Sunt? Smash Bros-chefen gick till jobbet med droppställning

Robot
Sunt? Smash Bros-chefen gick till jobbet med droppställning

Masahiro Sakurai låter inte sjukdom stoppa honom.

#nintendo, #super-smash-bros-ultimate, #switch


Kontot avslutas

Var det inte något med stressen för honom efter Melee med? Har för mig att jag har hört något sådant.
Hur som helst så har det varit en hel del för honom när det kommer till Super Smash Bros.
Han borde försöka varva ner i varv, och det rejält. Inte nyttigt att lägga ner så extremt mycket arbete med ett spel.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Arbetsmoralen (eller vad man kallar det) i Japan är brutal. Har varit där två gånger, det är alltid folk som sover på tunnelbanan. Även en massa som sover ute på gatan för att det är antagligen för långt att åka hem så det är ingen idé att åka hem om man ska börja jobba igen om 6 timmar. Det är ofta ingen betald övertid heller. Man kan också bli tvingad att gå ut och dricka med chefen på en vardag. Om man inte följer med anses det som oartigt. Kände en person som jobbade varje dag (även helger) och sov 4 timmar per natt.
Hatten av till dem jag skulle aldrig orka.

Medlem

Det är inget riktigt Smash Bros om inte Sakurai nästan dör minst en gång under utvecklingen. Snubben är en grovkalibrig arbetsnarkoman, till och med i japanska mått.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Gnällkuk

Imponerande moral, men det låter ju knappast sunt och som att han är en rätt frånvarande pappa...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem

Spelindustrin i ett nötskal:

"Näe nu har det gått för långt, bäst att dra ner det ordentligt och bara jobba fram tills 22:00"

Övertid är stört, en djuptgående sjukdom i spelindustrin. Inte konstigt att folk slutar tidigt.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:

Arbetsmoralen (eller vad man kallar det) i Japan är brutal. Har varit där två gånger, det är alltid folk som sover på tunnelbanan. Även en massa som sover ute på gatan för att det är antagligen för långt att åka hem så det är ingen idé att åka hem om man ska börja jobba igen om 6 timmar. Det är ofta ingen betald övertid heller. Man kan också bli tvingad att gå ut och dricka med chefen på en vardag. Om man inte följer med anses det som oartigt. Kände en person som jobbade varje dag (även helger) och sov 4 timmar per natt.
Hatten av till dem jag skulle aldrig orka.

Lite så dom drillas i Asien, bekant som bor i Singapore. Där sportar man inte eftersom det inte är lönsamt ekonomisk utan det är karriär som gäller.
Sjuk disciplin på kidsen också från skolan.

Inaktiv

EA svin!!!!

Eller vänta va? Nintendo <3 Bra jobbat av han.

Medlem

Det här är ett tveeggat svärd. Utan den här arbetsmentaliteten så skulle Japan aldrig ha blivit den stormakt de är inom det mesta de rör vid. Samtidigt så är det sjukt ohälsosamt och orsaken till att de inte skaffar familj och barn...

Medlem

Neeej, men jobba på för fan, YOLO vettja!

Medlem

Illa. Medan modern seriös forskning visar att mer timmar inte betyder mer utfört så envisas Japanerna med de här dumheterna. Hoppas ingen är imponerad eller inspirerad av deras idiotiska tankar kring "arbetsmoral".

Medlem

Helvete vad skönt att bo i Sverige där jag kan ha tid för karriär, familj och tv-spel Nu får jag väl knappast nåt nobelpris, vm-guld eller delägarmiljarder men det klarar jag mig utan.

Medlem

Japaner frågar inte två gånger. Ska något göras så görs det. Har alltid gillat det. Vi Svenskar är så sega och lata :P. Men att det går övergränsen i deras kultur är det inget snack om :).

Medlem

Tänk om cdpr hade haft samma arbetsmoral..

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Illa. Medan modern seriös forskning visar att mer timmar inte betyder mer utfört så envisas Japanerna med de här dumheterna. Hoppas ingen är imponerad eller inspirerad av deras idiotiska tankar kring "arbetsmoral".

Fler timmar på "fel sätt".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Många påpekar att tiderna för en arbetade japan/en spelutvecklare är orimliga. I detta fallet så är han en frilansare och säger själv att det hade räckt för honom att komma in en dag i veckan, så länge produkten blir bra. Det tolkar jag som att han jobbar väldigt fritt och att kraven på sin prestation kommer från honom själv.

Läste häromdagen att Nintendos anställda hade ett snitt på strax över 7 timmars arbete 5 dagar i veckan.

Allt är inte skit


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Och här ligger jag i soffan med 39c feber och skulle aldrig någonsin gå till jobbet i det här tillståndet. Jag håller ju på att avlida 😊


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av nils45:

Japaner frågar inte två gånger. Ska något göras så görs det. Har alltid gillat det. Vi Svenskar är så sega och lata :P. Men att det går övergränsen i deras kultur är det inget snack om :).

Och det görs exakt som det är specificerat utan någon tanke eller ifrågasättande om det är rätt och vettigt eller inte och skit samma om man inte ens förstår vad man gör.

Vi har nog olika erfarenheter av Japaner. Har jobbat med japanska utvecklingsteam för Mjuk- & hårdvara och maken till toppstyrt och ineffektivt har jag nog aldrig varit med om. Är Masahiro Sakurai en av dem som faktiskt kan tänka så förstår jag att han inte vågar lämna övriga utan uppsikt.

Jag tar en medelnivå Svensk utvecklare framför fem Japanska alla dagar i veckan. Förmågan att tänka själv och ta initiativ är guld värd.

Medlem

Jisses.. Och själv sattt man igår och funderade på att stanna hemma från jobbet på grund av lite hosta och huvudvärk (spoiler: jag drog till jobbet)

Medlem

Jag älskar det Pjotor skrev om Sakurai för ett par år sedan

Skrivet av Pjotor:

Det är inget riktigt Smash Bros om inte Sakurai nästan dör minst en gång under utvecklingen. Snubben är en grovkalibrig arbetsnarkoman, till och med i japanska mått.

Hoppas Sakurai kan ta en till 3 dagars semester efter det här.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar