Skivläsarlös Xbox One kan släppas i maj

Robot
Skivläsarlös Xbox One kan släppas i maj

Optisk media känns så 90-tal.

#Microsoft, #media, #optisk


Medlem

Så länge det inte är ockerpris om man vill köpa ett spel är det ok.

Vet inte hur det är nu men förr har det varit betydligt dyrare att köpa online.
Men jag tycker på framförallt switch, dom spel jag köpt digitalt har jag fått billigast på Nintendo shopen så det kanske ändrats på Xbox ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Så länge det inte är ockerpris om man vill köpa ett spel är det ok.

Vet inte hur det är nu men förr har det varit betydligt dyrare att köpa online.
Men jag tycker på framförallt switch, dom spel jag köpt digitalt har jag fått billigast på Nintendo shopen så det kanske ändrats på Xbox ?

Känns som den är produkten är för Game Pass först och främst.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns som den är produkten är gör Game Pass först och främst.

Ok, gillar inte idéen med prenumeration, om man slutar har man helt plötsligt inga spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Ok, gillar inte idéen med prenumeration, om man slutar har man helt plötsligt inga spel

Nog en produkt för en helt annan målgrupp, de som köper sin första konsol och vill komma undan billigt. Inte de som har spel som en hobby.


signatur
Medlem

Men hur bra kommer denna sälja om en ny generation är på gång inom kort? Visst hör man om folk som gärna köper slim och pro som är något bättre, men att innan ny release av nästa gen släppa denna känns väl lite konstigt(?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag körde game pass ett tag men har sagt upp det. Känns som att man måste spela många spel för att det ska vara värt. och då ger man inte spelen en chans, utan flänger runt på storesidan stup i kvarten. Nä prenumeration på spel är inget att ha känner jag nu.

Men att köpa digitalt gör jag nästan uteslutande, vet inte om det är så bra i längden i och med att då får Microsoft/Sony monopol på försäljningen. Men det känns ju nästan oundvikligt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nog en produkt för en helt annan målgrupp, de som köper sin första konsol och vill komma undan billigt. Inte de som har spel som en hobby.

Låter vettigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köper alltid digitalt när det är något jag vill ha. Minns inte ens när jag sist använde en skiva.


signatur

Jäh!

Medlem

Jag köper fortfrande på skiva och ser 4K film då finns det inte mycket mer man kan göra än att ha optiskt media

Medlem

Om bärbara har kunnat släppas i 10+ år utan cdläsare så... ?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hyr hit och hyr dit. Vi är verkligen på väg mot ett hyrsamhälle. Vill folk inte äga någonting längre? Nästan så att jag hoppas att itunes, steam och dom andra tjänsterna läggs ner så får vi se hur folk reagerar 😄

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Hyr hit och hyr dit. Vi är verkligen på väg mot ett hyrsamhälle. Vill folk inte äga någonting längre? Nästan så att jag hoppas att itunes, steam och dom andra tjänsterna läggs ner så får vi se hur folk reagerar 😄

De där 100 VHS filmerna du har nere i källaren som du aldrig kommer titta på igen var ju verkligen värda att "äga", eller hur 😉

Medlem

Använder min konsoll som Blu-ray spelare, så ingen optisk del är en no-go för min del.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers

La till en omröstning i nyheten, huruvida man köper digitalt eller fysiskt. Rösta gärna!


signatur
Medlem

Har en känsla av att denna Xbox kommer marknadsföras som en gratismodell i deras All Access-program där du tecknar 24 månader Game Pass och Gold tillsammans med en konsol.

Idag kostar Game Pass och Gold ~$20/mån om du betalar det månadsvis. All Access med ett One S kostar $22/mån. Så du får alltså ett One S för $2/mån. Med denna modell så skulle de kunna pressa priset till $15/mån, och konsumenten skulle därmed få en gratis Xbox samt en lägre månadskostnad. Win/win eftersom att konsumenten får en gratis Xbox och lägre månadsavgift, och Microsoft får fler Xbox-användare som mest troligt kommer köpa tillbehör och spel som inte finns på Game Pass.

