund begravd månntro?

Troligen.
Det visar att dom inte har något förtroende för produkten.
Må det vara tvivel mot utvecklaren, spelets genre eller helt enkelt dom vet att det är en bajskorv.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av jehuty:

Inga recensioner, inget köp.

Recensioner kommer, fast bara lite senare än vanligt. Är spelet bra så kan man givetvis köpa ändå


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Vamp:

Nej. Det är inte ens ett spel i samma genre. Soulsborne är action/rpg, det här är ett äventyr i tredjeperson.

Men på många sätt är det ett spel i precis samma anda, inte minst om man ser till gameplay. Det känns missvisande att presentera Sekiro som en helt annan typ av spel än Dark Souls och Bloodborne.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Releasehästryttare
Skrivet av Godofcheese:

Troligen.
Det visar att dom inte har något förtroende för produkten.
Må det vara tvivel mot utvecklaren, spelets genre eller helt enkelt dom vet att det är en bajskorv.

Skulle ju kunna läsa vad jag skrev.

Testpilot

Finns ju redan massa material på Youtube?

Medlem
Skrivet av Freffo:

Får spelet upplåst framerate på pc och stöd för 21:9 så är det nog ett köp. Tror spelet kommer bli bra överlag men just nu är det de två saker som jag väntar på att få veta.

har den inte det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Devan:

Skulle ju kunna läsa vad jag skrev.

Aldrig!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ankh:

har den inte det?

Dark Souls 3 var låst till 60 fps och hade inte native support för 21:9


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Vamp:

Nej. Det är inte ens ett spel i samma genre. Soulsborne är action/rpg, det här är ett äventyr i tredjeperson.

Tror eventuellt att längden på spelet kan mottas negativt av utvecklarens fanbase. Det här (efrersom det inte är ett rpg) är troligtvis betydligt kortare. Skulle gissa på 15, max 20 timmar.

Det lilla jag sett så tycker jag gameplayet i striderna ser rätt likt ut. Sen att man har en grappling hook samt lite smygande inblandat där. Tenchu blandat med Dark souls typ.

Synd bara att dom skippat MP helt och hållet, men blir ju att skaffa det här så småningom oavsett.

Medlem

Har helt missat att Activision är inblandade i detta. Äger de From Software eller hur ligger det till?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har odlat en viss avsky för Activision, EA tex har redan gått och tvärdött för mig så detta är tveklöst sista chansen Activision har innan jag bojkottar dom helt också.

Skrivet av Freakon:

Har helt missat att Activision är inblandade i detta. Äger de From Software eller hur ligger det till?

Njet, From Software är ett dotterbolag till Kadokawa Corporation. Detta är samma typ av deal dom gjorde med Sony.

KoP
Medlem

Inga tidiga recensioner = Inga förhandsbokningar.

Det är bara att betala tillbaka med samma mynt när utgivare ska ställa och diktera såhär.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Har odlat en viss avsky för Activision, EA tex har redan gått och tvärdött för mig så detta är tveklöst sista chansen Activision innan jag bojkottar dom helt också.

Njet, From Software är ett dotterbolag till Kadokawa Corporation. Detta är samma typ av deal dom gjorde med Sony.

Alright, tack för info


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hepp, då är det bara att vänta på recensionerna då.

Medlem

Att inte låta recensenter få spela ett sp spel i förväg känns lite mystiskt. Min första tanke är att de inte har förtroende för deras spel och försöker dölja att spelet suger så länge som möjligt. Men men, de kanske har en jätte bra anledning till att de gör som de gör.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Har odlat en viss avsky för Activision, EA tex har redan gått och tvärdött för mig så detta är tveklöst sista chansen Activision har innan jag bojkottar dom helt också.

Njet, From Software är ett dotterbolag till Kadokawa Corporation. Detta är samma typ av deal dom gjorde med Sony.

Det tar mycket för mig att börja hata ett företag. Jag kan inte ens säga att jag avskyr EA helt ärligt talat(men älskar inte de heller). De har gjort sina tabbar, absolut, men även saker och ting jag håller med om. (Syftar huvudsakligen på EA Games här. EA Sports kan jag inte mycket om men det ser nog inte lika ljust ut.)

Activision där emot är den första utgivaren jag vägrar stötta. Om vi tar andra spel där EA är utgivare så hade jag kunnat gå med på att köpa spelet, kanske inte förhandsboka det, men köpa det för att få chansen att spela det ifall saker och ting visar sig vara bra med spelet, även om det innebär att en del går till just EA. Men Activision? Nej, faktiskt inte. Det är första gången jag bojkottar något.

Jag vill spela Sekiro, men hur bra det än är, 10/10, 5/5, GOTY, jag vägrar köpa det - åtminstone tidigt. Jag verkligen *hatar* Activision(läs; Bobby Kotick).

Jag kanske plockar upp Sekiro i en fyndhörna någon dag, någonvart på nätet, för vid det laget så har det inte den jävlaste betydelse längre för den jävla treasure goblinen som är Kotick. Ugh.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det lilla jag sett så tycker jag gameplayet i striderna ser rätt likt ut. Sen att man har en grappling hook samt lite smygande inblandat där. Tenchu blandat med Dark souls typ.

Synd bara att dom skippat MP helt och hållet, men blir ju att skaffa det här så småningom oavsett.

Det känns definitivt som ett Soulsborne-spel.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Men på många sätt är det ett spel i precis samma anda, inte minst om man ser till gameplay. Det känns missvisande att presentera Sekiro som en helt annan typ av spel än Dark Souls och Bloodborne.

Det är absolut ett spel i samma anda, men faktum kvarstår att det är ett spel i en annan genre (och det är hela poängen med att skippa co-op/mp med mera). Att balansera och anpassa svårighetsgraden i ett renodlat sp-äventyr är en helt annan process än att väva in co-op, mp och levlande som i tidigare titlar. Samma anda ja, samma genre nej.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Det känns definitivt som ett Soulsborne-spel.

Det är jag övertygad om att det gör. Det syns på stilen och gameplay. Varför ändra striderna när de har branschens överlägset bästa swordplay någonsin. Däremot handlar det om att hålla förväntningarna på rätt ställe. From berättade tidigt att du bara kommer ha ett vapen genom hela spelet, att det är en färdig karaktär med ett namn (samma som spelet) och att de vill berätta en story (på ett mer traditionellt sätt) denna gång.

Kort sagt, der känns och spelas som ett Soulsborne, men om du förväntar dig ett Soulsborne rakt igenom blir du troligtvis besviken, eftersom det är ett helt annat spel. Story, cutscenes, fast huvudkaraktär, bara ett vapen (och få förmågor/tillbehör) samt inget levlande (även om det finns skill trees).

12
Skriv svar