Återförsäljare om Xbox Game Pass: "Döden för oss"

Robot
Återförsäljare om Xbox Game Pass: "Döden för oss"

Andra rycker på axlarna: "Om Microsofts uppställning var starkare, så..."

#microsoft, #pc, #xbox-game-pass, #xbox-one


Medlem

Spelbutiker får väll bli mer nichase helt enkelt på nå sätt.
Detta är en naturlig utveckling som dödar dussinaffärerna precis som det inte finns film eller musikbutiker nå mer, om det inte är nån speciell butik.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

De får väl sälja mer merchandise, tillbehör och liknande i stället.

Vem fan saknar att köpa en CD-skiva i butik för 200 kr?


signatur

Jump in.

Medlem

Om de hade tagit bort förra årets Xbox-utgivning från handeln hade det väl knappt märkts någon skillnad på deras inkomst?

Medlem

De får väl köpa PUBG Corp och enbart sälja spelet över disk.

Medlem

Trodde det på fullaste allvar dessa kedjor dom inte skulle dö ut inom 10 år? är dom roliga eller?

Jag kan inte bli sur på microsoft för dom rör sig frammåt och dessa råkar bli klämda, dock med det sagt hade dom kunnat sänka priserna på sina spel lite.

Sen är ju dessa kedjor inget bra för industrin för fem öre, dessa är som leeches, pengarna går inte ens till spelutvecklarna utan till dessa kedjor.

Klart dom gnäller.

Medlem

Blir väl som med filmer och musik, gillar verkligen något så köper man gärna ett fysiskt exemplar utav detta.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Dumlen: precis min tanke. Jag hoppas att alternativet med fysiska exemplar skall finnas kvar. Mest för oss som samlar på spel.
Inom musikbranschen släpps det ju fortfarande nya skivor på vinyl.

Medlem

Tycker inte det är något konstigt alls? Jag menar man har väl sett i bra många år att dom flesta köper spel digitalt numera? Det är som med blockbuster, videorullen osv att när allting blivit mer digitalt med tex Netflix och att kunna köpa/Hyra filmer genom smartTVs och så vidare att dom alla gått ner sig. Samma händer med Spelbutikerna.

jbx
Medlem

Jag kommer ihåg hur Gamestop gnällde på Microsoft när Xbox one utannoserades, eftersom det inte skulle gå att spela begagnat på den.
Dem sa något i stil med "vem är det som säljer era konsoler, gör om gör rätt".

Men som vissa skriver här ang cd, video och liknande butiker så är antagligen spelbutiker på väg mot samma öde.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Konstigt stt så många går rakt i den digitala fällan. Fråga till alla er som köper spel på download:
Hur lånar ni ut dom till polare, och hur säljer/byter ni dom när ni är klara?

Det i min mening allra starkaste fördelen med konsol är just det faktum att spel fortfarande levereras på skiva, och inte måste knytas till ett konto (t ex Steam, battle.net).

Min enda ”löpande” kostnad för att spela på PS4:an är annonsavgift på blocket och typ 100-200:- i värdeminskning baserat på hur oss fort jag spelar igenom spelet i fråga.
Nu är ju dock min backlog horribel, men det är främst från k köp i regionen 99:-.

Dock är det väl betydlig vänligare mot tillverkarna om alla köper direkt från källa

jbx
Medlem
Skrivet av whoo:

Konstigt stt så många går rakt i den digitala fällan. Fråga till alla er som köper spel på download:
Hur lånar ni ut dom till polare, och hur säljer/byter ni dom när ni är klara?

Har du aldrig testat Netflix eller Spotify? Jag tänkte att du själv undviker den ”digitala fällan”? Du kan ju inte låna ut en platta om du använder Spotify?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

1
Skriv svar