Ny drivrutiner ska fixa de välhängda enhetsproblemen i Apex Legends

Robot
Ny drivrutiner ska fixa de välhängda enhetsproblemen i Apex Legends

Nvidia släpper ny kod som korrigerar DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG.

#apex-legends, #nvidia


Medlem

Random desktop flicker occurs on some multi-display PCs [2453059]

är detta en feature eller en fix?

Geeks Gaming
Skrivet av Alchem:

Random desktop flicker occurs on some multi-display PCs [2453059]

är detta en feature eller en fix?

En ”feature” tyvärr

Medlem
Bra patch.....eller inte

Jag har inte haft ett enda strul med apex på 150h gametime. Installerade denna drivrutinen och fick direkt DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG. Rullade tillbaka till tidigare drivrutin, problemet kvarstår plus att jag får nya problem nu. Apex slutar svara och allt möjligt. Bra släpp...

Medlem

Inte haft ett problem med apex tidigare, uppstod ett problem idag när grabben tömde ett glas vatten i datorn när den va igång. Får chilla utan apex i några dagar nu istället!


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem
Skrivet av NordhNet:

En ”feature” tyvärr

bra då stannar jag kvar i version 416

Medlem
Skrivet av PAT84:

Jag har inte haft ett enda strul med apex på 150h gametime. Installerade denna drivrutinen och fick direkt DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG. Rullade tillbaka till tidigare drivrutin, problemet kvarstår plus att jag får nya problem nu. Apex slutar svara och allt möjligt. Bra släpp...

Efter lite omstarter och ominstallation av spelet fungerar det nu igen med gamla drivrutinen 419.17

Medlem
Skrivet av PAT84:

Efter lite omstarter och ominstallation av spelet fungerar det nu igen med gamla drivrutinen 419.17

Kör samma drivrutiner, samt stänger ner alla overlays. Hade några kraschar innan jag gjorde en rollback.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Inte haft ett enda problem med Apex, så struntar nog i den här så länge..

Medlem
Skrivet av neohasse:

Inte haft ett enda problem med Apex, så struntar nog i den här så länge..

Ja, det är nog en bra idé

Medlem

För er som har 2080 kort och får hung krascher så kan ni testa att avinstallera alla drivrutiner för grafikkortet och installera denna drivrutin från 2018.

https://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/138070/en-...

De krascher som uppstår just nu är drivrutiner som inte fungerar med APEX LEGENDS, det verkar dock bara drabba vissa användare, kan det ha att bero på vilket märke som man har på Grafikkorten?

Jag vill ha nya drivrutiner men de senaste 2-3 drivrutinerna fungerade inte senast när jag installerade.

Medlem

Den fungerar för mig än så länge på mitt 2080, till skillnad från alla andra drivisar efter 417.71.

Tog bort de gamla med DDU för att rensa upp ordentligt, känns som det behövs nuförtiden för att slippa problem.

1
Skriv svar