Twisten! I The Division 2 bygger Mexiko en mur för att hålla USA borta

Robot
Twisten! I The Division 2 bygger Mexiko en mur för att hålla USA borta
Medlem

Undra hur många som kommer tro att detta är på riktigt XD


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

De kände väl sig tvungna att fjäska till det för alla snowflakes som tog illa upp av förra skämtet 🤣

FM-guru
F.d. Sisyr

Construyan el muro!

Medlem

Får de USA att betala för den?

Ambassadör
Xbox

Undrar när Trump himself svarar på det här i tron att det är på riktigt?


signatur

Jump in.

Inaktiv

Relevant! Political!

Avstängd
Medlem
Skrivet av anon_326725:

De kände väl sig tvungna att fjäska till det för alla snowflakes som tog illa upp av förra skämtet 🤣

Detta har jag missat, vilket skämt då?


signatur
Gen
Medlem

Detta blir så bra så

Medlem
Medlem
Skrivet av Idono:

Undra hur många som kommer tro att detta är på riktigt XD

Skrivet av Mortaigne:

Undrar när Trump himself svarar på det här i tron att det är på riktigt?

Kanske inte Trump (eller ja, vete F ärligen), men nyhetskanaler har ju tidigare rapporterat om incidenter och sedan visat videoklipp från dator-/TV-spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

eld
Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske inte Trump (eller ja, vete F ärligen), men nyhetskanaler har ju tidigare rapporterat om incidenter och sedan visat videoklipp från dator-/TV-spel.

Snart på Fox news!!

Medlem

@anon_326725: Njae, indikationer finns redan från inspelade samtal som man kan lyssna på i spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag ser framför mig hur Trump först blir skitgrinig när han läser det, typ: "vadå MOT USA!", för att senare skina upp då han inser att dem ändå kommer betala för muren som han lovat hela tiden. Efter att ha Twittrat om sin egen förträfflighet ett par dygn så kommer första tidningen som rapporterar sanningen att bli kallade för "FAKE NEWS MEDIA!!", varpå han förklarar krig mot Venezuela för att folk ska tänka på annat.

Medlem

Som att dom skulle ha råd med det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Haha, härlig känga mot surtrumpen och hans fånerier. Det är ju typ som verkligheten fast tvärtom med karavaner osv.

Inaktiv

@conthox: En klassiker

Medlem

Bara löjligt att dom försöker sälja sitt spel på sånt här. Speciellt när dom först gör det på ett sätt får demokraterna att bli upprörda, och sedan republikanerna.

Cyniskt och äckligt sätt att marknadsföra spel i min mening. Håll det politiska käbblet i sandlådan, där det hör hemma, tack. Vi behöver inte det i spel också.

Medlem

@Fletchett: Jag tror nog att en stor majoritet av världens befolkning klarar av att se detta som ett lättsamt skämt.

eld
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Bara löjligt att dom försöker sälja sitt spel på sånt här. Speciellt när dom först gör det på ett sätt får demokraterna att bli upprörda, och sedan republikanerna.

Cyniskt och äckligt sätt att marknadsföra spel i min mening. Håll det politiska käbblet i sandlådan, där det hör hemma, tack. Vi behöver inte det i spel också.

Det första var ett dåligt time'at skämt om government shutdown med hundratusentals personer utan inkomst, demokrater och republikaner.

Det här driver om en mur. Nej, det vrider på mursituationen på ett ironiskt sätt.

Fake news!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Margy: Vill någon individ skämta om det, go for it. När företag använder det som sin strategi för att marknadsföra sina produkter, då blir det något annat. Rakhyvlar, läsk och spel... allting ska säljas med politiska budskap av olika slag idag bara för att det väcker känslor.

@eld: Bryr mig faktiskt inte så mycket om vad exakt det är dom försöker använda, och det är jag övertygad om att de själva inte gör heller. Det handlar bara om att slå på så många olika getingbo som möjligt tills något händer. "There is no such thing as bad publicity" som det brukar heta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fletchett:

@Margy: Vill någon individ skämta om det, go for it. När företag använder det som sin strategi för att marknadsföra sina produkter, då blir det något annat. Rakhyvlar, läsk och spel... allting ska säljas med politiska budskap av olika slag idag bara för att det väcker känslor.

@eld: Bryr mig faktiskt inte så mycket om vad exakt det är dom försöker använda, och det är jag övertygad om att de själva inte gör heller. Det handlar bara om att slå på så många olika getingbo som möjligt tills något händer. "There is no such thing as bad publicity" som det brukar heta.

Haha, finns det folk som fortfarande på allvar tror på den uppenbara myten att "there is no such thing as bad publicity"? Det kanske gäller för individer som gör sin karriär på skandaler etc, men för aktiebolag (som Ubisoft) innebär negativ publicitet en sänkt aktie.

Själv tror jag bara att du ogillar Ubisoft och sitter och hittar på efter eget lynne, då ingen inom marknadsföring i den verkliga världen skulle få för sig att bruka en sådan strategi.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, finns det folk som fortfarande på allvar tror på den uppenbara myten att "there is no such thing as bad publicity"? Det kanske gäller för individer som gör sin karriär på skandaler etc, men för aktiebolag (som Ubisoft) innebär negativ publicitet en sänkt aktie.

Själv tror jag bara att du ogillar Ubisoft och sitter och hittar på efter eget lynne, då ingen inom marknadsföring i den verkliga världen skulle få för sig att bruka en sådan strategi.

Bara att titta på kampanjen Gillette hade nyligen som exempel. Finns hur många företag som jobbar med idén att all publicitet är bra så länge responsen inte är 100% negativ.

Anta inte heller vad jag gillar eller ogillar tack. Det är ett värdelöst sätt att avfärda argument.

Medlem

Pinche gringos!


signatur

I drank what?

Medlem

Löjligt att blanda in politik hela tiden i underhållning.

Medlem

Ju mer jag snokar på mur politiken ju mer förstår jag. Först trodde jag woot mår du bra? Men att det vill ha en mur är vad folket kräver atm. Man kan tycka att Trump är knass å det är ha med sina klumpiga inlägg å tal. Men han är faktiskt en av få presidenter i världen som har lyckats med det mesta av hans löften. Men det ser man juh inte för media målar honom en ond å dålig människa. Fast han har gjort bra för sitt land. Det borde Sverige också göra. Jag som invandrare upplever att Sverige är inte svensk och det gör mig ledsen! Jag tycker om Sverige och det fria valet.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fletchett:

Bara att titta på kampanjen Gillette hade nyligen som exempel. Finns hur många företag som jobbar med idén att all publicitet är bra så länge responsen inte är 100% negativ.

Anta inte heller vad jag gillar eller ogillar tack. Det är ett värdelöst sätt att avfärda argument.

Du inser att ditt egna argument helt och hållet bygger på just antaganden - antaganden om Ubisofts syften? Helt utan hänvisning till något annat än luften. Ironi när den är som finast. Lagom hycklande att hålla meningsmotståndaren till en högre standard än sig själv.

Gilette fick överväldigande positiv respons i de utrymmen som spelar roll - dvs media - och skapade debatt snarare än ramaskri. Således ett dåligt exempel.

Med det sagt så är det värt att poängtera att det nog säkert finns undantag - större företag som tack vare omständigheter medvetet kan nyttja negativ publicitet - men det förändrar inte faktumet att "there is no such thing as bad publicity" är en larvig myt. Det är som sagt något som eventuellt möjliggörs av omständigheter, verkligen inte yrkespraxis.

12
Skriv svar