Diablo 1 finns nu på GOG – "Färskt kött!"

Robot
Diablo 1 finns nu på GOG – "Färskt kött!"

Har tidigare bara funnits som fysisk utgåva. Nu DRM-fritt.

#diablo, #digital, #gog


Releasehästryttare
Gnällkuk

Det första jag tänker på när D1 kommer på tal är ljudet av föremål som kastas ut marken. Jag säger inte att jag har dupat saker tidigare, men jag vet vänner som gjort det *harkel*.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Finns inget annat spel för mig som är så mycket nostalgi som D1

Medlem

Skoj! Kanske man borde testa. Fick tag i Diablo 2 i fysisk form för några månader som jag spelat lite på min retrodator

Medlem

Men varför inte den svenska då? Då hade jag lätt köpt det för det hade fått mig att skratta!

Buuuu Blizzard

Medlem

Finns annars gratis och lagligt på abandonware ¯\_(ツ)_/¯ https://www.myabandonware.com/game/diablo-3it

Medlem
Skrivet av TheVlad:

Finns annars gratis och lagligt på abandonware ¯\_(ツ)_/¯ https://www.myabandonware.com/game/diablo-3it

funkar det ens på moderna datorer idag ?

Moderator | Testpilot

Damn. Någon som är sugen på att spela?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

funkar det ens på moderna datorer idag ?

Jorå! Men behöver oftast lite pill för att få det att funka.

GOG-versionen är det bara tuta och köra med från start.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bara engelska funkar ju nice ändå med, då det är den man först kom i kontakt med.

Skall dock sägas att jag faktiskt äger en Playstation utgåva där man kan välja Svensk Tal, och givetvis gjorde man det

" JAG ÄR INGEN MJÖLKKÄRRING"

Medlem

Medlem

Inget svenskt tal inget köp. Men bra spel helt klart.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Men varför inte den svenska då? Då hade jag lätt köpt det för det hade fått mig att skratta!

Buuuu Blizzard

Skrivet av timmy.rydell:

Bara engelska funkar ju nice ändå med, då det är den man först kom i kontakt med.

Skall dock sägas att jag faktiskt äger en Playstation utgåva där man kan välja Svensk Tal, och givetvis gjorde man det

" JAG ÄR INGEN MJÖLKKÄRRING"

Skrivet av Sillgam:

Inget svenskt tal inget köp. Men bra spel helt klart.

Svenskt tal har aldrig funnits till PC

Skrivet av TheVlad:

Finns annars gratis och lagligt på abandonware ¯\_(ツ)_/¯ https://www.myabandonware.com/game/diablo-3it

Vem säger att det är lagligt?

Medlem

@TheVlad: Abandonware har aldrig och kommer aldrig att vara lagligt, bara för att rättighetsinnehavarna kanske inte finns kvar eller struntar i att beivra sina rättigheter, betyder det inte att det är lagligt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Köpte detta direkt, fantastiskt att det släpps såhär.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Zymac:

@TheVlad: Abandonware har aldrig och kommer aldrig att vara lagligt, bara för att rättighetsinnehavarna kanske inte finns kvar eller struntar i att beivra sina rättigheter, betyder det inte att det är lagligt.

Ahhh ok, dåligt antagande av mig då! Något skevt att det presenteras i en sån "clean" sida då. Tillsammans med faktumet att vissa spel kostar på myabandonware också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av smuts:

Köpte detta direkt, fantastiskt att det släpps såhär.

Samma här! Har förbannat kul faktiskt. Du har inte lust att pröva multiplayer någon dag framöver?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Måste fråga om den här dubbningen verkligen fanns med låter som ett April skämt?

Medlem
Skrivet av bond12:

Måste fråga om den här dubbningen verkligen fanns med låter som ett April skämt?

Den fanns på playstation

Medlem

@bond12:

Jupp som en annan har svarat, Den fanns på Playstation. Nu vars det så att min version av Diablo var Fransk, men själva svenska språkvalet fanns där.

Medlem
Skrivet av bond12:

Måste fråga om den här dubbningen verkligen fanns med låter som ett April skämt?

Jag ägde det till playstation. En sparfil tog upp ett helt minneskort och laddningstiderna var låååånga. Kul spel dock ^^

1
Skriv svar