Anthem-producent om försvunna inslag: "Vi ljög inte, vi var transparenta"

Medlem

@Mirage: Peter Molyneux är ju spelvärldens svar på Bagdad Bob, som någon länkade en fin bild på i kommentars fältet. Kan ingen som är bättre än mina totalt obefintliga Photoshop kunskaper göra en mashup/meme på dem båda? Borde passa bra att använda när pr-folk ljuger om funktioner i sina spel om inte.

Medlem

@Vician:

Jag får faktiskt hålla med dig, i varje fall i Biowares fall. De klagade på Frostbite redan i samband med DA:3, då motorn helt enkelt inte är byggd för den sortens spel Bioware gör. Visst blir spelen blir skitsnygga i Frostbite motorn, men som jag fattat (och läst kommentarer av Bioware själva) det hela rätt, så är det svårt som fasiken att få in alla de små detaljerna som krävs i ett RPG och dessutom göra att det fungerar på ett bra och funktionellt sätt i spelen.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Vician:

Jag får faktiskt hålla med dig, i varje fall i Biowares fall. De klagade på Frostbite redan i samband med DA:3, då motorn helt enkelt inte är byggd för den sortens spel Bioware gör. Visst blir spelen blir skitsnygga i Frostbite motorn, men som jag fattat (och läst kommentarer av Bioware själva) det hela rätt, så är det svårt som fasiken att få in alla de små detaljerna som krävs i ett RPG och dessutom göra att det fungerar på ett bra och funktionellt sätt i spelen.

Mm precis.

Allt som visades i trailern till Anthem stämde väl upp till då dom blev tvungna att byta motor, dom hade väl kommit en bra bit på vägen med spelet men så måste dom i princip börja om, utan någon som helst hjälp från varken EA eller Dice.

Om det var EA som tvingade Bioware till att använda Frostbite eller inte får vi väl aldrig veta.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kom inte här med dina åsikter...

Vart fick du luft ifrån

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tycker detta nästan är i klass med Watch Dogs 1 trailern eller till och med första Killzone 2 trailern. Lurendrejeri helt enkelt.

Tycker det är värre. Watch Dogs såg sämre ut när det släpptes men verkade inte som något innehåll plockats ut och KZ2 såg i slutändan mycket bättre ut än 2005 trailern.

Medlem
Skrivet av Vician:

Mm precis.

Allt som visades i trailern till Anthem stämde väl upp till då dom blev tvungna att byta motor, dom hade väl kommit en bra bit på vägen med spelet men så måste dom i princip börja om, utan någon som helst hjälp från varken EA eller Dice.

Om det var EA som tvingade Bioware till att använda Frostbite eller inte får vi väl aldrig veta.

Dom använde redan frostbite i trailern. Den både har ikonen innan och ser ut som den använder frostbite.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Mja, jag tycker nog faktiskt han har lite rätt ändå. Man kan inte klandra dom allt för mycket om de ändå gav ut ett demo innan release som också visade att vissa inslag var borttagna och grafiken annorlunda m.fl. Kan förstå varför de inte kan skicka ut releaseloggar för varje beta/alpha-bygge de jobbar på innan släpp, det är rätt orimligt. Och att kunna visa upp tidiga versioner måste de självklart också få göra där det faktiskt också står "gameplay from alpha-version" etc. Men det kanske innebär att man måste vara bättre på att säga vad alpha-bygge innebär.

Alltså båda "demo" var ju tidsbegränsade samt grävde Origin premium/pre-order så knappast vad man kan kalla praktiska demon. Förövrigt så kan dom ju kanske INTE visa upp saker som dom inte är säkra kommer hamna i spelet. Om det är en "ingame trailer" så är det förväntningen att det du visar upp hamnar i spelet. Såna trailers har alltid varit ett löfte om att det här kan vi vänta oss, nuförtiden försöker dom stora företagen göra dom till glorifierade cinematics.

Så nej, dom förtjänar ingen slack för väldigt missvisande marknadsföring.

Medlem

Så om en person beställer en pizza efter att denne sett en sexig bild på en meny, men pizzabagaren skär bort 50% under gräddningen och säger att han/hon/hen/den/det bara ändrade lite, då är det alltså okej?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Så om en person beställer en pizza efter att denne sett en sexig bild på en meny, men pizzabagaren skär bort 50% under gräddningen och säger att han/hon/hen/den/det bara ändrade lite, då är det alltså okej?

Det är ju bevisligen okej på Mc Donalds eller Burger King... Vilka av deras burgare liknar ens de som syns i reklamen eller på Affisherna/Menyn?

Medlem
Skrivet av Zerp:

Det är ju bevisligen okej på Mc Donalds eller Burger King... Vilka av deras burgare liknar ens de som syns i reklamen eller på Affisherna/Menyn?

Ser inte identiska ut, men alla ingredienser är där, inget är borttaget. Try again.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar