Quiz – det är mars, så vi reser till Mars

Robot
Quiz – det är mars, så vi reser till Mars

Vad kan du om spelen som utspelar sig på vår röda grannplanet?

#fz, #quiz


Medlem

4/10. I am DOOMed... Skämskudde. Mars i säng.

Medlem

7 av 10. Jag är en astronaut.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

7/10, blev belönad med en fin sång.

XCom-aliensarnas huvudbas är iaf på mars. Sista uppdraget är att åka dit och mörda den. Men om de kommer därifrån är väl oklart. Finns ju så många raser, så tänker att de kommer från olika planeter.

Medlem

6/10. Jag fick bara trädtoppar.

Skrivet av Nioreh:

7/10, blev belönad med en fin sång.

XCom-aliensarnas huvudbas är iaf på mars. Sista uppdraget är att åka dit och mörda den. Men om de kommer därifrån är väl oklart. Finns ju så många raser, så tänker att de kommer från olika planeter.

Original X-COM ja. Rebooten berättar aldrig var deras bas är. Man blir ju teleporterad dit.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

6/10. Jag fick bara trädtoppar.

Original X-COM ja. Rebooten berättar aldrig var deras bas är. Man blir ju teleporterad dit.

Är den inte på jorden? Ovanför havet i första och under havet i den andra?

Medlem
Skrivet av Mirage:

6/10. Jag fick bara trädtoppar.

Original X-COM ja. Rebooten berättar aldrig var deras bas är. Man blir ju teleporterad dit.

Möjligt. Jag har inte spelat de nya. Men originalet får väl anses vara canon

Medlem

3/10.. mars pannkaka..
Kanske hade hjälpt om man lirat nått av spelen.

Medlem

@Nioreh: Det är canon fram tills licensägaren bestämmer sig för att göra en reboot. Vilket de gjorde. Efter det är den nya tidslinjen canon.


signatur

I drank what?

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du siktar mot stjärnorna, men når bara till trädtopparna.

Snarare snubblade på stubbarna. Första halvan var jag grym, sedan vete tusan vad som hände...

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Du är en astronaut!

Medlem

6/10 - oväntat bra med tanke på hur mycket jag gissade.

Trevligt att sen en kvinnlig, rödhårig Commander Shepard på bild för övrigt. Så hon ska se ut. Inte någon manskluns som så många tycks tro


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Perkele!... Borde prickat 3 till.

4/10 Korrekta svar!
Du siktar mot stjärnorna, men når bara till trädtopparna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar