Hands-on – Days Gone

Robot
Hands-on – Days Gone

Zombierna är över oss igen i vår, men FZ har redan upplevt katastrofen.

#bend-studio, #days-gone, #ps4


Releasehästryttare

Läste på ign att 20% av kampanjen skall vara video, låter hutlöst mycket.

"Days Gone, the upcoming action-adventure game from SIE Bend Studio, will include a roughly 30-hour campaign, and 20 percent of it will allegedly be made up of cutscenes."

Redaktör
Skrivet av Devan:

Läste på ign att 20% av kampanjen skall vara video, låter hutlöst mycket.

"Days Gone, the upcoming action-adventure game from SIE Bend Studio, will include a roughly 30-hour campaign, and 20 percent of it will allegedly be made up of cutscenes."

Det låter mycket. Man sa inget om det när jag körde, men ja, det var mycket video.


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Läste på ign att 20% av kampanjen skall vara video, låter hutlöst mycket.

Kojima style! Inget jag har emot, så länge spelet har en något genomtänkt story.

Ser fram emot att testa spelet!

Medlem

Bra och rolig text. Tror att jag inväntar en rea innan jag införskaffar detta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Devan:

Läste på ign att 20% av kampanjen skall vara video, låter hutlöst mycket.

"Days Gone, the upcoming action-adventure game from SIE Bend Studio, will include a roughly 30-hour campaign, and 20 percent of it will allegedly be made up of cutscenes."

Gör inget, tycker de flesta spel har på tok för lite cutscenes.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Bra och rolig text. Tror att jag inväntar en rea innan jag införskaffar detta.

Tack!

Ja, alltså. Jag tror det kan bli kul, samtidigt som jag tror att det kommer vara lite opolerat, särskilt jämfört med PS4:ans övriga stora sp-spel. Man gör kanske fel som jämför med dem, Bend Studio är ju ingen AAA-utvecklare. Sen hoppas jag att en del egenheter hinner fixas till releasen - det var ju trots allt inte ett färdigt spel jag körde.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack!

Ja, alltså. Jag tror det kan bli kul, samtidigt som jag tror att det kommer vara lite opolerat, särskilt jämfört med PS4:ans övriga stora sp-spel. Man gör kanske fel som jämför med dem, Bend Studio är ju ingen AAA-utvecklare. Sen hoppas jag att en del egenheter hinner fixas till releasen - det var ju trots allt inte ett färdigt spel jag körde.

Känns som en raritet nu för tiden med polerade spel. Lite oroande...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack!

Ja, alltså. Jag tror det kan bli kul, samtidigt som jag tror att det kommer vara lite opolerat, särskilt jämfört med PS4:ans övriga stora sp-spel. Man gör kanske fel som jämför med dem, Bend Studio är ju ingen AAA-utvecklare. Sen hoppas jag att en del egenheter hinner fixas till releasen - det var ju trots allt inte ett färdigt spel jag körde.

Tråkigt om det fortfarande känns opolerat även vid release, speciellt eftersom de har skjutit upp spelet flera gånger vad jag förstått

Medlem
Skrivet av heady89:

Gör inget, tycker de flesta spel har på tok för lite cutscenes.

Då ska du "spela" The order 1886...

Jag kommer vänta med detta då Generation zero med 4 spelare co-op trillar in denna månad och World war Z, också med 4 spelare co-op, nästa månad.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Blir köp på launch dagen för mig. Har sett fram emot denna titeln länge!


signatur

I drank what?

Avstängd

Ett självklart Dag 1 spel


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Gnällkuk

Låter som det här är tänkt att vara en utmanare rakt av mot State of Decay 2. Har du spelat det och kan göra några jämförelser? Det låter ungefär som samma spel med skillnaden att man verkar köra tokhårt på cut scenes och sedan låna hästen från read dead och göra den mekanisk.

Är det singleplayer enbart eller finns multiplayer/co-op?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hmm ser rätt B ut!


signatur

AYY LMAO

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Låter som det här är tänkt att vara en utmanare rakt av mot State of Decay 2. Har du spelat det och kan göra några jämförelser? Det låter ungefär som samma spel med skillnaden att man verkar köra tokhårt på cut scenes och sedan låna hästen från read dead och göra den mekanisk.

Är det singleplayer enbart eller finns multiplayer/co-op?

Jag skulle säga att det låter sig inspireras av rätt många spel: överlevnad, rpg-inslag, pryljakt, crafting... Bågen och de stora zombieflockarna särskiljer det lite.

Det är bara singleplayer.


signatur
Skrivet av bent toe:

Då ska du "spela" The order 1886...

Jag kommer vänta med detta då Generation zero med 4 spelare co-op trillar in denna månad och World war Z, också med 4 spelare co-op, nästa månad.

Trots vad många säger, var det ett bra spel. Synd att det inte blev en fortsättning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Låter som det kan bli ris eller ros, men det ska bli intressant att se vad ni tycker om slutresultatet. Det finns ett intresse från min sida, men hype-mätaren står som högst på "ljummet".

Citat:

I default-skick går bensinmätaren från full till noll på några minuter

Det där låter fruktansvärt. Nästan lika illa som att behöva äta var tredje minut i ett överlevnadsspel. Det är väl en fråga om risk/reward, ska jag våga åka vidare och hoppas hitta bränsle, eller ska jag återvända. Men det känns som man blir för begränsad. Open world handlar trots allt om utforskande och frihet.

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Låter som det kan bli ris eller ros, men det ska bli intressant att se vad ni tycker om slutresultatet. Det finns ett intresse från min sida, men hype-mätaren står som högst på "ljummet".

Det där låter fruktansvärt. Nästan lika illa som att behöva äta var tredje minut i ett överlevnadsspel. Det är väl en fråga om risk/reward, ska jag våga åka vidare och hoppas hitta bränsle, eller ska jag återvända. Men det känns som man blir för begränsad. Open world handlar trots allt om utforskande och frihet.

Jag tippar att man ganska snabbt kan uppgradera så att den drar mindre soppa. Och det skapar ju en del dramatik och frustration om man tvingas dumpa bågen mitt ute i obygden och vandra genom reaper-täta områden. Brr...


signatur
Medlem
Skrivet av bent toe:

Då ska du "spela" The order 1886...

Jag kommer vänta med detta då Generation zero med 4 spelare co-op trillar in denna månad och World war Z, också med 4 spelare co-op, nästa månad.

Har platinum i det spelet , riktigt bra spel , vene varför det fick så lite buzz när de begav sig ?

Medlem

Blev lite sugen när dom sa på en review på internet att spelet kommer om några veckor. Tittade på datumet och nej. För mig är det 2 månader behöver inte peppa så långt innan. Apex var helt perfekt på det sättet då jag upptäckte det och började spela det några dagar efter release.

Redaktör
Skrivet av Wamp:

Tråkigt om det fortfarande känns opolerat även vid release, speciellt eftersom de har skjutit upp spelet flera gånger vad jag förstått

Jo. Samtidigt, open world-spel är svåra att få till utan småskavanker. Så många fler saker kan ju hända än i rakare berättelser.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Läste en artikel utav en skribent som hade testat ett demo som sade att spelvärlden var väldigt tom på innehåll, inget som du märkte Tomas?

Redaktör
Skrivet av Zimpan:

Läste en artikel utav en skribent som hade testat ett demo som sade att spelvärlden var väldigt tom på innehåll, inget som du märkte Tomas?

Nej. Möjligen om man går till fots genom landskapet, men jag behöll ju bågen och färdades mellan olika mål (nests, läger m.m.), och där fanns både motstånd och prylar.


signatur
Medlem

Detta är för mig ett typiskt spel som dom visade 2 år för tidigt. När dom släppte första gameplay trailern var man hypad som fan men ju längre tiden gick ju mer svalnade det.
Idag är jag inte alls sugen på att införskaffa mig det. Blir kanske på julrean.

KoP
Medlem

Kommer nog invänta ett ev. köp av detta när det väl släpps för att se vad allmänheten tycker.

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Låter som det här är tänkt att vara en utmanare rakt av mot State of Decay 2.

Utmanare rakt av mot state of decay?
Lite som att säga att Steven Spielbergs filmer är utmanare mot Uwe Bolls


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Vad är reapers för något?

Gnällkuk
Skrivet av DrAg00nEn:

Utmanare rakt av mot state of decay?
Lite som att säga att Steven Spielbergs filmer är utmanare mot Uwe Bolls

Jasså? Vilken är Uwe Bolls då isf?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Dannemannen99:

Vad är reapers för något?

Det är inte zombier, enligt utvecklarna. Men det är zombier.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Detta är för mig ett typiskt spel som dom visade 2 år för tidigt. När dom släppte första gameplay trailern var man hypad som fan men ju längre tiden gick ju mer svalnade det.
Idag är jag inte alls sugen på att införskaffa mig det. Blir kanske på julrean.

Älskade också trailern, såg ut som ett självklart köp.

12
Skriv svar