Nästa STORA Elite Dangerous-era är 1,5 år bort

Robot
Nästa STORA Elite Dangerous-era är 1,5 år bort
Medlem

Spelade lite i VR när jag köpte min vive. Otroligt häftigt, när man fick flyga förbi en "sol" som nästan bländade.. det var nog den bästa VR upplevelsen, men själva spelet är egentligen inget för mig. Jag gillade bara att flyga omkring i rymden och utforska. Kul att de fortsätter utveckla spelet

eld
Medlem

Gissar på att kunna gå runt med sin gubbe

Obe
Medlem

@Snubben
Släng in en HOTAS ( Hands On Stick And Throttle) så blir det ännu bättre upplevelse,
Har funderat på en Vive till detta, men har även kikat på tobii eye tracker för att kunna se vad som händer runt om i det verkliga livet

Medlem

Nu är det ju inte så att de ser varandra som konkurrenter. De har faktiskt promotat varandras kampanjer.

Här är en bra intervjuserie av PCgamer där både Roberts och Braben diskuterar Kickstarter. Sex år gammal idag då den spelades in samma år som projekten lanserades (2012).

Medlem
Skrivet av eld:

Gissar på att kunna gå runt med sin gubbe

Verkar sannolikt, då det är en större uppdatering. Antagligen också landingar på planeter med atmosfärer. Undrar om de kan ta hela steget där och inkludera landningar på planeter med natur och djur. Andra släppta spel har den funktionen redan, men de vill förstås sträva efter en viss nivå på realism också.

Kan det bli en uppföljare "Elite Dangerous 2" men i samma universum? Tänker på att problemet att göra en stor expansion är att det mest säljer till de som redan spelar. Gör de en uppföljare kan det nog dra in många nya spelare igen. Men som de skrivit och att de som har livstidspass får den gratis verkar det vara en expansion.

Geeks Gaming

Tycker det är ett kul spel. Till en början kändes de tomt men det gäller smått att man ska bestämma sig vad man ska göra.

Enda dumma är att mycket av de är beroende av ekonomi i spelet. Och kan kännas grindit för att göra vissa saker.
Som tur va med senaste uppdateringen så har man börjat kunna tjäna mycket genom mining.

Medlem

Jag har ett lifetime account men det var länge sedan jag testade. Måste ta mig tid någon dag och se vad som lagts till sedan sist. Har lifetime i flera andra spel som jag brukar återkomma till då och då. Så som Star Trek Onlne, LOTRO, TSW osv. Det intressanta med det kanske är att spelen inte lyckas hålla fast mig någon längre stund, but i keep coming back.

Medlem

Så jävla drygt att dom inte lägger till psvr stöd

Medlem
Skrivet av Obe:

@Snubben
Släng in en HOTAS ( Hands On Stick And Throttle) så blir det ännu bättre upplevelse,
Har funderat på en Vive till detta, men har även kikat på tobii eye tracker för att kunna se vad som händer runt om i det verkliga livet

En annan lösning som många verkar uppskatta (framför allt de som fokuserar på combat) är att köra med två styrspakar, och gärna med twist rudder. Detta för att du får fler analoga axlar med en spak jämfört med ett gasreglage som bara har en axel, och detta ska då enligt de som kör med två spakar vara en stor fördel i ett spel där du kan röra fritt åt alla håll.

Edit: Btw, du placerade Stick och Throttle i fel ordning

Medlem

Det är så här man gör rymdspel. Man börjar smått och sedan växer organiskt, istället för att göra allt på en gång.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Testpilot

Grymt spel , jag har fått återfall 2 ggr sen spelet släpptes och har spelat igen. Klart värt att återbesöka och se allt nytt innehåll.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Så jävla drygt att dom inte lägger till psvr stöd

Tror tyvärr inte PS4:an har kraft nog. Rent grafiskt, ja, men det är mycket som pågår i bakgrunden som ska räknas på. Men man kan hoppas på stöd till PS5:an kanske.

Side note: Själv spelar jag nästan bara på min PS4:a trots att jag har Vive och ordentlig PS med HOTAS. En av de största anledningarna till att jag skaffade Vive, men... liksom... Soffan är helt enkelt skönare och galax-kartan är ju bara hopplös i VR, texten för liten för en gammal gubbe som mig som börjar se dåligt. Vive pro kanske hade funkat, men... Frontier hade ju kunnat anpassa lite mer till VR (liiite större text och annat smått pyssel).

Provade lite head/face tracking, grym känsla men lite skakigt med gratislösningarna som finns.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En annan lösning som många verkar uppskatta (framför allt de som fokuserar på combat) är att köra med två styrspakar, och gärna med twist rudder. Detta för att du får fler analoga axlar med en spak jämfört med ett gasreglage som bara har en axel, och detta ska då enligt de som kör med två spakar vara en stor fördel i ett spel där du kan röra fritt åt alla håll.

Edit: Btw, du placerade Stick och Throttle i fel ordning

Precis så spelar jag. Dubbla t16000m joysticks och nu senast för nån vecka sedan köpte jag även till tobii eyetracking för att titta höger-vänster-upp. Kan även titta ner men vad är det för vits att titta på den virtuella joysticken 😄
Hur som haver, det blir en jäkla inlevelse samtidigt som att du kan bli en av dom bästa om man bara lägger ner en del träning i det. Man får en del gratis-träning om man väljer att spela med mus eftersom du använder den till vardags, men du slår aldrig känslan av att lira med joysticks ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Fulci:

Verkar sannolikt, då det är en större uppdatering. Antagligen också landingar på planeter med atmosfärer. Undrar om de kan ta hela steget där och inkludera landningar på planeter med natur och djur. Andra släppta spel har den funktionen redan, men de vill förstås sträva efter en viss nivå på realism också.

Det känns ändå inte helt långsökt med tanke på Jurassic World Evolution från samma utvecklare. De har med andra ord redan en hel del avklarat när det kommer till djur, natur, och tillhörande spelmekaniker.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Coolt spel.

Otroligt bra spel.. Det bästa sedan jag spelade Elite på Amigan på andra halvan av 80-talet. Spelt har utvecklats något enormt sedan släppet och tillverkarna lyssnar mycket på spelarna även om man inte kan tillfredsälla alla så klart. Jag har slitit ut två par joysticks under tiden. Har provat på det mesta i spelet allt från mining till PVP och just nu är jag ute på en exploring tur tvärs över galaxen.

Medlem

Instämmer dock i ObsidianAnts oro, främst den där om huruvida vanliga PS4 kommer att klara av VR (utan downgrades). Inget problem på PC:n givetvis, men jag föredrar soffan nio dagar av tio, särskilt för ett zen-spel som det här.

1
Skriv svar