Det är uppenbart att Microsoft satsar stenhårt på att få så många som möjligt att skaffa Game Pass då det känns som ett vinnande koncept, och med hjälp av denna modell som saknar en dyr UHD-spelare så skulle de kunna nå ut till fler.

Gnällkuk

Känns inte som man sparar in så jävla mycket på att bara välja bort en dvd-läsare? Men med tanke på våra underbara vänner som påtvingar privatkopieringsavgiften så kanske den kostar som en vanlig med dvd-läsare i ett ickekorrumperat land.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

@Carl Johansson-Sundelius: Saknar "enbart fysiskt och enbart digitalt".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Carl Johansson-Sundelius: Saknar "enbart fysiskt och enbart digitalt".

Jag antar att du menar "enbart fysiskt" och "enbart digitalt".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Alltid digitalt men jag kör enbart PC också. Hade jag haft konsol hade det troligen varit mer fysiskt då det är billigare där.

Enbart digital på konsol kan vara farligt, det betyder att tillverkaren får monopol på de marknaderna såvida inte andra aktörer tillåts sälja spel där.

Gnällkuk
Skrivet av conthox:

Jag antar att du menar "enbart fysiskt" och "enbart digitalt".

Ja, jag skrev en slash först men tänkte att det nog skulle missuppfattas så redigerade inlägget men missade flytta citattecknen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag köper alla konsolspel på skiva, men alla PC-spel digitalt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag köper alla konsolspel på skiva, men alla PC-spel digitalt.

Exakt samma här. Så konkar Valve och Steam stängs ned, så har jag inga spel till PC längre utan får då nöja mig med mina hyllor med Konsol spel

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag köper alla konsolspel på skiva, men alla PC-spel digitalt.

Samma här. Enorma majoriteten till konsoll är på skiva, PC 100% digitalt.


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Känns inte som man sparar in så jävla mycket på att bara välja bort en dvd-läsare? Men med tanke på våra underbara vänner som påtvingar privatkopieringsavgiften så kanske den kostar som en vanlig med dvd-läsare i ett ickekorrumperat land.

Det är en 4K Blu Ray-spelare i Xbox One S vanligtivis.


signatur

Jump in.

CTI
Medlem

Pc digtalt om det inte är nån collectors edition man vill ha.

Konsol fysiskt, digitalt ibland på rea lr indie spel.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Endast fysiskt till konsoller.
Du har känslan av äkta ägande och har chansen till att sälja det vidare när du har tröttnat på spelet.
Båda av dom sakerna kan du inte göra när det är digitalt.

Digitalt på PC är en helt annan femma dock för dom spelen du köper kommer du alltid kunna installera på en framtida burk, om operativsystemet tillåter det såklart.
Så det är inte lika livsviktigt att ha fysiskt till PC, då nästan alla utvecklare använder sig utav Steam för att leverera content och updates.
Sen börjar fysiska spel bli ett minne blott till pc ändå, köper man det i butik så är det nästan garanterat att fodralet bara innehåller en kod och en pappersskiva.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Det är en 4K Blu Ray-spelare i Xbox One S vanligtivis.

Just ja, var ett tag sedan man hade konsol Oavsett så lär den ju inte vara så dyr?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Just ja, var ett tag sedan man hade konsol Oavsett så lär den ju inte vara så dyr?

Nä det är nog ingen större kostnad, särskilt inte med tanke på volymerna. Men lite skalar det nog av slutpriset.

Jag tror dock att huvudpoängen med den disklösa konsolen är för att testa vattnet lite så att säga. Game Pass, streaming etc.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Nä det är nog ingen större kostnad, särskilt inte med tanke på volymerna. Men lite skalar det nog av slutpriset.

Jag tror dock att huvudpoängen med den disklösa konsolen är för att testa vattnet lite så att säga. Game Pass, streaming etc.

Ja, låter lite grand som man har kommit på ett sätt sälja konsoler och spel på avbetalning utan att folk behöver klara kreditprövningar. Oavsett så tror jag det är en smart idé och är garanterat något de behöver för att utmana Sony.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar